  • 1. Data: 2005-05-01 23:39:33
    Temat: Podatek od odsetek bankowych - cichy skandal
    Od: Darek <d...@o...pl>

    Czy ktos z Was zastanawiał się czy podatek od odsetek bankowych jest
    legalny? Przecież odsetki stanowią dochód tylko wtedy gdy są wyższe niż
    inflacja. Pobieranie podatku od odsetek w wysokości 3% z inflacją 4% to
    czysta grabież mienia. Fakt ten podkreślał tylko jeden rozsądny człowiek
    P. Korwin-Mikke i oczywiście nikt go nie chciał słuchać.Prawdę mówiąc
    trudno mi potępiać kogoś kto unika takiego podatku - nawet w sposób
    przestępczy.

  • 2. Data: 2005-05-02 05:58:00
    Temat: Re: Podatek od odsetek bankowych - cichy skandal
    Od: todi <t...@i...pl>

    Darek napisał(a):

> [...]
    > człowiek P. Korwin-Mikke i oczywiście nikt go nie chciał słuchać.Prawdę
    > mówiąc trudno mi potępiać kogoś kto unika takiego podatku - nawet w

    Tak jak każdy podatek dochodowy :-)

  • 3. Data: 2005-05-02 14:03:35
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    todi napisał(a) w wiadomości: ...
    >Darek napisał(a):

    >[...]

    Zawsze stanowią "dochód" w rozumieniu przepisów. Inna sprawa czy
    wzrost kapitału jest wzrostem realnym.

    [...]

    Mam mieszane uczucia - można próbować uniknąć go w sposób
    nieprzestępczy.

    >Tak jak każdy podatek dochodowy :-)

    Jest drobna różnica techniczna między typowymi regularnymi dochodami
    (np. z pracy) a odsetkami z lokat. Jeżeli dostaje się na bieżąco
    podwyżki zgodnie z inflacją to teoretycznie wartość nabywcza się
    nie zmienia (średnio, bo różne rzeczy różnie drożeją).
    Jeżeli kasę zamiast trzymać w skarpecie (albo lokacie) wydamy na coś
    co jeszcze nie zdążyło zdrożeć - mamy "zysk". W przypadku lokat - a
    sensowne oprocentowanie mają raczej te dłuższe - takich możliwości
    "obrony" nie ma.
    Dlatego uważam, że podatek dochodowy od zysków kapitałowych jest
    bardziej perfidny (chociaż na szczęście nie jest tak progresywny jak
    PIT). A są kraje, gdzie oba się łączy i opodatkowuje progresywnie!!!
    Z "giełdowym" jest też inna heca - rozliczanie strat i kosztów.

    Arek