  • 11. Data: 2017-12-06 13:51:18
    Temat: Re: Raty Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 13:31, Lisciasty pisze:

    > Nie ma żadnej wyższej ceny. Cena "kup teraz" za gotówkę i na raty jest taka sama.

    Czy muszę tłumaczyć jak dziecku?
    Wyższa prowizja jest dla wszystkich dlatego, aby niektórzy mogli dostać
    darmowy kredyt.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-12-06 13:53:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 13:50, J.F. pisze:

    > Watpie w te wersje.
    > Banki tak przyzwyczojone ze musza zarabiac, ze na pewno ktos im placi.

    > Bardzo mozliwe, ale ta prowizje teraz sobie sprawdzilem ... 3% w
    > niereprezentatywnym przykladzie

    A dziale elektronika za samą sprzedaż jest 9%. Więc już wiesz skąd są
    pieniądze na darmowe kredyty, i dlaczego się to opłaca nawet, jak
    kupujesz drogi komputer.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-12-06 13:54:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 6 grudnia 2017 13:31:27 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie ma żadnej wyższej ceny. Cena "kup teraz" za gotówkę i na raty jest taka sama.

    Taka sama, tylko że wyższa, niż gdyby nie było opcji na raty.
    Tak samo można spytać, czy ktoś jest naiwny czy trolluje, przekonując, że skoro jest
    taka sama cena dla płatności kartą i gotówką, to też ta cena nie jest podniesiona.
    Teraz, przy obniżonym IF, już tego tak nie widać - ale też przez to mieliśmy przez
    rok deflację - ale gdy sięgała 4%, to było co innego.

  • 14. Data: 2017-12-06 14:00:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 6 grudnia 2017 13:51:20 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Czy muszę tłumaczyć jak dziecku?
    > Wyższa prowizja jest dla wszystkich dlatego, aby niektórzy mogli dostać
    > darmowy kredyt.

    Czy były kredyty 0% czy nie, prowizje allegro zawsze były zbójeckie,
    więc ta cena niespecjalnie odbiega od tych nie kredytowych. Wiem bo
    porównywałem podobne fanty w różnych miejscach.

    L.

  • 15. Data: 2017-12-06 14:14:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 14:00, Lisciasty pisze:

    > Czy były kredyty 0% czy nie, prowizje allegro zawsze były zbójeckie,

    Nieprawda, kiedyś prowizje były mniejsze.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-12-06 15:17:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-12-06 12:36, Liwiusz wrote:

    > Ostatecznie klient za wszystko płaci. Wyższą ceną (prowizja), swoimi
    > danymi osobowymi itp.

    Owszem, chociaz jesli klient znalazl na allegro produkt taniej niz w
    "tradycyjnym" sklepie online, to jednak pokusze sie ze najbardziej
    na tym dostaje w tylek sprzedawca. Tym bardziej ze sprzedajac na allegro
    musi konkurowac z innymi z podobnym asortymentem. A klient kupi u niego,
    "obok" albo wlasnie w sklepie, po prostu tam gdzie znajdzie najtaniej.
    Takze mysle ze sama podwyzka marzy to bolaczka sprzedawcow i raczej
    spadl im jednostkowy zysk, niz przerzucili to na klienta.

    Ale zgadzam sie ze klient zaplaci danymi osobowymi, vide powyzsza
    wspominka o zlapaniu przez bank klienta. Do tego pytanie jak
    skonstruowana jest umowa tego "0%" i czy bank przy byle przeoczeniu
    ze strony kredytobiorcy nie zastrzegl sobie dodatkowych "karnych" oplat.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2017-12-06 15:44:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >przekonując, że skoro jest taka sama cena dla płatności kartą i
    >gotówką, to też ta cena nie jest podniesiona.

    Obsluga gotowki tez kosztuje.
    Chyba, ze ktos nie potrzebuje obslugi - towar kupuje za gotowke,
    pracownikom placi gotowka.
    Liczenie tej gotowki tez troche kosztuje.

    No ale na Allegro alternatywa jest przelew bankowy - ten istotnie nie
    kosztuje :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-12-06 16:09:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A dziale elektronika za samą sprzedaż jest 9%. Więc już wiesz skąd są
    >pieniądze na darmowe kredyty, i dlaczego się to opłaca nawet, jak
    >kupujesz drogi komputer.

    Byc moze zle rozumiem, ale
    "1,5% ceny końcowej
    "Komputery" (podkategorie: "Laptopy", "Mikrokomputery", "Komputery
    stacjonarne")."

    "Komputery" to podkategoria "Elektronika"

    J.

  • 19. Data: 2017-12-06 16:11:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 16:09, J.F. pisze:
> [...]
    > "Komputery" (podkategorie: "Laptopy", "Mikrokomputery", "Komputery
    > stacjonarne")."
    >
    > "Komputery" to podkategoria "Elektronika"

    Aż tak dokładnie się nie wczytywałem.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2017-12-06 18:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Nie ma żadnej wyższej ceny. Cena "kup teraz" za gotówkę i na raty
    > jest taka sama.

    OMG...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji