  • 1. Data: 2021-04-13 11:37:55
    Temat: RODO
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    dzwoni santender.
    "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach, wiec chcielismy, aby
    pan mial nasza".

    hm, wolno im tak dane przetwarzac?
    Kredytu u nich nie mam ... wiec pilnowac klienta nie musza.

    No z drugiej strony - zanim zadzwonia z oferta, to warto by sprawdzic,
    czy sie kwalifikuje :-)

    J.

  • 2. Data: 2021-04-13 13:48:46
    Temat: Re: RODO
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 13 kwietnia 2021 o 11:38:27 UTC+2 J.F napisał(a):
    > dzwoni santender.
    > "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach, wiec chcielismy, aby
    > pan mial nasza".

    I tak z głupia frant ze standardową ofertą czy z czymś lepszym?

    > hm, wolno im tak dane przetwarzac?
    > Kredytu u nich nie mam ... wiec pilnowac klienta nie musza.

    Jak nie masz kredytu to jedynie ratować może ich to, że spłacasz te KK z tego konta.
    No i oczywiście jeśli masz zgody marketingowe w santander.

    > No z drugiej strony - zanim zadzwonia z oferta, to warto by sprawdzic,
    > czy sie kwalifikuje :-)

    Warto, ale może nie być wolno.
    Bo w BIK chyba nie wolno im grzebać bez uzasadnionej przyczyny - no chyba że
    "marketing produktów własnych" jakoś do katalogu "uzasadnionych przyczyn" został
    wciągnięty.

  • 3. Data: 2021-04-13 14:04:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 04:48:46 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > I tak z głupia frant ze standardową ofertą czy z czymś lepszym?

    Raczej ze standardowa, tzn "zero oplat"

    > Jak nie masz kredytu to jedynie ratować może ich to, że spłacasz te KK z tego
    konta.

    A to ma jakies znaczenie ?

    > No i oczywiście jeśli masz zgody marketingowe w santander.

    Zgody moze i mam, niech dzwonia i oferuja.
    Ale czy ich upowaznialem do grzebania w BIK i przetwarzania danych z
    tamtad ?

    Do sprawdzania w BIK to ich pewnie upowaznilem gdzies tam przy okazji.

    > Warto, ale może nie być wolno.
    > Bo w BIK chyba nie wolno im grzebać bez uzasadnionej przyczyny - no
    > chyba że "marketing produktów własnych" jakoś do katalogu
    > "uzasadnionych przyczyn" został wciągnięty.

    RODO wydaje mi sie ze marketing bardo szanuje, niekoniecznie nawet
    wlasny :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-04-13 14:53:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 13 kwietnia 2021 o 14:04:15 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Raczej ze standardowa, tzn "zero oplat"

    Zero bo zero czy zero pod warunkiem 10 pyk/mc?
    Można się spróbować potargować jak sami dzwonią, ale trzeba celować w lepszą kartę,
    np. w platinum - wbrew pozorom nie jest trudno dostać, wystarczy min. limit 10k, a
    jak masz "klika" to nie wymagają dokumentów na min. 10k/mc dochodu - tylko trzeba
    lekko obejść prawdę i tak dochód potwierdzić ;>
    Można np. dostać moneyback 2% na 4 miesiące - dostałem tak przy okazji testowego
    zamykania platyny.
    Ale przy zamykaniu srebrnych nic nie dają, nie wiem, jak przy world (ta jest taka
    niby złota).

    > A to ma jakies znaczenie ?

    Jeśli co miesiąc idzie do mBąka przelew z konta w santander z tytułem "spłata karty
    kredytowej" i jeśli co miesiąc idzie do citi z konta w santander przelew z tytułem
    "spłata karty kredytowej" - to nie trzeba nawet rosyjskiej baśni, żeby coś z tego
    wywnioskować, nie?

    > Zgody moze i mam, niech dzwonia i oferuja.
    > Ale czy ich upowaznialem do grzebania w BIK i przetwarzania danych z
    > tamtad ?
    >
    > Do sprawdzania w BIK to ich pewnie upowaznilem gdzies tam przy okazji.

