  • 91. Data: 2019-08-14 19:43:31
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-14 o 15:56, J.F. pisze:
    > W Danii sie sprawdza ?

    Nie wiem. Musiałbym poszukać wiarygodnego źródła.

    > Hm, a jak odda dziecko pod opieke sasiadce ?

    To indywidualna sprawa i sąd rozstrzyga. Na przykład dziś pijany ojciec
    usłyszał zarzuty, bo gdy sobie spał jego dziecko chodziło po parapecie
    na którym tam piętrze. Może słyszałeś?
    Czy ktoś zakazuje pić? No nie.
    Czy ktoś zakazuje spać? Też nie.
    Ale w połączeniu z odpowiedzialnością za dziecko jak widać grozi mu do 5
    lat więzienia.

    > Albo zatrudni opiekunke ... przeciez nie ma egzaminu na opiekunke :-)

    To jak z bankami - to TY musisz udowodnić, że jesteś niewinny, czyli
    dochowałeś staranności.

    > No nie wiem - wydaje mi sie ze pewne szanse na odszkodowanie masz.

    A na jakiej podstawie?

  • 92. Data: 2019-08-14 19:44:37
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-14 o 17:26, ąćęłńóśźż pisze:

    U nas od lat igły i strzykawki są dostępne za grosze (dosłownie) w
    aptekach. ;-) Prawie mamy wszystkie elementy równania. ;-)

  • 93. Data: 2019-08-15 04:39:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qitqak$1kdi$...@g...aioe.org

    > Obawiam się, że to nie takie proste. Stosowne instytucje
    > (np. Sanepid) muszą odebrać budynek, co wiąże się z dużymi
    > kosztami jego dostosowania.

    Niestety.

    > Nie wydaje mi się, aby też każdy był w stanie prowadzić żłobek.
    > Pewnie potrzeba jakichś kwalifikacji (podobnie jak nie każdy może
    > założyć przedszkole czy szkołę - tudzież tam pracować).

    Aby być biegłym sądowym okulistą nie trzeba znać podstaw optyki:

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/OdpBieglaZUSokulistaOO.pdf

    - pani Bernacka nie ma pojęcia o astygmatyzmie
    (minus2 dioptrie to niestety nie plus2 dioptrie)

    - uważa, iż niedowidzenie powstało w efekcie zeza rozbieżnego, choć był zbieżny
    (nie mam na myśli jedynie błędu pisarskiego -- jestem aż nazbyt tolerancyjny)
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6821calyzez.png
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6821zez.png

    - uważa, iż niedowidzenie powstało w efekcie dużej różnicy wad pomiędzy okiem
    prawym i lewym, choć ta różnica narastała stopniowo i teraz nadal nie jest duża

    ale trzeba nadzwyczajnych kwalifikacji do opieki nad małymi dziećmi.

    -=-

    Aby być kierowcą i ochroniarzem premiera rządu RP nie
    trzeba być kierowcą -- można być kapelusznikiem. ;)

    Uprzedzając to i owo:

    - mniej więcej tu:

    53°07'07.4" N 23°07'31.6"E
    53.118707, 23.125444
    449G+F5 Białystok
    https://www.google.pl/search?client=opera&hs=rRT&q=4
    49+G%2BF5+Białystok&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiOmqXS64
    PkAhXmkYsKHeF7Ai0QBQgtKAA&biw=1326&bih=664

    spadł mi z nieba ;) w ub. wieku Polonez pod me stopy, gdy jechałem z szybkością
    oficjalną 70 km/h [niby przedawniło się, ale po co kusić] a jednak ominąłem...
    Jadący w przeciwnym do mego kierunku Polonez zatrzymał się, aby przepuścić
    pieszych, lecz został uderzony w tył przez sammochód jadący za nim, przez
    co został wrzucony tuż przede mnie...

    Wcisnąłem hamulec na ułamek sekundy, rzuciłem okiem w lusterka, zwolniłem
    hamulec i ominąłem Poloneza, zjeżdżając na prawy pas mej jezdni...

