  • 1. Data: 2017-04-01 18:55:39
    Temat: Polecialo z wiatrem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/polski-bank-traci-miliony-przez-rz%c4%85d-i-
    zielone-regulacje/ar-BBz85Xu

    Z powodu problemow elektrowni wiatrowych BOS dokonal odpisu ich
    kredytow i wykazal sie strata.

    Ale ... czytajac do konca, mozna wyczytac, ze te farmy wiatrakow
    ciagle kredyty splacaja.

    Zwykla ostroznosc, czy ktos tu cos gra ?
    Bank nie chce podatku zaplacic, dywidendy wyplacic, czy delikatny
    nacisk na rzad wywiera ?
    A moze juz ma sygnaly, ze farmy maja trudnosci ?

    J.

  • 2. Data: 2017-04-01 20:25:13
    Temat: Re: Polecialo z wiatrem
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-04-01 o 18:55, J.F. pisze:
    > Zwykla ostroznosc, czy ktos tu cos gra ?
    > Bank nie chce podatku zaplacic, dywidendy wyplacic, czy delikatny
    > nacisk na rzad wywiera ?
    > A moze juz ma sygnaly, ze farmy maja trudnosci ?

    Bo tu nie chodzi o ekologię czy zieloną energię ale o niemieckie towary
    kupowane za dotacje unijne.
    Do tego miejsca rachunek ma się zgadzać a później niech się martwią inni.

  • 3. Data: 2017-04-02 11:25:42
    Od: "MirkoB" <p...@e...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Bo tu nie chodzi o ekologię czy zieloną energię.
    > Do tego miejsca rachunek ma się zgadzać a później niech się martwią inni.

    Bo tu nie chodzi o ekologię czy zieloną energię ale o politykę rządu
    Kaczyńskiego zadłużającą Polaków na kwotę dotąd niespotykaną
    i zwiększanie zysku firm niemieckich.
    Do tego miejsca rachunek ma się zgadzać a później niech się martwią inni.

  • 4. Data: 2017-04-02 14:56:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-04-02 o 11:25, MirkoB pisze:
> [...]
    > i zwiększanie zysku firm niemieckich.
    > Do tego miejsca rachunek ma się zgadzać a później niech się martwią inni.

    Taki sam związek jak ocieplenie klimatu że działalnością człowieka :-)

  • 5. Data: 2017-04-03 11:35:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-01 o 18:55, J.F. pisze:

    > A moze juz ma sygnaly, ze farmy maja trudnosci ?

    Obiło mi się, że teraz nie tylko, że nowych wiatraków prawie nigdzie nie
    można postawić, to za stare mają być jakieś okresowy opłaty (urzędnicza
    kontrola czegoś tam), których wcześniej nie było.
    Może teraz ani eksploatować, ani demontować się nie opłaca.
    P.G.

  • 6. Data: 2017-04-05 11:32:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >(urzędnicza kontrola czegoś tam), których wcześniej nie było.
    >Może teraz ani eksploatować, ani demontować się nie opłaca.

    Mnie sie obilo ze podatek od nieruchomosci im podniesli.

    Tylko jak to liczyc ? Jesli firma ma 10ha i kilka wiatrakow na nich
    postawila, to prosto.
    Ale jesli rolnik ma 10ha pola, a firma dzierzawi od niego miejsce pod
    wiatraki ?
    Podstawa masztu ma powiedzmy 5m srednicy ...

    J.

  • 7. Data: 2017-04-05 11:42:23
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 5 kwietnia 2017 11:32:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > wiatraki ?
    > Podstawa masztu ma powiedzmy 5m srednicy ...

    A może podatek od nieruchomości liczony w watach:)
    Większa moc większy wiatrak większa powierzchnia?

  • 8. Data: 2017-04-05 11:45:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-05 o 11:42, Bolko pisze:

    > A może podatek od nieruchomości liczony w watach:)
    > Większa moc większy wiatrak większa powierzchnia?

    Podatek od budowli, 2% wartości rocznie. Im wiatrak więcej wart, tym
    podatek większy. Do tej pory był liczony od fundamentu i wieży. Teraz od
    całości wiatraka.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2017-04-05 11:47:49
    Od: b...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 11:35:19 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Obiło mi się, że teraz nie tylko, że nowych wiatraków prawie nigdzie nie
    > można postawić, to za stare mają być jakieś okresowy opłaty (urzędnicza

    Czy można postawić, to tego akurat nie wiem, ale oglądałem na tvnturbo megatrasporty,
    w ramach których przewozili takie wiatraki z Niemiec do Polski (jeśli się nie mylę,
    to jutro finał). Dwa wiatraki, rozłożone łącznie na bodajże 18 tirach, cały konwój
    coś około 2 km.
    Być może dla kogoś z branży to chleb powszedni, ale na mnie (laiku) robi wrażenie.
    --
    http://bankomaniacy.pl

  • 10. Data: 2017-04-05 11:55:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    >Podatek od budowli, 2% wartości rocznie. Im wiatrak więcej wart, tym
    >podatek większy. Do tej pory był liczony od fundamentu i wieży. Teraz
    >od całości wiatraka.

    Hm, to kiedy zaczna doliczac maszyny do wartosci fabryki ?

    Albo kiedy takim podatkiem obciaza kopalnie :-)

    J.