  • 1. Data: 2002-01-02 13:55:21
    Temat: Pazerne BSK ...
    Od: Jarek Palka <j...@k...KILLSPAM.com.pl>

    Normą w BSK jest nieinformowanie NIGDZIE (poza tablicą w oddziale) o zmianie
    TOiP. Pomijam fakt, że przynajmniej na stronach użytkowników BSK-Online powinna
    pojawić się jakaś wzmianka o zmianie, ale to, co ostatnio robią to już
    przegięcie. Opłata za debet do tej pory 1% (min. 10 zł) rocznie wzrosła
    5-krotnie !!! Teraz jest 50 zł niezależnie od kwoty, również przy podwyższeniu
    limitu ! Nie dość, że zdzierają drakońskie odsteki za debet to jeszcze dowalą
    roczną opłatę taką jak za kartę VC.
    Czy jest w Polsce bank, który przebija BSK w opłatach za limit zadłużenia ???
    Drugą sprawą jest nagłe wprowadzenie opłat za rachunki walutowe, które do tej
    pory były bez opłat. Czy to jest zgodne z umową ? 5 złotych miesięcznie przy
    żałosnym oprocentowaniu (jakieś ułamki rocznie) i praktycznie bez ŻADNYCH
    możliwości operacji na takim koncie (tylko wpłaty i wypłaty) powoduje, że ta
    oferta przebija swoją nieatrakcyjnością niejeden inny Bank Polski ...
    A tak a propos tego ostatniego (pożal się Boże) europeizacja spowodowała, że już
    od 3 dni nie przyjmuje przelewów elektronicznych ... i nie wiadomo kiedy uda się
    to wyprostować ... pewną wszystko zwalą na intensywne opady śniegu :-)

    ________
    Jarosław Palka <j...@k...KILLSPAM.com.pl>
    Katowice POLAND <Remove KILLSPAM from address >

  • 2. Data: 2002-01-02 15:00:26
    Temat: Odp: Pazerne BSK ...
    Od: "Maluch" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > oferta przebija swoją nieatrakcyjnością niejeden inny Bank Polski ...

    to na mnie tez dzis spadlo jak mlot na leb. Tym bardziej, ze specjalnie kilka dni
    wczesniej zalozylem w BSK konto walutowe w DEM i nic mi nie mowiono o zmianach w TPiO
    (wiem, ze czlowiek powinien byc czujny, ale ze az to do glowy im przyjdzie to nie
    moglem
    nawet sobie wymyslec). Pewnie postanowili zarobic te kilkadziesiat tys zlociszy na
    przewalutowaniu na klientach. Zdzierstwo i chamstwo. Jeszcze w styczniu zabieram
    stamtad
    moje Euro, ktore kosztowaly mnie 2,80 DEM :o(((
    Na pocieszenie zostaje mi satysfakcja, ze nie zarobia juz nic na przewalutowanich
    walut w
    strefie Euro.

    maluszek

  • 3. Data: 2002-01-02 16:28:02
    Temat: Re: Pazerne BSK ...
    Od: "blad" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "Jarek Palka"
    > (...) Opłata za debet do tej pory 1% (min. 10 zł) rocznie wzrosła
    > 5-krotnie !!! Teraz jest 50 zł niezależnie od kwoty, również przy
    podwyższeniu
    > limitu !

    ja sie kiedys w PBK tak nawinąłem - juz ze 4-5 lat temu.
    Poprosiłem o limit debetowy 30k PLN i go dostałem - prowizja 300 PLN (1%)
    Potem sie okazało że nie musiałem wykorzystać ani zlotówki więc byłem
    podwójnie zły.

    Tak więc BSK wykorzystuje doświadczenia innych banków - tyle tylko że
    twój opis jest mało precyzyjny - czy każdorazowo popełnienie debetu wiąże
    się z taką karą - myślę raczej że chodziło ci o przyznanie limitu
    zadłużenia i tyle biorą za pozytywne rozpatrzenie wniosku, a pewnie odmowy
    dają za darmo ;-)))
    Gorzej jeśli jest to limit terminowy i taką opłatę pobiorą np co roku :(((
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-01-02 17:03:25
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "blad" <b...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > Gorzej jeśli jest to limit terminowy i taką opłatę pobiorą np co roku :(((

    TAK WŁAŚNIE JEST (co rok opłata - tak jest we wszystkich bankach)
    Najtańsze jest PKO BP 0,5% chyba, że od dziś drożej ??)

