  • 1. Data: 2015-12-29 00:25:06
    Temat: Pytanie o Bankowy Fundusz Gwarancyjny
    Od: arek <a...@b...pl>

    Czy rachunki walutowe posiadane przez Polaków w bankach działających w
    Polsce podlegają ochronie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?

    --
    arek

  • 2. Data: 2015-12-29 00:58:19
    Temat: Re: Pytanie o Bankowy Fundusz Gwarancyjny
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, December 29, 2015 at 12:25:32 AM UTC+1, arek wrote:
    > Czy rachunki walutowe posiadane przez Polaków w bankach działających w
    > Polsce podlegają ochronie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?
    >
    > --
    > arek

    Jak najbardziej.

    Stiwi

  • 3. Data: 2015-12-29 05:52:28
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/29/2015 08:58 AM, Stiwi wrote:

    > Jak najbardziej.

    Niejako przy okazji można dodać, że nie we wszystkich krajach tak jest -
    przykładowo "Ubezpieczenie Depozytów" w Singapurze, będące mniej więcej
    odpowiednikiem naszego BFG, gwarantuje jedynie depozyty w lokalnej
    walucie (SGD); rachunki/depozyty walutowe (USD, EUR), nie są objęte
    gwarancjami.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 4. Data: 2015-12-29 08:26:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2015 00:25:06 +0100, arek napisał(a):

    > Czy rachunki walutowe posiadane przez Polaków w bankach działających w
    > Polsce podlegają ochronie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?

    Tak. Ale jeśli dobrze pamiętam ewentualne wypłaty będą w PLN.

  • 5. Data: 2015-12-31 13:52:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "arek" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Czy rachunki walutowe posiadane przez Polaków w bankach działających w
    > Polsce podlegają ochronie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?

    Tak, po przeliczeniu na PLN. Nie wiem czy po kursie z dnia wniosku o
    upadłość, orzeczenia
    o upadłości czy rzeczywistej wypłaty.
    Wątpliwości stąd, że upadłość SK Banku sąd ogłosił 30.12.2015 a wypłaty były
    już wcześniej.
    Nie wiem, czy w SK były konta walutowe.
    Co by było gdyby sąd nie przychylił się do wniosku?

    Następny bank w kolejce?
    Po wprowadzeniu w zapowiadanej wysokości (rekord świata?) podatku bankowego,
    część
    średniaków (maluchy się nie załapią, molochy jakoś wybrną) z zysku wpadnie w
    straty.

    Arek

  • 6. Data: 2015-12-31 14:03:28
    Od: <3...@3...140328.invalid> (Tom N)

    Arek w

    <https://www.bfg.pl/faq-najczesciej-zadawane-pytania
    #14._Jaki_kurs_jest_stosowany_do_obliczenia_limitu_g
    warancyjnego_100_000_euro_w_z_otych___>

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2015-12-31 20:53:37
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Fundusz Gwarancyjny?

[...]
    Tak byly walutowe depozyty. Przeliczenie nastepuje po kursie srednim NBP z
    dnia spelnienia gwarancji, w przypadku SKB, dzien zlozenia wniosku o
    upadlosc do sadu przez KNF tj. 23 listopada.