  • 1. Data: 2004-06-02 09:40:24
    Temat: PZ za telefon firmowy z konta prywatnego w mBanku
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    jakiś czas temu były dyskusje na temat płacenia rachunków innej osoby ze
    swojego ROR przy pomocy PZ

    ja taką metodę stosuję od ponad roku w PKO - płacę za telefon firmy żony z
    mojego ROR :)

    ponieważ PKO zaczyna być za drogie, chcę przenieść się do mBanku

    czy ktoś z grupowiczów próbował ?

    czy mBank przyjmie dyspozycję utworzenia PZ ode mnie, a nie od wierzyciela ?

    chodzi o to, że chcę płacić za rachunek wystawiony na firmę z prywatnego
    konta

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-06-02 09:48:53
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    Użytkownik plusz <p...@i...nie.spamuj.pl> napisał w wiadomości
    > jakiś czas temu były dyskusje na temat płacenia rachunków innej osoby
    > ze swojego ROR przy pomocy PZ

    a swoją drogą to ciekawe, że można złożyć dyspozycję przelewu wszystkich
    środków z rachunku przy użyciu internetu lub telefonu, a nie można w ten
    sposób utworzyć PZ
    przecież jeśli zadzwonię do banku i podam identyfikator płatności to nie
    powinno być żadnych problemów, szczególnie, że zawsze jest 30 dni na
    odwołanie płatności

    może pl.biznes.banki wystąpi do Związku Banków Polskich z propozycją
    modyfikacji uzgodnień międzybankowych na XXI wiek ?:))
    poza tym możnaby się zastanowić czy ma sens zakaz płacenia PZ za osoby
    trzecie, szczególnie za rodzinę :)

  • 3. Data: 2004-06-02 10:23:38
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    plusz wrote:
    > może pl.biznes.banki wystąpi do Związku Banków Polskich z propozycją
    > modyfikacji uzgodnień międzybankowych na XXI wiek ?:))

    popieram - zalatwienie PZ powinno byc
    - zalatwiane pomiedzy mna a bankiem a nie żebym musial wzor podpisu bankowego
    rozdawac na prawo i lewo :-)
    - zalatwiane na telefon, internet lub innymi kanalami, ktore normalnie bank
    obsluguje (mozliwosc 30 dni na odwolanie jest dobrym argumentem)

    > poza tym możnaby się zastanowić czy ma sens zakaz płacenia PZ za osoby
    > trzecie, szczególnie za rodzinę :)

    a gdzies ty znalazl ten zakaz - niby są jakieś takie niewygodne sformulowania ze
    tylko moje zadluzenie z mojego rachunku moge regulowac ale
    - telefon z TPSA mam na zone a idzie PZ z mojego rachunku
    - kablowke mamy oplacam ale tutaj zrobilismy zabieg taki ze kablowka wysyla do
    banku moje dane i w banku sprawa jest jasna :-)

    A sprawdzanie danych tekstowych do rozstrzygniecia czy PZ i rachunek dotycza tej
    samej osoby jest niewykonalne - sama TPSA dla jednego telefony używa polskich
    liter a dla drugiego nie :-)
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-06-02 11:03:21
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    Użytkownik blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - kablowke mamy oplacam ale tutaj zrobilismy zabieg taki ze kablowka
    > wysyla do banku moje dane i w banku sprawa jest jasna :-)

    ja też :)
    w PKO BP płacę komórkę firmy żony
    i działa

    osobno zanosiłem zgodę do banku, a osobno do wierzyciela
    problem w tym, że teraz chcę zastosować taki mechanizm w mBanku i nie wiem
    czy ktoś to już praktykował :)

    ale najwyżej będę pierwszy

    co ciekawe polkomtel robił poprzednio duże problemy, ale w końcu się udało
    :)
    teraz ten sam telefon z PKO do mBanku chcę przenieść i znowu robią problemy,
    że nazwa użytkownika się nie zgadza

    ale może będzie łatwiej, bo tym razem właściciel telefonu to FIRMA Imię
    Nazwisko , a właściciel rachunku to Imię Nazwisko

  • 5. Data: 2004-06-02 14:20:37
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Dnia 2004-06-02, plusz napisał/a/o:

> [...]
    >
    > osobno zanosiłem zgodę do banku, a osobno do wierzyciela
    > problem w tym, że teraz chcę zastosować taki mechanizm w mBanku i nie

    Praktykował, praktykował. Oj, się działo.
    1. wysłana zgoda do mBanku i do PTC
    2a. mBank wysłał zgodę do PTC.
    2b. W tzw. międzyczasie nadgorliwa PTC wysłała swój odcinek PZ
    do mBanku.
    3a. PTC otrzymała zgodę na obciążenie rachunku
    3b. mBank (niezgodny podpis) odrzucił wniosek PTC i wysłał taki
    komunikat do PTC
    4. PTC nie uaktywniła usługi, bo ostatni komunikat jaki otrzymali - to
    odmowa
    5. Złożona reklamacja po obu stronach
    6. mBank załatwił wszystko z PTC
    7. Aktywne PZ

    Całość trwała ok. 1 miesiąca

    > ale najwyżej będę pierwszy

    niestety nie :-P

    Natomiast Dialog już 2 miesiące załatwia PZ zgłoszone wg powyższego
    schematu.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2004-06-02 14:27:01
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Pete wrote:
    > 6. mBank załatwił wszystko z PTC
    > 7. Aktywne PZ

    o - i te dwa kroki powinny wystarczyć :-)
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-06-02 14:36:35
    Od: "Hania" <o...@p...onet.pl>

    mój mąż ma konto w mbanku i płaci wszystkie rachunki przez internet, także
    komórkę, tyle że nie jest to zlecenie stałe ale polecenie przeleu za każdym
    razem, wpisuje nr konta ......i tytułem..... nie rozumiem co byłoby tu
    przeszkodą żeby płacić rachunek żony, najwyżej wpiszesz dane swoje a nie żony
    jako dokonującego przelewu i już :-)

    przecież rachunku nie musi płacić abonent ale ktokolwiek, mąż jest w tej
    sytuacji zupełnie usprawiedliwiony, nawiasem mówiąc byłabym w siódmym niebie
    gdyby mój małżonek płacił moje rachunki za komórkę :-)

    tyle że polecenie przelewu na koncie w mbanku (chyba e-konto) ale nie jestem
    pewna kosztuje całe 50 groszy, ale to i tak mało chyba w stosunku do innych
    banków ?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-06-02 15:20:07
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > razem, wpisuje nr konta ......i tytułem..... nie rozumiem co byłoby tu
    > przeszkodą żeby płacić rachunek żony, najwyżej wpiszesz dane swoje a nie

    PZ to nie przelew. Google powinno pomóc ;-)

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2004-06-03 12:15:51
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    Użytkownik Hania <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > rozumiem co byłoby tu przeszkodą żeby płacić rachunek żony, najwyżej
    > wpiszesz dane swoje a nie żony jako dokonującego przelewu i już :-)

    :))))
    tak, ale
    a) PZ kosztuje znacznie taniej niż przelewy
    b) mój czas i konieczność pamiętania o terminach też kosztują

  • 10. Data: 2004-06-03 12:16:48
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    Użytkownik Pete <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Praktykował, praktykował. Oj, się działo.
    > 1. wysłana zgoda do mBanku i do PTC

    czy nazwa właśicciela rachunku była inna niż wierzyciela ?
    bo jeśli nie, to kolega o jakieś 6 punktów za dużo wykonał :)))))