  • 1. Data: 2002-01-08 15:26:52
    Temat: Pyt.dot. prawa bankowego-PILNE!!!
    Od: "bartolomeo" <b...@w...pl>

    Witam
    Mam konto w PeKaO SA. Z powodu przekroczenia dopuszczalnego debetu, zostalo
    mi przyslane wezwanie do zaplaty. Co tez uczynilem (27.12) na dzien przed
    terminem (28.12), w ten sam dzien (27.12) zostalo mi przeslane drugie
    wezwanie, gdzie informowali mnie o egzekucji komorniczej, zablokowaniu kart,
    itp... chociaz wpalty dokonalem w terminie okreslonym. Za drugie wezwanie
    obciazono mnie kwota 10PLN, wiec poszedlem ja odzyskac. Obciazenie zostalo
    cofniete,, zostalem przeproszony, a spytawszy sie czy juz wszystko OK z moim
    kontem, Pani powiedziala, ze tak. Dzis chcialem zaplacic karta i zoatala ona
    ZATRZYMANA przez sprzedawce. Balagan maja w tym banku, ale to nie moja wina,
    przeciez.

    Pytanie. czy moge domagac sie odszkodowania, badz czegokolwiek, bo przeciez
    ja nie moge odpowiadac za to ze maja w banku balagan

    pozdrawiam i licze na wyrozumialosc
    pierwszy raz piszacy do pl.biznes.banki
    bartek z gdanska

  • 2. Data: 2002-01-08 16:15:10
    Temat: Re: Pyt.dot. prawa bankowego-PILNE!!!
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartolomeo" <b...@w...pl> napisał
    w wiadomości

    > Dzis chcialem zaplacic karta i zoatala ona
    > ZATRZYMANA przez sprzedawce. Balagan maja w tym
    banku, ale to nie moja wina,
    > przeciez.

    Mnie intersuje, czy sprzedawca miał do tego
    prawo - zabrać kartę klienta ?

    > Pytanie. czy moge domagac sie odszkodowania,
    badz czegokolwiek, bo przeciez
    > ja nie moge odpowiadac za to ze maja w banku
    balagan

    Poszukaj tutaj
    http://www.faq4pbb.prv.pl/
    47 Jak uruchomić postępowanie przed Arbitrem
    bankowym?
    46 Gdzie mogę złożyć skargę na bank?
    63 Czy KNB/GINB może zmusić bank do zmiany
    stanowiska w sprawie złożonej przez klienta
    reklamacji?

    Sark

  • 3. Data: 2002-01-08 16:29:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mnie intersuje, czy sprzedawca miał do tego
    > prawo - zabrać kartę klienta ?

    Mogl. Z FAQ PolCardu...

    Na wyświetlaczu terminala pojawiło się polecenie "Zatrzymaj kartę" - co
    robić.

    Polecenie zatrzymać kartę oznacza, ze bank chce, aby ta karta nie znajdowała
    się dłużej w obiegu. Należy ją zatrzymać i przeciąć. Zniszczenie plastiku
    służy bezpieczeństwu płacącego i jest gwarancją, że nikt tej karty już nie
    użyje. Klient po wyjaśnienia musi zwrócić się do swojego banku.

    [ http://www.polcard.com.pl/faq3.html ]

    Maciej

  • 4. Data: 2002-01-08 16:52:49
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:a1f6s5$2iv$1@news.tpi.pl...

    > Polecenie zatrzymać kartę oznacza, ze bank chce,
    aby ta karta nie znajdowała
    > się dłużej w obiegu. Należy ją zatrzymać i
    przeciąć.

    No wlaśnie, w tamtym mailu zabrakło mi tego "i
    przeciąć" (w domyśle na oczach klienta)

    Sark

  • 5. Data: 2002-01-08 16:55:22
    Od: "bartolomeo" <b...@w...pl>

    > banku, ale to nie moja wina,
    >
    > Mnie intersuje, czy sprzedawca miał do tego
    > prawo - zabrać kartę klienta ?

    Akurat do sprzedawcy nie mam zalu, bo karta zostala zastrzezona (czy przeze
    mnie czy przez Bank nie ma znaczenia) i jakbym to ja zastrzegl, z powodu
    kradziezy chocby, chcialbym aby zatrzymal ja jakiemus zlodziejowi
    ale dziekuje za linka
    pozdr
    bartolomeo

  • 6. Data: 2002-01-08 21:45:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> writes:

    > Mnie intersuje, czy sprzedawca miał do tego
    > prawo - zabrać kartę klienta ?

    Karta nie byla klienta, lecz banku (klient jest tylko uzytkownikiem
    karty). Bank, na mocy rozmaitych umow, zażądal zatrzymania karty
    - wiec sprzedawcy nie wolno bylo zrobic niczego innego, jest zwiazany
    umowa.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator