  • 11. Data: 2020-05-16 20:24:08
    Temat: Re: Przelew zagraniczny a niezgodność nazw beneficjenta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2020 o 20:05, Kamil Jońca pisze:

    > I dlatego nie prezentują adresu email korespondenta?

    Adres też uważają za dane osobowe. Nie jest toi madre, tym nie mniej
    piszę by wyjaśnić powód, a nie zajmować stanowisko w zakresie sensu.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2020-05-16 20:26:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2020 o 20:18, Marek pisze:

    > No wiec w praktyce to NIE działa,, po co kruszysz kopię? Przed chwilą
    > wysłałem  przelew do "Kubusia Puchatka" na rachunek kolegi. Doszedł
    > przelew do kolegi. Gwarantuje Ci, że przez KIR też przejdzie.

    Ale jakby było podejrzenie, że ów rachunek jest wykorzystywany do prania
    kasy, to już nie przejdzie. To znaczy na "Kubuś Puchatek" przejdzie, bo
    widać, że to wypucha. Ale jak wyślesz przykładowo do jakiejś firmy, a to
    będzie prywatna osoba, to nie przejdzie. Dlatego - jak pisałem - warto
    powiadamiać banki nawet o drobnych fraudach z wykorzystaniem
    rachuneczków bankowych.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2020-05-16 20:43:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Adres też uważają za dane osobowe. Nie jest toi madre, tym nie mniej
    > piszę by wyjaśnić powód, a nie zajmować stanowisko w zakresie sensu.
    Imie i nazwisko to też dane osobwe, a te są prezentowane.

    KJ

  • 14. Data: 2020-05-16 21:25:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.05.2020 o 20:43, Kamil Jońca pisze:

    > Imie i nazwisko to też dane osobwe, a te są prezentowane.
    >
    > KJ

    gmail czasem pokazuje nadawcę jako "Jan Kowalski" a czasem jako
    "k...@c...com" i nie wiem, od czego to zależy.
    W żadnym wariancie nie ma adresu IP bo IP nie jest elementem adresu.

    Oryginał maila (z pełnym adresem z @ oraz ze wszystkimi adresami IP
    serwerów) można oczywiście zobaczyć, więc nie ma to nic wspólnego z
    żadną ochroną danych osobowych.

    MJ

  • 15. Data: 2020-05-16 21:36:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2020 o 21:25, Michal Jankowski pisze:

    > Oryginał maila (z pełnym adresem z @ oraz ze wszystkimi adresami IP
    > serwerów) można oczywiście zobaczyć, więc nie ma to nic wspólnego z
    > żadną ochroną danych osobowych.

    No właśnie w wypadku gmaila nie ma tych IP. Obejrzyj sobie nagłowek.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2020-05-16 21:38:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 May 2020 20:26:41 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > widać, że to wypucha. Ale jak wyślesz przykładowo do jakiejś firmy,
    > a to
    > będzie prywatna osoba, to nie przejdzie.

    Byłeś ostatnio w śpiączce czy w więźniu? Nie słyszałeś np. o
    niedawnym przelewie LOTu na 2.6 mln PLN na podstawiony rachunek?
    Beneficjentem nadanego przelewu była docelowa firma, a rzeczywistym
    podstawionego rachunku był słup. Żaden bank nie zareagował. Były
    również przypadki takich przelewów w samorządach. O stekach
    przypadków indywidualnych nie będę wspominał.
    Przed chwilą sam taki wysłałem, przeszło.
    Zgodnie z ustawą o DG firmą może być też Jan Kowalski i Jan Kowalski
    może posługiwać się swoim prywatnym rachunkiem do celów "firmowych".
    Ani dla banku nadawcy ani odbiorcy ciąg nazwy beneficjenta nie ma
    żadnego znaczenia (o ile WCZEŚNIEJ nienejdt na BL ale nie o tym
    mowa).
    Nie chodzi tu o możliwości blokady/odrzucenia gdy instytucja
    finansowa posiada info, że rachunek lub beneficjent jest podejrzany
    (wprzypadku gdy rachunek traf/trafiłi na BL). Ja mówię o braku
    weryfikacji beneficjenta PRZED każdym księgowaniem bez względu na
    status rachunku na BL.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2020-05-16 21:48:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2020 o 21:38, Marek pisze:

    > Byłeś ostatnio w śpiączce czy w więźniu?  (...) Ja mówię o braku weryfikacji
    > beneficjenta  PRZED każdym księgowaniem bez względu na status rachunku
    > na BL.

    A przeczytałeś to, co ja piszę?

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2020-05-16 22:16:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > No właśnie w wypadku gmaila nie ma tych IP. Obejrzyj sobie nagłowek.

    Oczywiście że są.

    MJ

  • 19. Data: 2020-05-16 22:49:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 May 2020 21:25:32 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Oryginał maila (z pełnym adresem z @ oraz ze wszystkimi adresami IP
    > serwerów) można oczywiście zobaczyć, więc nie ma to nic wspólnego z
    > żadną ochroną danych osobowych.

    Oczywiście, że nie ma. To jest korpo-moda, wynika z tego, że
    najczęściej w dużych korpo korespondencja w większości jest wewnątrz
    (obrębie) jednej domeny więc domenę dla uproszczenia się ukrywa. Do
    tego korpo-ludki się przyzwyczaiły i widać Gmail tak woli.
    Można Gmail włączyć w trybie prostym HTML, gdzie w widoku wiadomości
    widać pełen adres.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-05-16 23:56:57
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    PiteR napisał(a) w wiadomości: ...
    >in <news:almarsoft.6793747191688640540@news.neostrada.p
    l>

    >skąd się biorą tacy debile w tym google którzy wszystko
    >robią na odwrót żeby utrudnić człowiekowi życie.

    1. Debilny "target" teraz też ma pieniądze (w normalnym
    świecie by nie miał) i jest w stanie za to zapłacić więc
    mu się dogadza.
    2. Nawiedzony projektant/informatyk itp. koniecznie chce
    udowodnić potrzebę swego istnienia i wprowadza "innowacje".
    A jeżeli nie chce to szef takie postawy wymusza.
    3. Moda, czyli kopiowanie debilnych pomysłów. Parafrazując
    Kopernika-Greshama - gorszy pomysł wypiera "w obiegu" lepszy.
    "Lepszy" jest wprawdzie "gromadzony" czyli niekturzy używają
    lepszych (starszych) programów, ale po pewnym czasie...
    "Twój program nie obsługuje..." Dlaczego? Patrz pkt. 2.
    4. Władza, która "wie lepiej" wymusza takie rozwiązania
    wprowadzając przepisy.

    W przeglądarkach były oddzielnie przyciski zatrzymaj i odśwież
    (stronę). Niestety ktoś wymyślił, że ten sam będzie miał 2
    funkcje zależnie czy strona wczytana czy dopiero się wczytuje.
    Okienko wyszukiwania zamiast u dołu pojawia się wraz z paskiem
    na górze przesuwając cały widok strony.
    Zamiast podawać pełną datę i godzinę przy mailach, SMS-ach
    jest "dziś" (wtedy można liczyć na godzinę), "wczoraj", "kilka
    dni temu"... Może to się jakimś biurwom podoba, mnie doprowadza
    do szału.

    A potem się to powiela, co najmniej jako "domyślne"
    ustawienia...

    Arek