  • 1. Data: 2021-04-16 23:41:45
    Temat: Paypal - logowanie dwustopniowe?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Paypal też musi mieć wielostopniowe logowanie wg sPSD2?
    To już jest plaga, Allegro podobno też stosuje (bankiem jest)?

    Logując się zażądał silnego uwierzytelnienia. Jeszcze rok temu
    nie żądali, wystarczyło hasło.
    Dają wybór: a) przyślą kod SMS-em albo b) zadzwonią i trzeba
    będzie podać kod który za chwilę wyświetlą.

    Pytania:
    1. Ktoś przerabiał opcję b)? Z jakiego nr dzwonią i w jakich
    godzinach czynna usługa? Automat?
    2. Czy nr tel. był obowiązkowy w PP? Nie pamiętam czy podawałem
    a jeżeli tak to który - sprawdzenie po zalogowaniu...
    3. Ile razy można się pomylić?

    Z powodu totalitarnego przymusu rejestracji pre-paidów pozbyłem
    się większości numerów (tzn. nie pozbyłem, oni mi zablokowali,
    z pustymi kontami wprawdzie...).
    Wkurzające, że zmieniają zasady, które mogą uniemożliwić dostęp
    do konta.

    Arek

  • 2. Data: 2021-04-17 00:19:47
    Temat: Re: Paypal - logowanie dwustopniowe?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    > Paypal też musi mieć wielostopniowe logowanie wg sPSD2?
    > To już jest plaga, Allegro podobno też stosuje (bankiem jest)?

    Allegro na razie nie wymusza.

> [...]
    > 2. Czy nr tel. był obowiązkowy w PP? Nie pamiętam czy podawałem
    > a jeżeli tak to który - sprawdzenie po zalogowaniu...

    Nic nie wiem na ten temat, ale nie możesz sobie skonfigurowąć google
    auth / yubikey? mi sie udało.
    KJ

  • 3. Data: 2021-04-17 14:33:58
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Saturday, April 17, 2021 at 12:21:04 AM UTC+2, Kamil Jońca wrote:
    > "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:
    > Nic nie wiem na ten temat, ale nie możesz sobie skonfigurowąć google
    > auth / yubikey? mi sie udało.

    A mógłbyś opisać, albo dać linka do opisu "krok po kroku"?

    witrak()

  • 4. Data: 2021-04-17 15:14:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > A mógłbyś opisać, albo dać linka do opisu "krok po kroku"?
    >
    > witrak()

    1. instalujemy google auth/authy / czy coś o podobnej funkcjonalności
    2. logujemy sie do paypala
    3. "zębatka"
    4. "bezpieczństwo"
    5. "dwuetapowa weryfikacja"
    6. "zewnętrzny generator kodu" (czy jakoś podobnie- nie pamiętam)
    7. robimy to co nam każą instrukcje na ekranie.

    Tyle, że ... przed chwilą jak sie logowałem do paypala żeby przypomnieć
    sobie te ekrany, to ... wysłał mi SMS - więc wygląda na to, że bez
    telefonu to się nie porządzi.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2021-04-17 23:28:08
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-16 o 23:41, Arek pisze:
    > Paypal też musi mieć wielostopniowe logowanie wg sPSD2?
    > To już jest plaga, Allegro podobno też stosuje (bankiem jest)?

    To Allegro trzeba będzie do Rzecznika Konsumentów albo na policję zgłosić.

    Nie można inaczej zaplacić jak tylko za pomocą allegro-nawet przelew
    tradycyjny allegro "łapie". Jakim prawem. Ktoś chce zapłacić, ale po
    kupieniu, wylogowaniu się z allegro i wejśc na swoje konto w Banku. Na
    stronie z asortymentem sprzedawcy nie ma ani adresu ani numeru konta.
    Trzeba pisać do sprzedawcy i prosic o numer konta. Jeśli nie zaplacisz
    za pośrednictwem allegro to potem taki zakup wisi jako niezaplacony z
    rozkazem ZAPŁAĆ. Nawet na maile do sprzedawcy za sprzedawcę odpisuje
    allegro.

    Dawniej było normalnie, a teraz wszystko za "rączkę" z allegro.
    Ktoś musi zrobić z tym porządek (szczególnie jeśli chodzi o płacenie),
    bo to jest w/g mnie nieuczciwe i jeszcze gorzej.

    --
    animka

  • 6. Data: 2021-04-19 11:39:55
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Saturday, April 17, 2021 at 3:19:05 PM UTC+2, Kamil Jońca wrote:

    > 1. instalujemy google auth/authy / czy coś o podobnej funkcjonalności
    > 2. logujemy sie do paypala
    Dzięki!
    Ale właściwie to mnie raczej szło o instalację/konfigurowanie yubikey'a :-)

    Pozdr.

    witrak()

  • 7. Data: 2021-04-19 11:53:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Dzięki!
    > Ale właściwie to mnie raczej szło o instalację/konfigurowanie yubikey'a :-)

    linuksowym cli to będzie tak:

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    ykman oath accounts add "Paypal:witrak" <i tu wklejamy sekret>
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    graficznego nie uzywałem.

    No i ważna rzecz: paypal nie wspiera "niebieskiego" yubikey[1]
    tylko taki który może robić jako zamiennik google auth np.[2]

    KJ
    [1]https://itcentris.pl/sklep/securitykey-nfc-by-yub
    ico/
    [2]https://itcentris.pl/sklep/yubikey-5-nfc/

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 8. Data: 2021-04-20 11:38:48
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Monday, April 19, 2021 at 11:55:03 AM UTC+2, Kamil Jońca wrote:

> [...]
    >
    > No i ważna rzecz: paypal nie wspiera "niebieskiego" yubikey[1]
    > tylko taki który może robić jako zamiennik google auth np.[2]

    Dzięki! I za ostrzeżenie przed "niebieskim"...

    witrak()

  • 9. Data: 2021-04-25 13:14:13
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Kamil Jońca napisał(a) w wiadomości: <8...@a...kjonca>...

> [...]
    >6. "zewnętrzny generator kodu" (czy jakoś podobnie- nie pamiętam)
    >7. robimy to co nam każą instrukcje na ekranie.

    Google zablokował mi gmaila (niby hasło zaomniałem - bzdura)
    a próby odzyskania się nie udały, korespondencja z botem nie ma
    sensu, w tym za pomocą drugiego podanego e-maila. To "nietypowa
    prośba o odzyskanie" i jak im przykro ale nie lecz mogę założyć
    drugie. Żeby też zablokowali?
    Z tego powodu jakoś nie mam przekonania.

    >Tyle, że ... przed chwilą jak sie logowałem do paypala żeby przypomnieć
    >sobie te ekrany, to ... wysłał mi SMS - więc wygląda na to, że bez
    >telefonu to się nie porządzi.

    OIDP wcześniej przechodzło bez telefonu. Tzn. coś stręczyli
    ale dało się obejść.
    Po numerze doszedłem - ok. 2017 przy wprowadzaniu totalitaryzmu
    (rejestracji) trochę się w rodzinie pozamienialiśmy a część
    numerów porzucona. Powiedzmy, że ten przetrwał...
    Tylko nie pamiętam kiedy go PayPalowi podawałem, przed 2017?
    Czy już na początku żądali?

    Arek