  • 1. Data: 2016-02-11 18:43:38
    Temat: Przelew do GBR
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Muszę wysłać 10.000 do GBR.
    Mam je w mbanku.

    Czy warto zrobić to bezpośrednio z mbanku czy jakoś na około (kupić funty
    gdzies indziej?)
    Czy może wysłac złotówki i niech w GBR przeliczają na funty?

    Jak to zrobić zeby finalnie odbiorca otrzymałjak najwięcej funtów?

    Ile można zyskać kombinując jakieś dodatkowe czynności?

  • 2. Data: 2016-02-11 19:03:23
    Temat: Re: Przelew do GBR
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

[...]

    ----------------
    Jak masz PLN to wymien w kantorze on-line np. Alior i wtedy przelew SHA
    bedzie darmowy (odbiorca pokryje jedynie koszty banku posredniczacego
    (jezeli beda) oraz koszty swojego banku przyjmujacego(jezeli sa takowe w tym
    banku zagranicznym)) lub za 100zl masz opcje OUR, czyli odbiorca dostanie
    tyle ile wyslesz. w mBanku masz oplate chyba procentowa co w przypadku
    duzych sum jest drogie.

  • 3. Data: 2016-02-11 19:57:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof o...@p...onet.pl ...

> [...]
    > masz opcje OUR, czyli odbiorca dostanie tyle ile wyslesz. w mBanku
    > masz oplate chyba procentowa co w przypadku duzych sum jest drogie.

    Mozesz powiedziec coś wiecej?

    W mbanku rzeczywiście jest prowizja za przelew - 0,35%
    Do tego dośc drogie funty - np. dziś 5,82pln.

    Biorąc pod uwagę, że w pierwszym internetowym kantorze, w jaki wszedłem,
    cena funtów = 5,66 - różnica to około 50 funtów za tę samą kase.
    + prowizja - wychodzi prawie 300zł - sporo.

    Koszty banków posrednioczących sa tu i tu wiec chyba nie ma róznicy?

    Zeby było smieszniej - 3 dni temu zlikwidowałem konto w aliorze.
    Czy ma to jakies znaczenie?
    Czy moge skorzystac z tej opcji bez posiadania rachunku?

    Dzwonie do aliora - dzieki za cynk.

  • 4. Data: 2016-02-12 00:40:21
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    >
    > Jak to zrobić zeby finalnie odbiorca otrzymałjak najwięcej funtów?
    >
    > Ile można zyskać kombinując jakieś dodatkowe czynności?

    Witam,

    możesz sprawdzić jeszcze taką opcję: https://valuto.com/pl/cennik/ - nie
    korzystałem z tego, jest to chyba nowy serwis. Natomiast jego operatorem
    jest ta sama firma, która prowadzi Walutomat.

    Z cennika wynika, że w GBP można zrobić przelew ekspresowy za 15 PLN. Jeżeli
    dobrze rozumiem, to przelewasz PLN tak jak do Walutomatu i robisz wymianę.
    Potem możesz zrobić przelew w GBP do UK.

    --
    Wysłane z pola.

  • 5. Data: 2016-02-12 04:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik janek z pola a...@e...pl ...

> [...]
    > Jeżeli dobrze rozumiem, to przelewasz PLN tak jak do Walutomatu i
    > robisz wymianę. Potem możesz zrobić przelew w GBP do UK.

    Przelew tanszy ale jest prowizja od wymiany gotówki w wysokości 0,2%.

    Wychodzi na to, chyba skorzystam z aliora.

    Dzieki za podpowiedzi.

  • 6. Data: 2016-02-12 06:21:05
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/12/2016 12:00 PM, Budzik wrote:
    > Użytkownik janek z pola a...@e...pl ...

    > Przelew tanszy ale jest prowizja od wymiany gotówki w wysokości 0,2%.
    >
    > Wychodzi na to, chyba skorzystam z aliora.

    A jaka ci wyjdzie prowizja przy wymianie w Aliorze (innymi słowy - ile
    funtów za 1000 złotych w obu serwisach o tej samej godzinie)?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2016-02-12 08:23:14
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik janek z pola a...@e...pl ...

    > Przelew tanszy ale jest prowizja od wymiany gotówki w wysokości 0,2%.

    Różnica jest taka, że kantory mają spread - taki Alior jest pewnie kilka
    groszy do Forexu, zaś ten serwis ma prowizję. Ogólnie 1 grosz przy obecnym
    kursie GBP za 5.65 PLN to około 0.17% - czyli np. jeżeli Alior przy
    sprzedaży GBP daje 2 grosze marży, to jest to 0.34%. Jeszcze jest taki
    aspekt, że jak w tym serwisie się wymienia jak w Walutomacie (chyba tak
    jest, skoro opłata jest liczona procentowo) to kurs GBP zależy od ofert
    innych użytkowników i niekoniecznie musi być zbieżny z Forexem - ale
    ewentualna różnica będzie raczej minimalna.

    > Wychodzi na to, chyba skorzystam z aliora.

    Jak to wygląda z tym kosztem SHA w Aliorze - wiadomo ile kasy potrąci sobie
    bank odbiorcy za obsługę przelewu? Bo ogólnie opłaty za przyjęcie przelewu
    to raczej nie będzie miał - to tak jakbyś w Polsce miał opłaty za przyjęcie
    przelewów w PLN. Wiem, że BZWBK ma opłatę za przyjęcie przelewu EUR na konto
    EUR, ale PLN na PLN to by było dziwne. Tak samo zakładam, że przyjęcie
    przelewu w GBP w UK też powinno być bezpłatne (oczywiście poza opłatą za
    banki pośredniczące).

    --
    Wysłane z pola.

  • 8. Data: 2016-02-12 14:37:27
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup

    Budzik wrote:

> [...]

    EUR, ale PLN na PLN to by było dziwne. Tak samo zakładam, że przyjęcie
    przelewu w GBP w UK też powinno być bezpłatne (oczywiście poza opłatą za
    ------------------
    Z oplata za przyjecie przelewu zagranicznego jestes w bledzie, np. jak
    pamietam brytyjski Natwest liczyl 7GBP za przyjecie przelewu zagranicznego.
    Mylisz dwie rzeczy, nie ma oplat jak placisz miedzy bankami w UK, bo to
    idzie wtedy inna droga, nie przez swift. Z zagranicy stosuja inne oplaty
    zalezy to oczywiscie od danego banku w UK.
    Bankowosc UK jest troche odmienna, popularne rzeczy dla ludzi sa bezplatne,
    konta, karty , wiekszosc bankomatow w kraju, itp., ale stosuja mase oplat za
    transakcje zagraniczne wykonane kartami, beznadziejne kursy przeliczeniowe,
    dodatkowe oplaty za platnosc w innej walucie, drogie oplaty za przelewy
    zagraniczne.

  • 9. Data: 2016-02-12 18:43:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...example.com ...

    > A jaka ci wyjdzie prowizja przy wymianie w Aliorze (innymi słowy - ile
    > funtów za 1000 złotych w obu serwisach o tej samej godzinie)?

    Spojrzałem na cene w obu wczoraj w czasie pisania postu - tu i tu były po
    5,66