  • 1. Data: 2020-05-10 20:51:57
    Temat: PLOP -- co ja przeżyłem!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    W to można bawić się aż do padnięcia SD! ;)
    Przygotowałem na SD partycję NTFS z BCD i PLOPem,
    przetestowałem i wrzuciłem na HDD...

    Następnie obrabiałem ją na różne sposoby:
    - zamieniłem NTFS na FAT (fatalny skutek)
    - skracałem
    - klonowałem
    - poprawiałem różne wpisy
    - przestawiałem wpisy w tablicy partycji
    (po tym jestem pogubiony -- wpisy w BCD
    niekoniecznie trafiają w stosowne partycje)

    Ogólne wrażenia:
    - WinDOSy i DOSy gubią się (razem ze mną) w rozpoznawaniu partycji
    - W10 nie gubi się, ale bywa tajemniczy
    przygotowaną tuż po kupnie Acera penflaszkę USB włożyłem
    do F-S -- laptop począł bootować się, bardzo długo namyślał
    się, po czym na niebieskim tle zobaczyłem różne opcje typu:
    - wybierz system (dał mi do wybory Windows na 17 woluminie
    i Windows na 5 woluminie -- pojęcia nie mam, co miał na
    swej myśli)
    - wyłącz
    - pomerdaj ;) z czasem (oczekiwania na wybór?)
    - jakoś napraw...
    - więcej opcji...
    - PLOP jest bardzo fajny/przyjazny i zdecydowanie przydatny, choć
    też tajemniczy (nie nazywa dysków w sposób zrozumiały dla mnie)
    - Boot.ini to porażka na całej linii rozpoznawalnictwa; coś na kształt:
    - multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="WXP_A_B
    CD" /PAE /noexecute=optin /fastdetect
    - multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="WXP_A_B
    CD" /PAE /noexecute=optin /fastdetect
    - multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="WXP_A_B
    CD" /PAE /noexecute=optin /fastdetect
    - multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(3)\WINDOWS="WXP_A_B
    CD" /PAE /noexecute=optin /fastdetect
    - multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="WXP_A_B
    CD" /PAE /noexecute=optin /fastdetect
    - BCDEasy jest bardzo użyteczny, naprawdę Easy, ale:
    - dlaczego nie daje powyższych wpisów, gdy jest o to
    proszony -- opcje wyszarzone, trzeba ręcznej roboty
    - trudno zgadnąć, który wpis WXP do której partycji
    - z DOSem jeszcze gorzej

    -=-

    BIOS F-S widzi dysk w adapterze jako MasterPrimary a normalny dysk
    chyba jako MasterSecondary?... Już nie pamiętam dokładnie... ;)

    IMO najlepiej:
    - przygotować flaszki USB z PLOP i partycjonerem na wypadek problemów z dyskiem w
    adapterze
    - przygotować normalny dysk tak, by mógł pracować bez adaptowanego
    - do adaptera wstawić dysk na stałe

    -=-

    Adapter do F-S jest: drogi, niewygodny w bootowaniu i niezbyt przydatny.
    Natomiast w Acerze odwrotnie -- tani, wygodny w bootowaniu i bardzo przydatny.
    (ale Acer już nie bootuje z adaptera nawet za sprawą F12; bootował, gdy był
    w nim HDD z GPT; teraz, gdy jest w nim HDD z MBR -- nie bootuje z adaptera)

    -=-

    Może ktoś kupi akumulator do F-S, rozbierze, zostawi sobole ogniwa a mnie
    sprzeda elektronikę? 63 pln za 6 ogniw -- to niezła cena... Nie pamiętam
    pojemności, ale pamiętam, że to dobra cena dla kogoś, kto szuka samych ogniw...

    -=-

    Dzięki raz jeszcze dantesowi za podpowiedź z PLOP.
    [pewnie to Edmund, powszechnie znany jako Hrabiego Monte Christo ADumasa]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2020-05-10 23:15:15
    Temat: Re: PLOP -- co ja przeżyłem!!!
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-05-10 20:51, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > W to można bawić się aż do padnięcia SD! ;)
    > Przygotowałem na SD partycję NTFS z BCD i PLOPem,
    > przetestowałem i wrzuciłem na HDD...

    [Ciach]

    A opowiadasz o tym na grupie bankowej, bo...

  • 3. Data: 2020-05-11 15:26:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" r99qt1$12km$...@g...aioe.org

    > A opowiadasz o tym na grupie bankowej, bo...

    Bo (co przydarza się mi niezmiernie rzadko) pomyliłem grupy w adresie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2020-05-12 02:24:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb9540e$1$17365$6...@n...neostrada.pl

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-bateria-ogniwo-
    18650-li-lon-8800mah-9067509882
    3,89 pln
    8800 mAh
    4.2 V

    Już nawet na części nie warto kupić akumulatora do F-S za 64 złote.
    Taki akumulator ma 4400 mAh? Ale ogniwa są parowane równolegle, więc
    te ogniwa w gotowym akumulatorze mają po 2200 mAh? -- 4 razy mniej
    niż akumulatorek z ww. linku?

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-bateria-fujitsu
    -siemens-v5555-esprimo-9042324240
    63,37 pln
    4400 mAh <-- są parowane równolegle, czyli jeden ma 2200 mAh
    11.1 V <-- 3 parki w szeregu

    Niby 4.2*3 daje ponad 12, ale to podobne akumulatorki...

    [Dantes zdradził Bonapartego -- ujawnił prokuratorowi
    list od Napoleona, za co został ukarany! jestem
    zawistny? -- też miałem Mercedes! jak Dantes!
    więzienie (Napoleona na Elbie) za więzienie
    (Dantesa w/na d'If) to chyba uczciwy deal]

    - ma normalnym dysku chcę mieć wszystko
    tak, jakby nie było adaptera
    - na karcie SD chcę mieć PLOP
    mogę dać na podstawowych DOS
    z partycjonerem i linuksa z Memtestem
    - na adaptowanym dysku chcę mieć BCD lub PLOP
    (chyba i jedno i drugie)
    mogę dać na podstawowych DOS
    z partycjonerem i linuksa z Memtestem
    a W10 i WXP mogę dać na logicznych

    I po kłopocie!

    Adaptowany będzie jako podręczny, ale niezbyt szybki
    magazyn danych, nie jako systemowy, lecz na wszelki
    wypadek będą tam sprawne kopie W10 i WXP, z których
    od biedy (powoli) będę mógł bootować w razie problemów
    z dyskiem normalnym -- obecnie Starym Trawelem...

    -=-

    PLOP kieruje bezproblemowo na podstawowe bez względu
    na to, co na nich jest a BCD bez trudu kieruje na W10
    i z lekkim trudem na WXP bez względu na to, czy są na
    podstawowych czy logicznych...

    -=-

    Jeszcze trochę a Windows będą przypominały komputerowe
    systemy operacyjne. ;) Boot.ini to porażka!!

    -=-

    Omyłkowo poszło ma p.b.banki, więc korektę okołoopłacalną
    też ślę na banki -- nie tylko na p.c.pecet. [nawet trochę
    pasuje -- bo o szmalu]

    --

    Bierzeta śmiertelne pożyczki z TF PFR?