  • 1. Data: 2019-05-12 10:43:43
    Temat: Przymusowa restrukturyzacja
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Co to w praktyce oznacza np dla Idea Banku?

    --
    PZdr

  • 2. Data: 2019-05-12 13:53:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Straszysz przy niedzieli ;P
    Zaś w przypadku banku możliwości jest sporo.
    Wg najnowszej ustawy koszty poniosą akcjonariusze i posiadacze obligacji - i dobrze
    im tak.

  • 3. Data: 2019-05-12 21:32:58
    Temat: Re: Przymusowa restrukturyzacja
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    >Straszysz przy niedzieli ;P
    >Zaś w przypadku banku możliwości jest sporo.
    >Wg najnowszej ustawy koszty poniosą akcjonariusze i posiadacze obligacji -
    >i dobrze im tak.

    Czasem lepiej zyc w nieswiadomości ;)
    A w jaki sposób akcjonariusze mieliby poniesc koszty? Przy pomocy jakiejs...
    anty-dywidendy, ze tak to nazwę?

  • 4. Data: 2019-05-12 22:00:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aż tak to nie, to nie spółdzielnia (syndyk od członków bodajże sk banku domagał się
    wniesienia po raz drugi wkładu - jak najbardziej wg statutu) - mechanizm jest raczej
    "dywidendowy", tyle że dywidendy nie zobaczysz. Bo wiadomo, że przy dywidendzie kurs
    w najlepszym wypadku stoi, a zwykle spada - więc tu kurs po pierwsze spada do zera, a
    po drugie za to zero trzeba przymusowo sprzedać akcje - tzw. "bank z złotówkę".
    Następnie akcje są chyba umarzane.
    I już akcjonariusze banku nie mają.
    I chyba obligacje tego banku też mogą iść do śmieci, bo stają się obligacjami
    nieistniejącej spółki.

    Za to depozyty nie trafiają do wypłaty z BFG, tylko do innego banku wraz z kredytami
    - oraz, w zależności od jakości tych kredytów, z pomocą państwa (BFG).

    Różnica taka, że nie jest ratowany bank, który był źle zarządzany - i karę ponoszą
    jego akcjonariusze, czyli właściciele.
    Przedtem dostawali pomoc publiczną i nie tracili nic - i Unia miała tego dość.
    Jest to jak najbardziej zalecenie unijne - jedynie zdzicho i mareczek od beatki
    zrobili z tego twórcze zastosowanie, żeby okraść LC z jego banków - najpierw
    _rozporządzeniem_ ustawili wymagane współczynniki kapitałowe na poziom najwyższy w
    Europie, żeby potem móc powiedzieć "przejmujemy za złotówkę w ramach prawa
    unijnego"...

    Idea od ideału jest daleka, ale straty kapitału własnego wynikły m.in. z uzdrowienia
    portfela kredytowego - i depozyty mają pokrycie w dobrych kredytach. Brakuje im tylko
    wymaganego kapitału własnego - który na "wymaganym" poziomie też nic w razie runu nie
    da...
    Zresztą widać to po akcjach - są po ponad 2zł, a nominalnie po 2zł, kapitalizacja
    giełdowa odpowiada majątkowi spółki.
    Dla mnie rewelacją była tu IPO - akcje nominalnie po 2zł sprzedali po 24zł - tak się
    właśnie robi "stoku kompeni" (ciekawe, czy ktoś czytał i wie, skąd to cytat).

  • 5. Data: 2019-05-13 13:52:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Ale dlaczego dobrze tak obligatariuszom, szczegolnie gdy kupowali np
    5 lat temu ? :-)

    >Czasem lepiej zyc w nieswiadomości ;)
    >A w jaki sposób akcjonariusze mieliby poniesc koszty? Przy pomocy
    >jakiejs... anty-dywidendy, ze tak to nazwę?

    W SKOK okazalo sie to mozliwe - w przypadku straty spoldzielcy mogli
    sie zrzucic ... przymusowo mogli, jesli status tak stanowil :-)
    Ale tylko do wysokosci wkladu spoldzielczego, czyli ogolnie niewielkie
    pieniadze ... chyba, ze kogos namowili na grubszy wklad.

    Akcjonariusze ... nie bardzo widze mozliwosc.
    Za to teraz moze przyjsc jakis inwestor, wplaci umiarkowane pieniadze,
    obejmie nowa emisje akcji po jakiejs niskiec cenie - adekwatnej do
    pozycji banku.
    A akcjonariuszom w tym momencie spadnie % udzialu w banku.

    Tak czy inaczej - dywidendy dlugo nie zobacza, a akcje raczej spadna i
    to tez na dlugo.
    W przypadku IB - "na zawsze" byloby wlasciwym stwierdzeniem, bo one od
    zawsze spadaja :-)

    Wychodzi mi na to, ze najwiecej straca obligatariusze - bo tu chyba
    mozna odlozyc splate, a nawet obnizyc.
    A jak przejmie syndyk, to juz pewnie nic nie zostanie do podzialu :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-05-13 14:20:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >drugie za to zero trzeba przymusowo sprzedać akcje - tzw. "bank z
    >złotówkę". Następnie akcje są chyba umarzane.

    W zasadzie, to oni go juz w tej chwili nie maja.