    Miałem też inną historię, która też zakończyła się bez nakręcania koniunktury
    blacharskiej. ;) (choć ogólnie miałem stłuczki ~raz dziennie -- raczej tylko
    na szybkościach manewrowych)

    Jechałem za jakimś samochodem po lewej części jezdni (pod prąd) -- wyprzedzaliśmy
    ciężarówkę. Jadący przede mną zjechał na prawy pas, lecz wystawił mnie na tak
    zwaną czołowkę, której uniknąłem i której spodziewałem się, ale... że chciałem
    przetestować hamulce... ;) Nie wiem, z jaką szybkością jechaliśmy, ale raczej ;)
    dość szybko -- rzecz miała swe miejsce na drodze z Białegostoku do Augustowa.

    Nie trzeba kończyć studiów, by być wiceministrem:

    https://www.newsweek.pl/polska/polityka/wiceminister
    -bez-studiow-przedszkolanka-i-pogodynek-mlode-wilki-
    pis-nie-musze-wiele/zd9pf89
    Anna Gembicka, która od niespełna dwóch miesięcy jest wiceministrem
    inwestycji i rozwoju, nie ma wyższego wykształcenia - podaała w piątek
    ,,Rzeczpospolita"

    czy dyrektorem teatru we Wrocławiu:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Mieszkowski
    w latach 2006-2016 dyrektor Teatru Polskiego we Wrocławiu,

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wroclaw/wrocla
    w-krzysztof-mieszkowski-nie-ma-wyzszego-wyksztalceni
    a/c7yw3xs
    Podczas kampanii wyborczej Nowoczesnej, dyrektor wrocławskiego
    teatru przedstawiany był jako osoba z wyższym wykształceniem.
    Jak się jednak okazuje, Krzysztof Mieszkowski studiów nie ukończył.

    nie wspominając już o prezydentach RP i I sekretarzu PZPR,
    który najwyraźniej nie ukończył nawet podstawówki...

    > Wreszcie - za darmo ten rodzić się tym nie będzie zajmował.
    > Dochodzą zatem koszty, rozliczenia, podatki itd.

    Popieram!!! Koszty, przychody, rozchody, [odchody... dziecięce]...
    Jednym słowem -- księgowość!!!

    [ciekawe, czy MMorawiecki wie o wielkiej dziurze VAT,
    którą rabusie wyrywają szmal -- 23% na materiały,
    lecz 8% na gotowce z tychże materiałów... pewnie
    by zapytał, o jakich krawcach myślę...]

    KGPihowicz (jako kandydatka na posłankę) proponowała ujednolicenie
    podatkowe (chyba: 16% VAT, 16% PIT i 16% CIT) lecz nie wiedziała,
    co obłożone jest obniżoną stawką VAT... Niby wiedziała o stawce,
    którą obłożono wodę sodową (zapewne tę wodę, która jej uderzyła
    do głowy) ale nie samą wodą żyje człowiek...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 94. Data: 2019-08-15 16:38:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marios" 5d531378$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > BTW: Mnie się to kojarzy z opodatkowaniem pracy
    > (podatki+parapodatki) - no te jakieś 42-45%, ale ..
    > czy właściwe to jest "tylko" 42%?

    > Bo ja np. przez wiele lat zapominałem, że emerytura
    > też jest opodatkowana. Czyli składki społeczne
    < pomniejszające tymczasowo(!) podatek należałoby

    Składki społeczne odejmujemy od podstawy; składki zdrowotne odejmujemy
    od podatku. (bardzo łatwe do zapamiętania, bo logiczne[_inaczej])

    > dodać do tych średnio 43% "opodatkowania" płacy.

    > A dodajmy jeszcze do tego, że nie bierze się emerytury i renty

    Rent chorobowych niemal już nie ma w Polsce.

    > jednocześnie (a składki płacimy dwie), no to podwyższmy % opodatkowania

    Płacimy obie, ale w razie czego renty nie otrzymasz, choćbyś umierał.

    > płacy o np. składkę rentową (no chyba że niewdzięcznie myślę o składce rentowej).

    > Jak się tak zacząć wbijać w to dalej, .. - dojeni do dna i 3 poziomów mułu.

    Tak ma być! Tak było od zawsze i tak być musi.
    Ktoś musi płacić za drzewa rozbite o samochody
    władców, którym się po prostu należy.

    -=-

    EKopacz proponowała PIT zamiast PIT+składki, ale odjechała
    do Europy -- razem z innymi byłymi (BSzydło, LMillerem...)
    by kosić większy szmal...

