  • 1. Data: 2017-11-08 22:52:01
    Temat: RPP obniza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ale nie stopy procentowe, tylko stope rezerwy obowiazkowej

    http://www.parkiet.com/Gospodarka/311089847-Stopa-je
    dnak-w-dol-ale-nie-procentowa.html

    Dla lokat co najmniej dwuletnich bedzie rezerwa wynosila zero.

    Hm ...
    pierwsza mysl: to teraz banki beda oferowaly dwuletnie lokaty z
    mozliwoscia wycofania w dowolnym terminie :-)

    Druga mysl ... to moze zacheci banki do promowania dlugich lokat, ale
    czy zacheci klientow ?

    Trzecia mysl - co w zasadzie RPP chce osiagnac i po co ?
    Czyzby cos niepokojaego sie zaczelo w naszych finansach ?

    J.

  • 2. Data: 2017-11-09 10:30:46
    Temat: Re: RPP obniza
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 8 Nov 2017 22:52:01 +0100, J.F. napisał(a):

    > Trzecia mysl - co w zasadzie RPP chce osiagnac i po co ?
    > Czyzby cos niepokojaego sie zaczelo w naszych finansach ?

    Coś może być na rzeczy, bo atmosfera się zagęszcza:

    "Wicepremier Mateusz Morawiecki chce zmusić pracowników do dodatkowego
    oszczędzania na emeryturę. A pracodawców - do dorzucania się do ich
    emerytalnych oszczędności. Projekt ustawy znalazł się już w wykazie prac
    legislacyjnych Rady Ministrów.

    Od stycznia 2019 r. firmy będą musiały założyć pracownikom konta
    emerytalne. Każdy zatrudniony z automatu odprowadzi na nie miesięcznie 2
    proc. pensji, a pracodawca dołoży - z własnej kieszeni - kolejne 1,5 proc.
    Pracownikom nowe obciążenie osłodzi bonus od państwa - powitalne 250 zł i
    240 w kolejnych latach.

    Wiktor Wojciechowski, główny ekonomista Plus Banku, szacuje, że przy
    minimalnej pensji miesięczna składka wyniesie 70 zł miesięcznie (40 zł od
    pracownika i 30 od pracodawcy). Przy średniej pensji - około 151 zł. Jeśli
    ktoś nie zechce oszczędzać, będzie musiał złożyć specjalne oświadczenie."

    Całość:
    http://wyborcza.pl/7,155287,22619143,nowy-projekt-rz
    adu-pis-wszyscy-beda-placic-dodatkowa-skladke.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 3. Data: 2017-11-09 11:11:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Trzecia mysl - co w zasadzie RPP chce osiagnac i po co ?
    > Czyzby cos niepokojaego sie zaczelo w naszych finansach ?

    Zwiększyć akcję kredytową?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 4. Data: 2017-11-09 23:04:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Olin napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >ktoś nie zechce oszczędzać, będzie musiał złożyć specjalne oświadczenie."

    Chyba powinno byćodwrotnie - jeśli chce to niech składa wniosek.
    A jak pracownik nie zechce to mu się te pieniądze opodatkuje...
    Tu wychodzi też koleje wcielenie władzy totalitarnej: dlaczego nie pobierać
    całej kwoty od pracownika albo od pracodawcy? Żeby w przyszłości można
    było te proporcje zmieniać skłócając ich ze sobą. Albo w zależności
    od potrzeb zyskiwać przychylność jednych lub drugich.
    Po co w ogóle mieszać do tego pracodawców?

    A darmozjada FGŚP nie zlikwidują Koszty własne miał ostatnio dużo wyższe
    niż wypłaty. Ale jest jeszcze gorzej:
    https://rachunkowosc.com.pl/skladki_na_fgsp_takze_za
    _zatrudnionych_czlonkow_rodziny
    a dodatkowo bez postępowania upadłościowego nie będzie pełnej wypłaty:
    http://www.rp.pl/Place/306099976-FGSP-Brak-pelnej-wy
    platy-bez-upadlosci.html
    Piszę bo gdzieś czytałem o projekcie obciążenia FGŚP kosztami "dopłat"
    do dodatkowyego ubezpieczenia emerytalnego. Oczywiście "tymczasowo" jak
    "belka", 23% VAT itp.

    W ostateczności mogliby dać w IKE / IKZE bardziej liberalne warunki.

    Arek

  • 5. Data: 2017-11-09 23:08:10
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Wojciech Bancer napisał(a) w wiadomości: ...
    >On 2017-11-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Zwiększyć akcję kredytową?

    Przypominam, że parę lat temu był pomysł zmniejszenia lub
    wyzerowania stawki "belkowego" dla lokat długoterminowych.
    Ale przy zmieniających się przepisach takie lokaty są rysykowne bo
    prawo działające wstecz to już w Polsce norma.

    Arek

  • 6. Data: 2017-11-10 08:41:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 11:11:48 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > Zwiększyć akcję kredytową?

    Zeby wiekszy podatek zebrac ? :-)

    Byc moze, ale
    -czy to stopa rezerw jest obecnie czynnikiem ograniczajacym
    kredytowanie ?

    -dlaczego tylko od wieoletnich ? Chec namowienia ludzi do
    dlugoletniego oszczedzania (i zapewnienia bankom finansowania), czy
    dbanie o plynnosc bankow ?

    - teraz ludzie wycofuja oszczednosci z powodu niskich odsetek ... czy
    stopa rezerw to zmieni ?

    J.

  • 7. Data: 2017-11-10 21:07:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." k...@4...net

    > - teraz ludzie wycofuja oszczednosci z powodu niskich
    > odsetek ... czy stopa rezerw to zmieni ?

    W tym celu są niskie -- by ludzie wycofali i zainwestowali w biznes...
    Jeśli każdy zechce żyć z %% -- gospodarka padnie. :)

    Niskie stopy to pobudzenie gospodarki:

    - tańsze kredyty
    - mniejszy zysk z bankowych odsetek

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 8. Data: 2017-11-11 00:05:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" ou2jk3$30u$...@n...news.atman.pl

    > Oczywiście "tymczasowo" jak "belka", 23% VAT itp.

    Nie od dziś wiadomo, że prowizorki są najtrwalsze. ;)

  • 9. Data: 2017-11-11 00:27:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1d4hjanpr9hcl.1vzdg19vheb4i$....@4...net

    > Czyzby cos niepokojaego sie zaczelo w naszych finansach ?

    IMO im wyzsze -- tym mniej stabilnie, zatem niskie
    oznaczaja stabilizacje. ;) [ale i/zarazem obnizenie
    kosztów kredytów -- moze to preludium do podwyzki
    procentowych, by nie przeciazac kredytobiorców?]

  • 10. Data: 2017-11-11 00:43:58
    Od: p...@g...com

    Den fredag 10 november 2017 kl. 21:07:46 UTC+1 skrev Eneuel Leszek Ciszewski:

    > W tym celu są niskie -- by ludzie wycofali i zainwestowali w biznes...
    > Jeśli każdy zechce żyć z %% -- gospodarka padnie. :)

    Dzis nie da sie juz zyc z %, nie tak jak jeszcze 15 lat temu, gdy przy inflacji 8%
    mozna bylo w banku ulokowac na 17-18% rocznie i to jeszcze bez podatku Belki.
    No chyba, ze ktos dysponuje przynajmniej kilkumilionowym kapitalem w zl, ale tacy
    maja pewnie innych doradcow :)