  • 1. Data: 2017-12-22 11:35:09
    Temat: Raty 0%
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/r
    aty-0-procent-w-saturnie-a-w-umowie-op%c5%82ata-za-k
    art%c4%99-i-%e2%80%9eobowi%c4%85zkowe%e2%80%9d-ubezp
    ieczenie-uokik-zna-temat-od-ubieg%c5%82ego-roku-ale-
    sprawa-ci%c4%85gle-jest-w-toku/ar-BBH8oHq

    "Przy zakupie towaru w promocji raty 0 procent okazuje się, że w
    domyślnych warunkach umowy bank oferuje również ubezpieczenie kredytu
    w wysokości 0,5% wartości zakupów oraz opłatę za kartę kredytową w
    wysokości 4,90 zł miesięcznie.
    [...]
    Tymczasem w praktyce nieświadomi niczego konsumenci swoje
    zainteresowanie podpisywaną umową kończą na tym, aby gdzieś w jej
    tytule było napisane "raty 0%", a przecież za dwa lata nie będzie już
    o niczym pamiętał, a już na pewno nie będzie liczył z kalkulatorem czy
    w ostatecznym rozrachunku nie zapłacił te 100 złotych więcej.
    Sprzedawcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że nie mamy nawyku
    czytania podpisywanych umów, a o 100 zł nikt przecież nie będzie bił
    piany. O ile w ogóle się zorientuje."

    No wiadomo, nie ma nic za darmo ... ale klient raczej szybko sie
    zorientuje, ze raty sie sumuja do wyzszej kwoty.

    No chyba, ze po 3 miesiacach przyjdzie wezwanie do uregulowania
    zaleglosci na karcie :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-12-22 12:18:37
    Temat: Re: Raty 0%
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-12-22 o 11:35, J.F. pisze:
    > "....... o 100 zł nikt przecież nie będzie bił piany. O ile
    > w ogóle się zorientuje."
    >
    > No wiadomo, nie ma nic za darmo ... ale klient raczej szybko sie
    > zorientuje, ze raty sie sumuja do wyzszej kwoty.

    Dlatego te 100zł ukrywa się gdzie indziej.

    Kupiłem w lipcu meble w Ikea na raty 0%. Miałem reklamówkę z cenami z
    maja (drobnym drukiem - nie będącą ofertą .....). W lipcu jak była
    promocja 0% to wszystkie ceny były takie same z wyjątkiem półek - te
    droższe o 5zł. Ja akurat miałem 19 półek czyli 95zł drożej niż w
    reklamówce - nie ma nic za darmo ..... :)
    P.G.

  • 3. Data: 2017-12-22 12:35:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >droższe o 5zł. Ja akurat miałem 19 półek czyli 95zł drożej niż w
    >reklamówce - nie ma nic za darmo ..... :)

    Ale jakbys placil gotowka, to tez bys drozej zaplacil ?

    Swoja droga ... dawniej takie raty mogly byc uzasadnione - zamiast
    placic 2% prowizji od platnosci karta, firma dostaje prosto na konto.
    Ale pozniej .. przy tych stopach na jedno wychodzi :-)

    Tylko, ze zalatwiali to przez bank, wiec podejrzewam, ze bank zgarnal
    co najmniej 5% prowizji :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-12-22 13:51:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-12-22 o 12:35, J.F. pisze:

    > Ale jakbys placil gotowka, to tez bys drozej zaplacil ?

    Tak.
    Już po prostu obowiązywała nowa cena.
    Nie wiem czy ona weszła dokładnie razem z promocją, czy wcześniej/później.
    W lipcu te reklamówki dostępne koło tych mebli dalej były te same. Po
    wskazaniu niezgodności tych papierów z fakturą się dowiedziałem, że tam
    jest napisane, że to nie jest oferta w rozumieniu.....

> [...]
    > Ale pozniej .. przy tych stopach na jedno wychodzi :-)
    >
    > Tylko, ze zalatwiali to przez bank, wiec podejrzewam, ze bank zgarnal co

    To jest jakiś ich bank - IkeaBank czy jakoś tak - czyli zapewne zostaje
    w rodzinie.
    W przypadku przegapienia raty chyba nie grozi mi nic poza odsetkami.
    Czytałem w lipcu. Nigdy wcześniej nic na raty 0% nie kupowałem więc
    porównania nie mam, ale umowa wydała mi się uczciwa.
    P.G.