    -=-

    Jak podaje Wielka Księga, należy tak żyć, by:

    Nie dać się zwieść pozornej niesprawiedliwości
    http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=577

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 95. Data: 2019-08-15 18:38:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Kaczanowski" qj0g2j$1ffl$...@g...aioe.org

    > teraz możliwe, że jest większa, zauważ, że ciągle jest majstrowanie przy koszyku
    inflacyjnym, po to byś nie mógł zbytnio
    > porównywać...

    Myślałem, że po to, by móc ściągnąć wyższe podatki...
    Wyliczany PKB zależy od inflacji, więc manipulując
    przy koszyku [ciekawe, kiedy wprowadzą wózki] można
    zmanipulować PKB, czyli -- i koszt kredytu, i zaufanie
    społeczne, i składki ZUS. [więc zysk tych, którym się
    po prostu należy]

    > "tanieją" ubrania i buty, a tak na prawdę na rynek trafia coraz gorszej jakości
    towar,

    Na pewno od dziesięcioleci tanieją golarki -- kiedyś płaciłem ~100 USD;
    ostatnio -- 14 pln. ;) Jakość nie jest zła -- jest porażająca? Skądże?
    Ani razu nie zostałem porażony golarką. ;)

    IMO wystarczy porównać jedzenie:
    - ekojedzenie
    - zakonserwowane kilogramami trutek
    - głęboko [ciekawe, na ile metrów] mrożone
    - świeże...

    by otrzymać mętlik...

    Same jabłka mogą być zupenie inne...

    Ale spece inflacyjni jakoś sobie ;) radzą.

    BTW:
    - mleko po 99 groszy (poczyniłem fotki)
    - jabłka (chyba tegoroczne) po 2,09 pln

    to ceny przedwczorajsze.

    Niestety wczoraj te same jabłka w tym samym sklepie
    (w tym samym miejscu) kosztowały niemal 2 razy więcej...

    To dopiero inflacja!

    > no ale sztuka jest sztuka. Żeby udowodnić, przejdź się do sklepu i spójrz obecnie
    jak mają być prane obecnie sprzedawane ubrania,

    Różnie -- obok siebie mogą znaleźć się skarpety rozczochrane ;) i dwakroć czesane...

    > znalezienie teraz czegoś, co możesz prać powyżej 30 stopni jest niezłą gratką.

    Bez przesady -- spodnie za dychę można prać w 40°C. (sprawdziłem przed chwilą kilka
    różnych)
    Rzadkością jest to, co można prać poniżej 40°C -- pewnie coś, co kosztuje krocie. ;)

    Mam przed sobą skarpety z tej samej firmy Łowicza -- niemal identyczne tekturki,
    lecz jedne można prać w 40°C, inne w 30°C... Cena? Nie pamiętam, ale ~6 pln za parkę.

    Inne (podwójnie czesane) innej firmy (chyba też z Łowicza)
    też po ~6 pln, ale nie mam już tekturek. Na oko o niebo
    lepszej jakości, ale kolor mi niezbyt mocno odpowiadał...

    Akurat skarpety mnie drogo kosztują, bo płacę za nie w Carrefourze
    ekuponami otrzymywanymi za inne zakupy -- czyli bez rabatów.
    Może sytuację uratuje karta Paribasu z Carrefoura. (dająca
    10% wprost, zamiast 5% Impresyjnych ekuponami)

    Spodnie (krótkie czy długie) mogę mieć za ~7 pln,
    lecz skarpety -- za ~6 pln, czasami za ~5 pln...

    Przed paru laty kupiłem na Allegro po chyba 4.2 pln, ale sprzedawcy już nie ma...

    Oczywiście przestrzegam ;) zaleceń metkowych -- zazwyczaj nie priorę w 90°C...
    Zwłaszcza wełnianych swetrów. ;) (swetry piorę w 30°C lub w 40°C -- jedne
    rozciągnęły się, inne skurczyły... wszystkie cieszą się ;) żywymi
    certyfikatami wełnianymi -- są zżerane przez mole, które mrożę i piorę...)

    Ręczniki co jakiś czas piorę w 90°C, choć na metkach mam 40°C (rzadko) lub
    60°C (zazwyczaj) a zwykle w 60°C. Najmniej wytrzymałe okazały się ręczniki,
    które rzekomo można prać w 90°C lub w 95°C.

    > Ba ręczniki musisz prać w takiej temperaturze...

