  • 1. Data: 2019-05-21 11:36:08
    Temat: Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jakie są teraz uprawnienia klienta z tytułu nieotrzymania towaru?
    Reguluje to ustawa czy regulamin karty?

    Przesyłka z Ali (płacona z KK, ale nie paypalem, czas na zgłoszenie w serwisie
    minął).
    Kwota niewielka, ale może przetestuję sobie jak to w Getinie działa.

  • 2. Data: 2019-05-21 11:54:46
    Temat: Re: Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 11:39:15 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
> [...]
    > minął).
    > Kwota niewielka, ale może przetestuję sobie jak to w Getinie działa.

    Hehe, ustawa to może jakaś chińska być.
    Polską to sobie może podetrzeć, wojny z Chinami o paczki nie wygramy ;>
    A na poważnie - możesz się pobawić w chargeback, przy okazji może się przekonasz, że
    karta getoutu to nie sam miód ;P
    Najpierw oczywiście trzeba reklamację do sprzedawcy, potem do ali - a jak nie
    załatwią, to z kompletem tych załączników do banku.
    I upieraj sie przy reklamacji w trybie chargeback - chyba że getout sam zwróci.

  • 3. Data: 2019-05-21 12:22:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 May 2019 02:54:46 -0700 (PDT), w
    <a...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski

    Chyba właśnie mi się odechciało :)

  • 4. Data: 2019-05-21 12:32:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:25:02 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Chyba właśnie mi się odechciało :)
    Pomiń wcześniejsze kroki o których pisze Dawid i zacznij od banku.
    Złóż reklamacje chargeback(opłacona przy użyciu karty usługa lub produkt nie zostały
    dostarczone) i czekaj na odpowiedz..

  • 5. Data: 2019-05-21 12:57:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 May 2019 03:32:34 -0700 (PDT), w
    <0...@g...c
    om>, Kris

    Zrobione. To czekamy :)

  • 6. Data: 2019-05-21 13:07:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:32:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Pomiń wcześniejsze kroki o których pisze Dawid i zacznij od banku.
    > Złóż reklamacje chargeback(opłacona przy użyciu karty usługa lub produkt nie
    zostały dostarczone) i czekaj na odpowiedz..

    Hmm, to się coś w chargeback zmieniło?
    Oczywiście zawsze można liczyć na to, że bank sam odda - ale to nie będzie
    chargeback. A jak ma być chargeback, to trzeba spełnić odpowiednie wymagania.

    A czy płacąc KK przez paypala traci się możliwość chargeback w zamian za gwarancje
    paypalowskie? Czy może ma się i jedno i drugie?

  • 7. Data: 2019-05-21 13:29:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 13:07:48 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Hmm, to się coś w chargeback zmieniło?

    https://www.getinbank.pl/przewodnik-finansowy/prakty
    cznie-o-finansach/chargeback-czyli-jak-odzyskac-nasz
    e-pieniadze.html

    > Oczywiście zawsze można liczyć na to, że bank sam odda - ale to nie będzie
    chargeback.

    " Po przyjęciu reklamacji (do czego bank jest zobowiązany), kontaktuje się on z tzw.
    agentem rozliczeniowym, a ten zwraca się do sprzedawcy z żądaniem zwrotu pieniędzy.
    Otrzymasz zwrot, jeśli sprzedawca nie odpowie na reklamację, uzna ją, lub nie będzie
    w stanie przedstawić dowodów podważających jej zasadność. Jeśli sprzedawca udowodni,
    że transakcja została zrealizowania poprawnie Twoja reklamacja zostanie odrzucona."

    >A jak ma być chargeback, to trzeba spełnić odpowiednie wymagania.

    Jakie?

  • 8. Data: 2019-05-21 13:43:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 13:30:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jakie?

    Wow, to jednak się zmieniło :)
    Artykuł z czerwca 2017 - więc to wygląda jeszcze na PSD, albo coś tam jeszcze chyba
    było po drodze innego, bo na PSD2 to za wcześnie chyba.
    W każdym razie jest lepiej - o ile to nie jest tylko takie słodkie pierdzenie pana
    Lebiedzia w wykonaniu getoutu: "jeśli masz taką możliwość dołącz dokumenty, które
    mogą pomóc w realizacji reklamacji na Twoją korzyść np. wydruk z terminala, albo
    korespondencję ze sprzedawcą jeśli wcześniej próbowałeś odzyskać pieniądze w
    tradycyjny sposób." - bo kiedy to było obowiązkowe, a teraz już tylko opcja.
    No i jeszcze to: "Po przyjęciu reklamacji (do czego bank jest zobowiązany)" - ale to
    już wynik ogólnego wzięcia się za reklamacje bankowe przez unię.

    Ciekawy jestem, jak będzie wyglądał kontakt getoutu z aquiererem ali - oj, trafi tu
    zapewne swój na swego ;>

  • 9. Data: 2019-05-21 15:38:06
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 11:36, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > minął).
    > Kwota niewielka, ale może przetestuję sobie jak to w Getinie działa.

    Trzeba pilnować terminów Aliexpress. Ja zawsze płacę za pośrednictwem
    AliPay i mam nauczkę, żeby nie negocjować ze sprzedawcą, tylko od razu
    zakładać oficjalny spór. Zwrot następuje w ciągu kilku dni.
    Dwa razy wdałem się w dyskusje ze sprzedawcami, zgodziłem się na
    powtórną (niby?) wysyłkę i przez to mam trochę dolarów w plecy.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 10. Data: 2019-05-21 20:25:26

    Tue, 21 May 2019 15:38:06 +0200, w <5ce3ff40$0$525$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Trzeba pilnować terminów Aliexpress. Ja zawsze płacę za pośrednictwem
    > AliPay i mam nauczkę, żeby nie negocjować ze sprzedawcą, tylko od razu
    > zakładać oficjalny spór.

    A to oczywista oczywistość.
    Majfriend wyśle ci nawet samochód, bylebyś tylko sporu nie zakładał ;)