    Jeśli miałeś kiedyś kredyt lub KK u nich, to mogłeś zaznaczyć "zgodę na przetwarzanie
    po wygaśnięciu zobowiązania".
    Ale jeśli nie, i nie masz żądnego kredytu, to nie wolno im w BIK zaglądać.
    Bo tu nie chodzi o "chcielibyśmy, żeby miał pan naszą KK" - bo to pewnie masz w ST
    "na klik", tylko o "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach".

  • 5. Data: 2021-04-13 16:18:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 05:53:58 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Zero bo zero czy zero pod warunkiem 10 pyk/mc?

    A juz nawet nie pytalem, ale nazwa cos sugerowala, ze bez 10 pyk.

> [...]
    lekko obejść prawdę i tak dochód potwierdzić ;>
    > Można np. dostać moneyback 2% na 4 miesiące - dostałem tak przy okazji testowego

    Ale to ostatnio? Bo banki narzekaja na zepsucie rynku :-)

> [...]
    "spłata karty kredytowej" - to nie trzeba nawet rosyjskiej baśni, żeby coś z tego

    Ale co ich to obchodzi, czy raczej - co im daje?

    Poza tym przelew idzie, ale pod haslem "przelew".

    > Jeśli miałeś kiedyś kredyt lub KK u nich, to mogłeś zaznaczyć "zgodę na
    przetwarzanie po wygaśnięciu zobowiązania".

    A mialem. Tylko ze BIK to mogli wcisnac przy okazji samego konta, choc
    w swietle RODO, to nie wiem czy prawnie ...

    Poza tym ta zgoda moglaby im sie dluzej przydac, gdybym mial np KK,
    kredyt i limit w koncie ... to jak maja liczyc te zobowiazania :-)

> [...]
    "na klik", tylko o "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach".

    Dokladnie - to mi sie nie spodobalo :-)

    J.

  • 6. Data: 2021-04-13 16:46:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 13 kwietnia 2021 o 16:18:02 UTC+2 J.F napisał(a):

    > A juz nawet nie pytalem, ale nazwa cos sugerowala, ze bez 10 pyk.

    Może tak, ale pewnie tylko na rok.
    Taka jest obecnie promocja dla kart visa (silver oraz platinum) - rok darmowości bez
    warunków, do 600zł moneyback 1% (max. po 50zł przez 12 miesięcy), 100zł za kartę
    dodatkową, 100zł za przelew z karty (chyba się opłaca, minimalna suma to 1k a
    prowizja jest chyba mniejsza niż 10% - i oczywiście od razu można spłacić).
    Warunek - nie można mieć w santanderze kredytówki visa na dzień 31.01.2021 - czyli
    np. można było mieć kredytówkę mc.

> [...]
    trzeba lekko obejść prawdę i tak dochód potwierdzić ;>
    > Ale to ostatnio? Bo banki narzekaja na zepsucie rynku :-)

    1 kwietnia - więc jeszcze muszę sprawdzić, czy w maju naprawdę zwrot przyjdzie ;>
    Ale zepsuły się banki, działy retencji pokasowane i oferty zatrzymujące odchudzone na
    maxa - kiedyś to dostawało się taki bonus przy groźbie zamknięcia dowolnej KK, teraz
    tylko dla platyn (ew. world - będziemy niedługo testować).

> [...]
    tego wywnioskować, nie?

    > Ale co ich to obchodzi, czy raczej - co im daje?

    Podstawę do stwierdzenia "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach" - która
    nie naraża ich na zarzuty karne.

    > Poza tym przelew idzie, ale pod haslem "przelew".

    Nawet jeśli, to pewnie inne banki wiedzą, jaki zakres numerów kont w mBąku i citku
    jest przypisany do kart kredytowych.

  • 7. Data: 2021-04-13 16:57:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 07:46:54 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    teraz tylko dla platyn (ew. world - będziemy niedługo testować).

    Pracownikow coraz mniej, na home office :-)

> [...]
    nie naraża ich na zarzuty karne.

    > Nawet jeśli, to pewnie inne banki wiedzą, jaki zakres numerów kont w mBąku i citku

    Ale do mbanku idzie na zwykle konto.

    A analiza przelewow w celu marketingowym ... hm ...

    J.