    Bez przesady -- piorę w temperaturze (jak już wyżej napisałem) różnej,
    nie biorąc do głowy zaleceń producenckich. Jeśli ręcznik postrzępi
    się (najmocniej ucierpiały właśnie te, które niby można prać w 90°C)
    przestaje być używany... Ręczników mam tak dużo, że mógłbym ich nie
    prać przez klika tygodni przy założeniu, że po użyciu ręcznik ląduje:
    - albo w pralce
    - albo na suszarce, skąd po wyschnięciu wędruje do pralki
    - albo w śmietniku...

    Raczej ;) nie używam ręcznika dwa razy pomiędzy sąsiednimi ;) praniami,
    a części ręczników nie używam do wycierania lecz do ocieplania szyi. ;)
    (kładę sobie czysty ręcznik na szyję, by zmniejszyć problemy z kręgosłupem)

    Wyjątek stanowią wyjazdy, gdy nie mam pod ręką pralki a nie chcę zabierać
    zbyt wiele ręczników.

    > No są też takie, które mozesz prać w wyższych temperaturach, ale one znacznie
    podrożały,

    Niekoniecznie, chyba że niedawno -- na Allegro widziałem całkiem tanie.
    (w przeliczeniu na gramy, nie na cm kwadratowe)

    > no ale porównuje się sztuki, więc teoretycznie wychodzi, że jest taniej.

    > dobrej jakości za 10zł? co to za spodnie są?

    To są te, które ,,normalnie'' kosztują 4 dychy. ;)

    > Kilka lat temu porządne jeansy dało się kupić za 80-100zł, obecnie, w super
    promocjach można kupic za 200-300zł, normalnie
    > kosztują drożej. No są oczywiście jakieś marnej jakości podróby, które z jeansami
    mają tyle wspólnego, że sprzedawcy tak je
    > nazywają...

    Kiedyś (ze 30 lat temu +/-5 lat) kupowałem tylko Lewisy, bo inne zdzierałem
    zbyt szybko -- Lewisy były relatywnie najtańsze. Wranglery mogły paść, zanim
    przyzwyczaiłem się do nich... Dziś nie zdzieram tak szybko, jak kiedyś, ale
    IMO jakość spodni za dychę jest bardzo dobra. Lewisy były zazzwyczaj bardzo
    ciężkie.

    Indyjskie (o których pisałem) po 20 pln za sztukę były bardzo słabe.

    Chinskie, tureckie, indyjskie, malezyjskie czy podobne... ;)
    Co za różnica -- oby pasowały i były tanie!

    -=-

    Problemem jest dla mnie brak suszarki w pralce -- rozwieszone ubrania czy
    ręczniki schną zbyt długo, co raczej ;) nie dodaje im uroku. Póki wyprana
    bawełna jest w pralce -- nie ma z nią problemu, ale po rozwieszeniu raczej ;)
    szybko staje się pożywką pleśni i bakterii...

    Zimą wszystko schnie szybko, lecz latem czasami bywa źle.
    Mogę zasuszyć (nawet latem) łazienkę poniżej 20% wilgotności
    względnej i tam suszyć, ale niekoniecznie zawsze tak czynię...

    Dobrym rozwiązaniem byłaby pralko-suszarka, lecz mam na nią tylko 40.0 cm
    głębokości, a tak małych raczej nie widuję. Poza tym (że nie widuje tak
    małych) raczej nie wywalę do śmietnika sprawnej pralki, która od paru lat
    (wg przewidywań producenta) jest już martwa... ;)

    Jesienią 2010 r. kupiłem z pięcioletnią gwarancją i przestrogą, że jeśli
    będę miał szczęście, to siedem lat pralka pociągnie, po czym nie zdołam
    jej zreperować za rozsądne pieniądze. Zbliża się jesień 2019 r., ale na
    oko pralka nie zmienia się.

    Kolejną, o ile będę miał pieniądze, zechcę mieć z suszarką.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 96. Data: 2019-08-15 19:19:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d542115$0$510$6...@n...neostrada.pl

    > Barwniki jakies nietrwale, metki uniwersalne, czy unijna dyrektywa zakazala prania
    w wyzszej temperaturze ?

    Zazwyczaj -- im włókna bawełny są dłuższe, tym w wyższej temperaturze można prać.

