  • 1. Data: 2016-06-01 13:46:16
    Temat: Prosty kredyt
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    mBank sie reklamuje "kredyt ma sie rozumiec" z
    "umowa napisana zrozumialym jezykiem"

    https://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/kredyty-go
    towkowe/kredyt-gotowkowy/

    no to czytamy te umowe
    https://www.mbank.pl/pdf/ind/kredyty/wzor-umowy-kred
    ytu-kredyt-gotowkowy-1.pdf

    13 stron i 141 odnosnikow

    ... jak myslicie - klient sie zorientuje, ze jego umowa bedzie krotsza
    i pozbawiona niepotrzebnych punktow ?

    A może ja sie zle orientuje i wcale nie bedzie skrocona ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2016-06-01 14:33:22
    Temat: Re: Prosty kredyt
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 01.06.2016 o 13:46, J.F. pisze:
> [...]
    > pozbawiona niepotrzebnych punktow ?
    >
    > A może ja sie zle orientuje i wcale nie bedzie skrocona ? :-)

    Niewątpliwie nie będzie.
    Piszą prosty jak szyja żyrafy.
    Wybrali celowo żyrafę, bo szyja taka długa.

  • 3. Data: 2016-06-02 00:32:03
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > i pozbawiona niepotrzebnych punktow ?
    >
    > A może ja sie zle orientuje i wcale nie bedzie skrocona ? :-)

    Nie rozumiem do czego pijesz. Ogólnie mBank reklamuje się, że umowa będzie
    się cechowała zrozumiałym językiem. Zrozumiały język nie ma absolutnie nic
    wspólnego z długością dokumentu. Możesz mieć krótki dokument napisany
    niezrozumiałym językiem - np. rozprawa doktorska z dziedziny matematyki,
    będąca jakimś dowodem na 2 strony A4, której nie masz szansy skumać, bo jej
    język jest niezrozumiały. Z drugiej strony możesz mieć 500 stronnicowego
    harlequina, który jest napisany super zrozumiałym językiem i przyswoisz
    sobie jego treść w 2 godziny.

    Możesz doprecyzować co budzi Twoje emocje w zestawieniu cech "zrozumiały
    język" oraz "13 stron i 141 odnośników"?

    ATSD przejrzałem te 13 stron umowy. To co nazywasz odnośnikami, to są co
    najwyżej przypisy. Odnośnik to jest wtedy, jak masz podany jakiś inny
    dokument - niejako podlinkowany. A to są zwykłe przypisy. I o ile dobrze
    rozumiem, to przypisy te występują wyłącznie we wzorze umowy, podejrzewam że
    jak oprogramowanie mBank drukuje właściwą umowę, to te punkty których nie
    dotyczy dana umowa nie są po prostu drukowane a wraz z nimi nie są drukowane
    przypisy mówiące, że punkt będzie obowiązywał tylko przy spełnieniu
    określonych warunków.

    --
    Wysłane z pola.

  • 4. Data: 2016-06-02 20:26:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "t-1" nimkmc$h52$...@n...news.atman.pl

    > Piszą prosty jak szyja żyrafy.
    > Wybrali celowo żyrafę, bo szyja taka długa.

    Ale kręgów dyskowych tyle co u Ciebie. :)

    --