  • 1. Data: 2014-09-18 11:07:04
    Temat: Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)
    Od: Aetius <c...@g...com>

    Prezydent RP podpisał uchwaloną 29 sierpnia 2014 r. nowelizację ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

    Nowelizacja przewiduje, że świadczenia otrzymywane przez klientów banku, tzw.
    moneyback w związku z prowadzeniem rachunku bankowego podatnika będą opodatkowane
    zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych (pobieranym przez bank).

    Ustawa wchodzi w życie 1 stycznia 2015 r.

  • 2. Data: 2014-09-18 13:17:13
    Temat: Re: Podatek od moneybacku (dla zainteresowanych)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aetius" napisał w wiadomości
> [...]
    >podatnika będą opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym >od
    >osób fizycznych (pobieranym przez bank).

    Ktos sie czuje biegly w kontaktach z RPO ?

    Bo jesli od zwrotu jest podatek, to oplaty za konto, karty sa kosztem
    uzyskania przychodu i powinny byc odliczane od dochodu ...

    J.

  • 3. Data: 2014-09-18 14:45:45
    Od: stejaz <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 września 2014 13:17:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > U�ytkownik "Aetius" napisa� w wiadomo�ci

    > Ktos sie czuje biegly w kontaktach z RPO ?
    > Bo jesli od zwrotu jest podatek, to oplaty za konto, karty sa kosztem
    > uzyskania przychodu i powinny byc odliczane od dochodu ...

    Kluczowe jest słowo "zryczałtowany". Nie "normalne" rozliczenie, tylko
    "zryczałtowane" - bez uwzględnienia kosztów.

    Stefan Jazińskki

  • 4. Data: 2014-09-18 15:51:46
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-09-18 o 14:45, stejaz pisze:

    > Kluczowe jest słowo "zryczałtowany". Nie "normalne" rozliczenie, tylko
    "zryczałtowane" - bez uwzględnienia kosztów.

    Słownik języka polskiego: zryczałtować: ustalić kwotę wynagrodzenia lub
    opłaty bez podziału na szczegółowe pozycje

    Zazwyczaj w znaczeniu - stała kwota niezależna od zmiennych szczegółów.
    W tym przypadku chyba nie ma to sensu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-09-18 17:04:23
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 18 września 2014 14:45:45 UTC+2 użytkownik stejaz napisał:

    > Kluczowe jest słowo "zryczałtowany". Nie "normalne" rozliczenie, tylko
    "zryczałtowane" - bez uwzględnienia kosztów.

    > Stefan Jazińskki

    czyli jeszcze gorzej nizby samemu sie rozliczac na podstawie PIT-u 8C bo wtedy by
    bylo 18% a tak 19%

  • 6. Data: 2014-09-18 19:32:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-09-18 17:04, m...@g...com pisze:

    > czyli jeszcze gorzej nizby samemu sie rozliczac na podstawie PIT-u 8C bo wtedy by
    bylo 18% a tak 19%

    Może być dużo więcej przez zaokrąglenia w górę dla każdej operacji a nie
    łącznie dla wszystkich w roku.

  • 7. Data: 2014-09-19 20:31:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "t-1" lvf4v2$26$...@p...nask.net.pl

    > Może być dużo więcej przez zaokrąglenia w górę dla każdej operacji a nie łącznie
    dla wszystkich w roku.

    Przestańcie marudzić -- wybierzcie do par_lamentu ludzi,
    którzy zlikwidują w ogóle takie podatki. Co to za podatek
    od ,,przychodu'' rzędu 50 pln?!? Ile na tym podatku zarobi
    Fiskus (czyli dobro publiczne -- także Wasze) a ile urzędnicy
    budujący oraz kontrolujący to ,,prawo''?!?

    Idąc drogą tych podatków -- oddychanie też będzie opodatkowane.
    I bendom znafcy wyceniajoncy oddech, mieżoncy pojęność oddehu,
    liczoncy liczbem oddechuf miesiencznie czy rocznie...

    Piszę głupoty? Podatek klimatyczny już w RP jest.

    Bogacz w RP zwolniony jest z podatków, bo:

    -- zatrudnia
    -- rozwija się
    -- jest ciężko...

    A biednemu opodatkują niedługo nawet marzenia.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-09-23 10:53:19
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Aetius" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Ciekawe kiedy MinFin się dogada z bankami że oplata za konto (kazde) wynosi
    10 000PLN ale jest cashback na 9990 co miesiac- wiec trzeba zaplacic
    zryczaltowany podatek od 9990 co miesiac....

  • 9. Data: 2014-09-24 15:50:26
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 23 września 2014 10:53:19 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:

    > Ciekawe kiedy MinFin si? dogada z bankami ?e oplata za konto (kazde) wynosi
    >
    > 10 000PLN ale jest cashback na 9990 co miesiac- wiec trzeba zaplacic
    >
    > zryczaltowany podatek od 9990 co miesiac....

    na razie ustalili nizszy kwoty, pomysl jak wyzej wejdzie po kolejnych wyborach do
    parlamentu ktore pewnie znow wygra PO:/ (dzieki skuteczemu zamieceniu pod dywan afery
    z nie apolitycznym prezesem NBP, ministrami snujacymi plany jak dokopac
    przedsiebiorcom, politykami umieszczajacymi znajomkow w spolkach skarbu panstwa tylko
    po to by wzieli odprawy)

  • 10. Data: 2014-09-24 17:22:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" 4...@g...co

[...]

    Każdemu trzeba dać szansę, a przecież nie każdy z PO był już ministrem...

    Przed Okrągłym Stołem w PRLi była PZPR jako siła
    wiodąca oraz były dwa stronnictwa -- SLD i SD. :)

    Dziś mamy:

    () RP zamiast PRL
    () PO zamiast PZPR
    () PSL zamiast SD

    a co w zamian za SLD? ;)

    Jaruzelskiego wybierano na prezydenta spośród grona
    kandydatów. Grono to liczyło sobie jedną osobę. :)
    Podobnie wybierano Gierka, Jaroszewicza, WGomułkę
    itbliżej/wcześniej? ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'