    Kolory? Mam chińskie ręczniki kolorowe starsze ode mnie -- mimo prania
    w 90°C są nadal kolorowe! Ale mam też jeden całkiem nowy, którego nie
    używam tylko dlatego, że (; puszcza farbę. ;)

    -=-

    Ogólnie dzielę brudy na kilka grup:
    - spodnie białe (od 40°C do 60°C)
    - spodnie ciemne/kolorowe (40°C)
    - ręczniki białe (od 60°C do 90°C)
    (kupuję tylko: białe, kremowe i jasnoszare)
    - ręczniki kolorowe (od 60°C do 90°C)
    (omijam ręczniki kolorowe)
    - ubrania białe (od 40°C do 60°C)
    - ubrania kolorowe (od 40°C do 60°C)
    - swetry wełniane (30°C lub 40°C)
    (do swetrów czasami dorzucam coś bawełnianego)
    - pościel (90°C)

    Ale przytrafiało się ;) mi upranie koszul (wg metki 40°C) w temperaturze 90°C.
    Jedynym problemem (po praniu w 90°C) na oko w takich sytuacjach jest prasowanie
    -- zwykle trzeba **lekko** namoczyć na ćwierć dnia przed wyprasowaniem.
    (albo uznać śliczne pogniecenia -- zwykle wybieram to ostanie)

    Kilkanaście lat temu [i tamtemu?] kupiłem w Carrefourze białe, bawełniane,
    krótkie spodnie pozbawione jakichkolwiek metalowych elementów, które służą
    mi jako dół piżamy a które czasami ;) wypiorę w 90°C -- szwy (najwyraźniej
    z sztucznych nici) są w strzępach; ponadto zgięcia bawełny też już są mocno
    przetarte. Spodnie mają masę kieszeni... (nieprzydatnych, :) ale fajnie, że
    są; jedna nawet zapinana na rzep)

    Jeśli zupełnie to ;) zużyję, chyba przejdę na długie spodnie lniano-bawełniane
    z Lidla kupowane po kilka (od 3 do 7) plnów -- teraz takie widziałem w Lidlach
    po prawie 4 dychy... Dzielnie mi służyły w Wieńcu podczas gimnastycznych ćwiczeń.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 97. Data: 2019-08-15 19:59:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 7x2tx6ahzgzl$....@4...net

    > Musza ? PiS straszyl podatkiem od supermarketow, ale czy wprowadzil ?

    > Nawiasem mowiac - pojawily sie kasy samoobslugowe w marketach.

    Owszem -- bardzo dawno. ;)

    > Ponoc w marketach juz nie chca pracowac za minimalna

    W jakich marketach?
    Lidl daje za niepełny etat więcej niż polską średnią etatową plus
    jakąś opiekę medyczną (chyba także dla rodziny) a okazjonalnie
    dorzuca jakieś dodatki okołoświąteczne...

    [pomijam? możliwość kupowania po atrakcyjnych ;) cenach]

    Gdy ktoś z Biedronki czy Lidla narzeka na niskie zarobki, zazwyczaj ;)
    mówi prawdę, ale nie dodaje, że te niskie zarobki dostaje za niepełny etat.

    Inna sprawa, że praca w Lidlu czy Biedronce jest raczej trudna/wyczerpująca.

    Nie wiem, jak sprawa ma się z Auchan czy Carrefour -- ale rotacji tam szybkiej nie
    postrzegam.

    > ... wiec chyba 500+ :)

    500+ trzeba KONIECZNIE waloryzować -- IMO tak, jak
    waloryzowane są składki ZUS dla prowadzących DG!

    -=-

    Z puchowymi kurtkami z Carrefoura po 5 dych raczej byś nie poczynił
    wielkiego interesu na Allegro, jako że na AliExpress można kupić
    puchowe kurtki w podobnej cenie. (także taniej)

    Za jakiś czas być może ;) przymierzę się do kupna na AliExpress
    okapturzonych kurtek puchowych... [kurtki są lekkie, cienkie,
    wiele miejsca nie zajmują -- może jeszcze gdzieś upchnę...
    kilka sztuk...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 98. Data: 2019-08-15 20:17:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" qieqba$v5$1$P...@n...chmurka.net

    > Nie znam się ale sądzę, że efekt w tę samą stronę, ale przy tej samej kwocie
    pozostawionej ludziom mniejszy bo:

    > - zyskują tylko ci co pracują - więcej ludzi (szczególnie kobiet) byłoby aktywnych
    zawodowo,

    Czasami warto dopłacić, by ,,pracownik'' nie rozrabiał.

