  • 11. Data: 2018-10-25 12:50:21
    Temat: Re: POTRZEBNY KANTOR INTERNETOWY, KTÓRY...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 12:35:43 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > Pisałem przecież, że kantor udaje "osobny bank" i ma się tam inny ST, inny login i
    inne hasło - a bycie zarejestrowanym w "dużym" aliorze albo w t-mobile jedynie
    pozwala uniknąć weryfikacji.
    > Czyli wchodzi na https://kantor.aliorbank.pl i w prawym górnym rogu masz przycisk
    "rejestracja" - i dalej już jedziesz jak kierują.
    > Trudniejsze to niż w mBąku czy żabie - ale warto, bo więcej korzyści.

    A czyli rejestracja w kolejnej instytucji weryfikowana pewnie przelewem. Myślałem ze
    coś w ST tmobile można aktywować a tak to trzeba sobie odpuścić nawiazywanie
    znajomości z aliorem.

  • 12. Data: 2018-10-25 13:11:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 12:50:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    ze coś w ST tmobile można aktywować a tak to trzeba sobie odpuścić nawiazywanie

    Jeśli jest się już klientem aliora/t-mobile, to rejestracja jest uproszczona - nie
    trzeba wideoweryfikować dowodu (choć to jest jakaś nowość, jak ja zakłądałem to
    wystarczył przelew - choć dowód też zeskanowali, jak wezwali mnie do oddziału na
    podpisane FACTA) ani robić przelewu - jedynie aktywować sobie dostęp do ST kantoru.
    Tak to zrobili, że kantor ma osobny ST - ale numer klienta i cała jego kartoteka
    pozostają te same.
    Nie pytaj mnie, czemu tak zrobili - może było łatwiej, w końcu byli z tym pierwsi.
    Przelewy miedzy "dużym" aliorem/t-mobile a kantorem chodzą w czasie rzeczywistym - i
    podobno nawet walutowe są zawsze darmowe i nie zmniejszają licznika w kantorze.

  • 13. Data: 2018-10-25 13:17:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 13:11:16 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

> [...]
    podobno nawet walutowe są zawsze darmowe i nie zmniejszają licznika w kantorze.

    Z ciekawości wlazłem na alior kantor rejestracja i była wybór "uproszczona- dla
    obecnych klientów alior banku" Login z tmobile nie działał więc przeszedłem do wersji
    "nieuproszczonej" a tam podanie pełnych danych i kolejny krok i prośba o przelew
    weryfikacyjny. Na tym etapie się zatrzymałem i nie sprawdzałem dalej

  • 14. Data: 2018-10-25 13:18:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 25 Oct 2018 02:19:31 -0700 (PDT), w
    <6...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Tak samo w innym banku kasa jest własnością kantoru - a w kantorze aliora jest
    zawsze Twoja.

    Tak jak w każdym banku czy kantorze nie ma tam Twojej kasy -- masz tylko
    roszczenie o jej wypłatę :)

  • 15. Data: 2018-10-25 13:20:35
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Użytkownik "Piotr" <P...@P...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Czy znasz adres, z ktorego mógłbym ściągnąć (a następnie wypalić sobie
    > płytkę) coś najprostszego, co pozwalałoby używać dysku twardego z danymi
    > i łączyć się z Internetem przy pomocy WiFi (tak normalnie działam).
    > Komputer jest stary, 32-bitowy.

    Znalazłem starą płytkę z Ubuntu 11, system mogę z niej zbootwać, ale nie
    widzi dysku twardego na laptopie. Z połączeniem z WiFi też jest kłopot
    pomimo prawidłowego podania nazwy sieci i hasła.

    Pzdr.
    Piotr

  • 16. Data: 2018-10-25 13:34:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-25 o 13:18, r...@k...pl pisze:
    > Thu, 25 Oct 2018 02:19:31 -0700 (PDT), w
    > <6...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski

    > Tak jak w każdym banku czy kantorze nie ma tam Twojej kasy -- masz tylko
    > roszczenie o jej wypłatę :)

    Różnica jednak jest - w Aliorze masz roszczenie o wypłatę do banku, w
    kantorze masz roszczenie o wypłatę do kantoru, a ten ma roszczenie o
    wypłatę do banku.