    Na dodatek zmienili też opłaty za swoje fundusze inwestycyjne i to bardzo
    chytrze!
    Dotychczas prowizja zależała od sumy walorów na wszystkich rejestrach, od
    teraz tylko na konkretnym. Niby nic a dużo drożej przy regularnych wpłatach
    małych kwot.
    Oczywiście % prowizji niewiele ale też wzrósł

  • 5. Data: 2002-01-02 17:35:36
    Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Jarek Palka" <j...@k...KILLSPAM.com.pl> napisał w
    wiadomości news:3C331149.6010905@kamsoft.KILLSPAM.com.pl...
> [...]
    podwyższeniu
    > limitu ! Nie dość, że zdzierają drakońskie odsteki za debet to jeszcze

    Akurat toczy się wątek o powiadamianiu o zmianie TOiP, poczytaj go,
    to nie takie proste wszystko ("tabela opłat i prowizji - powiadomienie o
    nowej").
    Pisałem o tej minimalnej prowizji do centrali ING. Dostałem
    odpowiedź od Dyrektora Banku Bogdana Mierzwińskiego. Odpowiadając na
    moje zastrzeżenia Pan Dyrektor... zaproponował mi zmianę pakietu Plus na
    Konto z Lwem Komfort. Pewnie dlatego, że w Koncie z Lwem Komfort
    prowizja za przyznanie/odnowienie/zmianę wysokości limitu zadłużenia - w
    odróżnienia od Pakietu Plus - wynosi... 50 zł. Oprócz oczywiście wyższej
    prowizji za prowadzenie.

    > Czy jest w Polsce bank, który przebija BSK w opłatach za limit
    zadłużenia ???

    Chyba nie, ale na przykład - o ile wiem już od kwietnia właśnie
    minionego roku - Pekao SA stara się dogonić ING w skomplikowaniu
    procedury przyznawania/zmiany wysokości pożyczki w Eurokoncie. I - jak
    świadczą niedawne wypowiedzi na grupie - nieźle im to idzie.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.p

  • 6. Data: 2002-01-02 17:51:02
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@o...gda.osk.pl>

> [...]
    > przegięcie. Opłata za debet do tej pory 1% (min. 10 zł) rocznie wzrosła
    > 5-krotnie !!! Teraz jest 50 zł niezależnie od kwoty, również przy

    No przydałoby się nieco więcej rzetelności... Opłata roczna za limit
    zadłużenia wynosi w dalszym ciągu 1%, gdzie jest więc ta pięciokrotna
    podwyżka??? Kiedyś było co prawda 1% min. 10 zł, teraz jest 1% min. 50 zł,
    ale dla limitu np.: 5000 zł, to żadna podwyżka ;-)

    RJCz

  • 7. Data: 2002-01-02 18:12:12
    Od: "blad" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "inkoguto"

    > TAK WŁAŚNIE JEST (co rok opłata - tak jest we wszystkich bankach)
    > Najtańsze jest PKO BP 0,5% chyba, że od dziś drożej ??)

    w dawnym Gdańskim (teraz BIG-BG) mam limity zadłużenia na ROR i karcie VC
    bezterminowy i nigdy za nie nic nie płaciłem
    W Fortisie też od roku mam limit i też nie płąciłem, więc chyba PKO BP nie
    jest najtańsze ;-))
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-01-03 07:42:58
    Temat: Re: linia kredytowa (było Pazerne BSK)
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > W Fortisie też od roku mam limit i też nie płąciłem, więc chyba PKO BP nie
    > jest najtańsze ;-))
    > *** blad ***

    Jak to zrobiłes, że nic nie płaciłeś ?

    Od zawsze Szybka Pożyczka (taka jest nazwa linii kredytowej w pakietach
    srebrnym i złotym) kosztuje 1%, a teraz jest promocja i do końca stycznia wynosi
    0,5% od udzielonej kwoty.

    Dla zainteresowanych - oprocentowanie jest bardzo niskie: 15,5%.

    Piotrek

  • 9. Data: 2002-01-03 08:51:01
    Od: Michal Gorski <m...@b...onet.pl>

> [...]
    > oferta przebija swoją nieatrakcyjnością niejeden inny Bank Polski ...

    Czy rzeczywiscie wprowadzono opłaty za konta walutowe ??
    Nie ma tego w TOiP na webie.

    Michał

  • 10. Data: 2002-01-03 09:25:28
    Od: Jarek Palka <j...@k...KILLSPAM.com.pl>

    Michal Gorski wrote:

    > Czy rzeczywiscie wprowadzono opłaty za konta walutowe ??
    > Nie ma tego w TOiP na webie.

    Wczoraj w oddziale BSK pytałem, czy coś zmieni się w funkcjonalności kont
    walutowych od nowego roku, pani z rozbrajającym uśmiechem powiedziała, że tylko
    opłaty ... Na moje pytanie dlaczego nie ma informacji na stronie WWW
    odpowiedziała, że TOiP wisi na tablicy ogłoszeń, o tu za Panem :-(

    ________