  • 11. Data: 2019-05-15 08:03:28
    Temat: Re: Przymusowa restrukturyzacja
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > A kurs w duzej mierze zalezy teraz od spekulacji - jedni nie
    > sprzedaja, bo czekaja az sie bank odkuje, inni kupuja, bo jesli wyjdzie na
    > prosta, to zarobia kilkukrotnie ...

    Skoro ludzie handluja taką mżonką jak bitcoin to czemu mieliby nie handlować
    akcjami IB nawet po zupełnej padace ;)

    --
    Pzdr

  • 12. Data: 2019-05-15 12:10:25
    Od: gosc <t...@z...com>

    miumiu wrote:
    > Skoro ludzie handluja taką mżonką jak bitcoin to czemu mieliby nie handlować
    > akcjami IB nawet po zupełnej padace ;)

    Handlują bitcoinem, bo bitcoin jest wymienny i dosyć łatwy do
    wykonania "przelewu".

    Z papierem toaletowym czasami jest trudniej niż z bitcoinem, bo szybko
    traci na wartości
    <https://www.youtube.com/watch?v=ehKnW3l24-o>
    <https://www.reddit.com/r/europe/comments/9wpk37/den
    omination_in_poland_1995/>

  • 13. Data: 2019-05-15 13:36:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    >No czyli "biznes po polsku". To już n-ta spolka ktora rozwadnia akcje
    >do zera, a akcjonariusze okazuja sie megafrajerami i zostaja z reka w
    >nocniku.

    No coz, na tym biznes polega - musisz pilnowac dzialan zarzadu, lub
    inwestowac w sprawdzone spolki.
    Ewentualnie - jak w serialu "Rancho": "wydrukowalam zdjecia prezesow,
    popatrzylam ... i wybralam ten, bank, ktorego prezes wydawal mi sie
    uczciwy" :-)

    >A wszystko w majestacie prawa. Mnie tak ostatnio wydymali na Orco
    >property group. Bo nie wiedziec czemu pomyslalem ze na gieldzie od
    >lat 90-tych cos sie zmienilo :)

    Jak juz w spolce zle sie dzieje, to tak musi wyjsc.
    W bankowej szczegolnie - bo Idea teraz znajdzie inwestora lub ja
    zamkna/przejma.
    A inwestor przeciez bedzie chcial miec duzy udzial, i nie bedzie sie
    patrzyl na reszte hoł ... akcjonariuszy.
    IB ma teraz cos 200mln kapitałów własnych, a inwestor powinien wniesc
    ze 2 mld ... to myslisz, ze ile bedzie chcial udzialow ?

    A "biznes po polsku" ...

    https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_Chapter
    _11_reorganization

    Jesli dobrze rozumiem - GM bankrutowal, US Treasury zalozyl spolke
    "New GM", odkupil aktywa od "old GM",
    po czym "New GM" zmienil nazwe na "GM", wszedl na gielde,
    a stary GM zmienil sie w Motors Liqudation Company, i akcjonariusze
    zostali z niczym. Tzn z akcjami MLC.

    Ale tak prawde mowiac, to z niczym zostali na poczatku tego procesu,
    gdy zobowiazania GM przekroczyly majatek firmy.

    Dla rownowagi
    http://www.fastfinance.pl/ri-raporty-biezace-tresc/s
    how/1709/

    "Nadzorca Sadowy oznaczyl wyplate wynagrodzenia czlonkow RN jako
    czynnosc przekraczajaca zwykly zarzad, co do ktorej wymagana jest
    zgoda NS.
    Jednoczesnie NS zaznacza, ze nie wyrazi zgody na wyplate wynagrodzenia
    czlonkow RN do konca pelnienia przez niego funkcji NS".

    Gramatycznie mam pewna niejasnosc, ale intencja jest chyba jasna.
    Prezes zawinil, RN oberwie :-)

    Wynagrodzenia zarzadu chyba nie mogl obciac, bo to reguluje umowa :-)
    Ale prezes jest nowy, a RN starego nie dopilnowala.

    "NS zwraca uwage, ze do czasu splaty wierzycieli w calosci to oni sa
    ekonomicznymi wlascicielami Dluznika"

    Spolka zdaje sie wyzerowala kapitaly wlasne ... ale ciagle ma
    perspektywy :-)

    J.