    Pomijając pośrednika, to różnica jest jeszcze w gwarancjach.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-10-25 13:41:20
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

> [...]
    > widzi dysku twardego na laptopie. Z połączeniem z WiFi też jest kłopot
    > pomimo prawidłowego podania nazwy sieci i hasła.
    Dodam jeszcze, że z tej płytki kiedyś bootowalem Ubuntu na komputerze
    stacjonarnym i dyski twarde byly widoczne.
    Zostawię to jednak, bo zaraz ktoś napisze, że nie ta grupa i będzie miał
    rację.

    Pzdr.
    Piotr

  • 18. Data: 2018-10-25 13:51:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 25 Oct 2018 13:34:16 +0200, w <pqs9nq$v6q$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    om>, Dawid Rutkowski

> [...]
    > wypłatę do banku.
    >
    > Pomijając pośrednika, to różnica jest jeszcze w gwarancjach.

    Tu racje, ale Pekao nie może upaść :)

  • 19. Data: 2018-10-25 14:01:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 13:17:37 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    weryfikacyjny. Na tym etapie się zatrzymałem i nie sprawdzałem dalej

    O, to ciekawe - nie potwierdzę tego, bo po pierwsze mam już IKA, po drugie nie mam
    aliora/t-mobile, a po trzecie sytuacja podobna do opisywanej przez Piotra z kantorem
    PKO - sam kantor mi działa w starym FF bez problemów, ale rejestracja już nie - po
    kliknięciu pusta strona 8O

    A podawałeś jako login z t-mobile numer CIF czy może jakiś alias?

    W gruncie rzeczy sam mogę wprowadzać w błąd, podając to, co pamiętam, gdy sam IKA
    zakładałem przed urlopem w 2016 - np. nie jestem na 100% pewien, że t-mobile (czyli
    dawny sync - a był to "inny bank") też wystarcza. I nie znalazłem też opisu
    rejestracji na stronie IKA - pewnie jest po kliknięciu w "rejestracja", czego
    przeczytać nie mogę. Do tego wydaje się, że od tamtego czasu wprowadzili jakąś
    wideoweryfikację dowodu - a inaczej pewnie trzeba latać do oddziału.

    Sprawdziłbyś, czy wystarczy przelew weryfikacyjny, czy jeszcze coś z dowodem będzie.
    IKA naprawdę warto mieć, nawet nie lubiąc aliora.

  • 20. Data: 2018-10-25 14:14:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 14:01:42 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > A podawałeś jako login z t-mobile numer CIF czy może jakiś alias?

    Ten nr do logowania w ST tmobile. 8 cyfrowy + email i nr telefonu chcieli. Wszystkie
    3 pozycje wpisałem i wszystkie 3 poswietliły się na czerwono jako niepoprawne
    https://wnioski.aliorbank.pl/directcreditsystem-fron
    tend-account-application/cms/?partnerID=KNT

    > Sprawdziłbyś, czy wystarczy przelew weryfikacyjny, czy jeszcze coś z dowodem
    będzie.

    Doszedłem do etapu gdy poprosili o podanie nr konta z jakiego przelew weryfikacyjny
    zrobię dalej nie właziłem.
    Wcześniej dane osobowe trzeba było podać nr do datę ważności DO i adresy

    > IKA naprawdę warto mieć, nawet nie lubiąc aliora.

    Wlazłem z ciekawości, ciśnienia na posiadanie IKA nie mam, tym bardziej do konta
    córki. 3 czy 4 razy w roku jak wyjeżdżam za granice to place debetówką do swojego ROR
    i jakoś nie zauważyłem żeby mnie to strasznie drogo kosztowało. Zakupy na aliexpres
    opłacam w pln przez Payu a tam kursy tez przyzwoite