    Tzn maja, ale kapitaly wlasne tak stopnialy, ze mozna powiedziec, ze
    maja udziały w zerze.
    Jeszcze w przypadku innej firmy to moze byc udzial w "swietlanych
    perspektywach",
    ale IB na obecny moment w zasadzie nie moze dzialac, z braku kapitalu.

    >I chyba obligacje tego banku też mogą iść do śmieci, bo stają się
    >obligacjami nieistniejącej spółki.

    A tu ponoc nie ma tak dobrze, bo w przypadku przejecia przejmujesz
    calosc, z zobowiazaniami.

    Tak by sie moglo skonczyc w razie upadlosci lub wprowadzenia syndyka -
    ale wtedy musialby BFG sypnac kasa na wyplaty :-)

> [...]
    >kapitałowe na poziom najwyższy w Europie, żeby potem móc powiedzieć
    >"przejmujemy za złotówkę w ramach prawa unijnego"...

    Ta pomoc publiczna byla chyba w formie pozyczki.

    >Idea od ideału jest daleka, ale straty kapitału własnego wynikły
    >m.in. z uzdrowienia portfela kredytowego

    Ja tamraczej widze, ze te ostatnie to ukrócenia kreatywnej
    ksiegowosci.
    https://www.relacje.ideabank.pl/relacje2/doc/news/ra
    porty-biezace/RB-23_2019.pdf

    Tylko ze teraz ma kapital wlasny ponizej wymaganego do dalszej
    dzialalnosci.
    I to nie "na granicy", tylko grubo ponizej.

> [...]
    >Zresztą widać to po akcjach - są po ponad 2zł, a nominalnie po 2zł,
    >kapitalizacja giełdowa odpowiada majątkowi spółki.

    Na to bym nie patrzyl.
    Przyjdzie syndyk, to tak bedzie gospodarowal, ze nic nie zostanie.

    A kurs w duzej mierze zalezy teraz od spekulacji - jedni nie
    sprzedaja, bo czekaja az sie bank odkuje, inni kupuja, bo jesli
    wyjdzie na prosta, to zarobia kilkukrotnie ...

    >Dla mnie rewelacją była tu IPO - akcje nominalnie po 2zł sprzedali po
    >24zł - tak się właśnie robi "stoku kompeni" (ciekawe, czy ktoś czytał
    >i wie, skąd to cytat).

    Ale to chyba normalne ?

    Firma startuje, ma jakis kapital zalozycielski/akcyjny, po paru latach
    dzialalnosci kapitały własne rosną, ale nominalne pozostają,
    obroty i zyski tez rosna,
    i jak teraz masz nowa emisje/IPO to po cenie "rynkowej" a nie
    nominalnej.

    No i sam LC zdaje sie niedawno na tym stracil, bo obejmowal akcje po
    zawyzonej cenie.

    Tak czy inaczej - troche akcjonariuszy wtedy naciagneli, lub oni sami
    sie naciagneli, bo od tego czasu juz raczej spadek.

    Za to ciekawe jak teraz bedzie wygladalo ewentualne polaczenie z GNB.
    Jeszcze miesiac temu mozna sie bylo opierac na rynkowych cenach akcji,
    teraz akcjonariusze IB oberwą mocno.
    Moze nawet akcjonariusze GNB juz nie chca polaczenia ... ale LC ma
    wiekszosc :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-05-13 18:08:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >Co to w praktyce oznacza np dla Idea Banku?

    Skad temat - czyzby zaczeli o tym mowic ?

    https://www.bfg.pl/przymusowa-restrukturyzacja/przym
    usowa-restrukturyzacja-w-pytaniach-i-odpowiedziach/

    J.

  • 8. Data: 2019-05-13 19:00:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >Co to w praktyce oznacza np dla Idea Banku?

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/IDEA-BANK-S-A-INFOR
    MACJA-O-WYSOKOSCI-USTALONEJ-PRZEZ-BFG-SKLADKI-ROCZNE
    J-NA-FUNDUSZ-PRZYMUSOWEJ-RESTRUKTURYZACJI-BANKOW-ZA-
    2019-R-7654324.html

    "wysokość ustalonej przez BFG dla Emitenta składki rocznej na fundusz
    przymusowej restrukturyzacji banków za 2019 r. z uwzględnieniem
    wysokości korekty składki wniesionej za 2018 rok wynosi 22 123 530,34
    zł.
    Składka ta zostanie zaksięgowana w ciężar kosztów pierwszego kwartału
    2019 roku."

    Zdazy zaplacic, czy nie zdazy :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-05-15 07:47:39
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >
    > Skad temat - czyzby zaczeli o tym mowic ?

    Na forum bankiera pojawiaja sie spekulacje, na razie to tylko spekulacje :)

    > https://www.bfg.pl/przymusowa-restrukturyzacja/przym
    usowa-restrukturyzacja-w-pytaniach-i-odpowiedziach/

    > J.

    Thx

  • 10. Data: 2019-05-15 07:56:03
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > A akcjonariuszom w tym momencie spadnie % udzialu w banku.

    No czyli "biznes po polsku". To już n-ta spolka ktora rozwadnia akcje do
    zera, a akcjonariusze okazuja sie megafrajerami i zostaja z reka w nocniku.
    A wszystko w majestacie prawa. Mnie tak ostatnio wydymali na Orco property
    group. Bo nie wiedziec czemu pomyslalem ze na gieldzie od lat 90-tych cos
    sie zmienilo :)