    > - więcej zarabiający zyskaliby więcej a oni mniejszą cześć wydają na żywność -
    mniejszy wzrost popytu na nią niż obecnie.

    Nie rozumiem.

    > Ja bym wolał aby znieśli PIT (coś bym zyskał a nie jak obecnie)

    Ja nie -- bo nie płacę PIT, gdyż zbyt mało zarabiam.
    Wolałbym, by zniesiono podatek Dobrodzieja -- bo płacę, i to sporo.

    > i zwolnili wszystkich urzędników zajmujących się rejestracją i kontrolą PITów.

    O nie -- ZABRANIAM!!! Zgłaszam sprzeciw!!! Veto!!! ;)
    Mniej ministrów i ministerstw? -- TAK!!!

    > Pracodawcy narzekają na brak pracowników,

    Czyżby?

    > zatrudniają Ukraińców - byłby zastrzyk naszych krajowych pracowników.

    Chyba nie ,,narzekają na brak pracowników'', lecz
    ,,narzekają na brak darmowych pracowników''.

    Widują pracodawców takich:
    - ZUS płacą szczodrze
    - podatki jw.
    - opłaty licencyjne jw.
    - opłaty materiałów [sukienniczych ;) bądź podobnych] itp. jw.
    - pensji nie lubią! wypłacać
    mniej więcej...

    Mogę zapytać wprost:
    - to są pracodawcy
    czy raczej
    - podatkodawcy?

    Może to są władcomdawcy?

    -=-

    Jeśli to są pracodawcy -- niech rynek wycenia pracę ich pracowników, nie oni sami.

    Polacy uciekną na Zachód a ich miejsce zajmą Ukraińcy?
    Bez obaw -- Ukraińcy także wyjadą na Zachód!
    (bariera alfabetyczna taka sama, odległość niewiele większa)

    Albo nawet na Marsa!

    Jeśli nadal najlepszą formą zasilania rodzinnych budżetów w Polsce
    będą podarki od JKaczyńskiego, zostaną w tym kraju głównie zagraniczne
    sklepy (ciekawe, komu będą sprzedawały) i banki?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 99. Data: 2019-08-16 10:28:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-14 o 16:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > No nie wiem - to przeciez ciagle jest bawełna i prac mozesz po staremu.
    > Chyba, ze juz nie bawelna - ale to wybor nalezy do ciebie.

    w większości to nie bawełna, właśnie na to zwracam uwagę. Liczy się
    sztukę - ręcznik - standardowy ręcznik potaniał, ale że zmienił sie
    materiał na mniej trwały i jak dla mnie mniej bezpieczny, bo w
    30stopniach nie pozbędziesz się z niego wszystkich bakterii, to już się
    tego nie sprawdza - więc wg statystyk ręczniki potaniały, a że
    odpowiednik tego ręcznika sprzed jakiegoś czasu z lepszego materiału
    podrożał, nikt tego pod uwagę nie bierze w statystykach inflacyjnych.

    > Barwniki jakies nietrwale, metki uniwersalne, czy unijna dyrektywa
    > zakazala prania w wyzszej temperaturze ?

    nietrwałe barwniki (ale tu do 40 stopni schodzimy) oraz materiał się
    zmienia (tu schodzimy juz niżej).

    --
    http://zrzeda.pl

  • 100. Data: 2019-08-16 18:36:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d558aa7$0$17356$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > bawełna jest w pralce -- nie ma z nią problemu, ale po rozwieszeniu raczej ;)
    > szybko staje się pożywką pleśni i bakterii...

    Dziś, zanim skończyłem wieszanie ;) prania, jedna koszula wyschła w łazience
    zupełnie. Ale tylko jedna -- cieniuteńka i w łazience. Reszta schnąć (i gnić
    zarazem) będzie przez wiele godzin...

    > Zimą wszystko schnie szybko, lecz latem czasami bywa źle.

    > Dobrym rozwiązaniem byłaby pralko-suszarka, lecz mam na nią tylko 40.0 cm

    Czy inflacyjny koszyk zauważy, że pralki są (wypierane?) zastępowane przez
    pralko-suszarki?

    --