  • 1. Data: 2020-09-23 20:30:57
    Temat: Pętla się zaciska czy tylko bicie piany
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=167
    70

    "Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uznał za niedozwolone klauzule dotyczące
    zasad ustalania kursów walut, na podstawie których naliczane są raty
    kredytów indeksowanych m.in. do euro i franka szwajcarskiego.
    Prezes UOKiK nałożył na banki kary finansowe w wysokości: 26,6 mln zł
    dla BNP Paribas, 10,5 mln zł dla Millennium oraz 23,6 mln zł dla
    Santander Bank, zakazał również stosowania zakwestionowanych klauzul."

  • 2. Data: 2020-09-24 08:09:52
    Temat: Re: Pętla się zaciska czy tylko bicie piany
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 23.09.2020 o 20:30, _Master_ pisze:
> [...]
    > dla BNP Paribas, 10,5 mln zł dla Millennium oraz 23,6 mln zł dla
    > Santander Bank, zakazał również stosowania zakwestionowanych klauzul."

    przy spłacie takich kredytów ktoś jeszcze korzysta z kursów bankowych?

    przecież można kupić walutę poza bankiem i kurs w banku klienta nie dotyczy

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2020-09-24 15:56:58
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Thursday, September 24, 2020 at 8:09:54 AM UTC+2, Robert_DF wrote:
    > W dniu 23.09.2020 o 20:30, _Master_ pisze:
    > przy spłacie takich kredytów ktoś jeszcze korzysta z kursów bankowych?
    >
    > przecież można kupić walutę poza bankiem i kurs w banku klienta nie dotyczy

    A kaska wstecz też klienta nie dotyczy??

    witrak()

  • 4. Data: 2020-09-24 16:36:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ja akurat płacę tak małe raty że szkoda sobie zawracać głowę.

    Ale takich jak ja x 1000 i bank łamiąc prawo zarabia miliony przez 30
    lat ;-)

  • 5. Data: 2020-09-25 17:42:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.09.2020 o 15:56, witrak() pisze:

    > A kaska wstecz też klienta nie dotyczy??

    O ile bank przyjmuje w takiej walucie wpłaty, a nie jest to tylko
    indeksowane i musisz w złotówkach to wpłacić.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-09-26 18:41:58
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości:
    <5f6e0fe6$0$547$65785112@news.neostrada.pl>...

    >O ile bank przyjmuje w takiej walucie wpłaty, a nie jest to tylko
    >indeksowane i musisz w złotówkach to wpłacić.

    Chyba od pewnego czasu każdy może franki przynieść?

    Mnie fascynuje to, że jakoś przez lata (ile?) nie było "łamania" prawa
    i klauzule były "dozwolone" (gdzie był przepis, że "niedozwolone? - nie było,
    to kwestia dowolnej decyzji UOKiK). Ciekawe, że przed decyzją SNB,
    która spowodowała skokową zmianę kursu CHF klauzul się nie czepiano?

    Arek