  • 1. Data: 2019-10-11 13:03:30
    Temat: Oswiadczenie kredytobiorcy - ryzyka
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co myślicie?

    "Załącznik nr ............... do umowy nr ...............
    ............... marca 2008
    Bank ............... ul. ............... ............... ............... ,,zwany
    dalej bankiem"

    Oświadczenie kredytobiorcy

    Ja ............... ............... zamieszkała ............... ............... przy
    ul. ............... ..............., legitymująca się dowodem osobistym nr
    ..............., Pesel ............... oświadczam, iż
    w związku z zawarciem umowy kredytu nr ............... (,,Umowa kredytu") jest mi
    znane oraz zostało mi wyjaśnione przez bank:

    1. ryzyko zmiany kursu waluty, w której zaciągnięte zostało zobowiązanie i jestem
    świadoma ponoszenia przeze mnie tego ryzyka.
    Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, że:

    o kwota kredytu lub transzy kredytu wypłacona będzie po przeliczeniu według kursu
    kupna waluty kredytu obowiązującego w banku w dniu
    wypłaty kredytu lub transzy kredytu, zgodnie z tabelą kursów walut banku
    ..............., ogłoszoną w siedzibie banku z zastosowaniem zasad
    ustalania kursów walut obowiązujących w banku, skutkiem czego w przypadku wzrostu
    tego kursu kwota wypłaty kredytu lub transzy
    kredytu ulegnie proporcjonalnemu podwyższeniu (jednakże tylko w granicach maksymalnej
    kwoty w PLN podanej w umowie kredytu),
    natomiast w przypadku spadku tego kursu kwota wypłaty kredytu lub transzy kredytu
    ulegnie proporcjonalnemu obniżeniu;

    o ewentualna nadwyżka wynikająca z różnic kursowych zostanie wypłacona przelewem na
    rachunek bankowy wskazany przeze mnie we wniosku
    o wypłatę, który stanowi załącznik do Umowy kredytu;

    o kwota spłaty (rata kapitału i bieżące odsetki) podlega przeliczeniu na złote po
    kursie sprzedaży waluty kredytu obowiązującym w
    banku w dniu dokonania spłaty, zgodnie z tabelą kursów walut banku ...............
    ogłoszoną w siedzibie banku z zastosowaniem zasad ustalania
    kursów walut obowiązujących w banku, skutkiem czego w przypadku wzrostu tego kursu
    bieżąca rata kredytu ulegnie proporcjonalnemu
    podwyższeniu, powodując zmniejszenie zdolności kredytobiorcy do spłaty rat kredytu,
    natomiast w przypadku spadku tego kursu bieżąca
    rata kredytu ulegnie proporcjonalnemu obniżeniu, powodując podwyższenie zdolności
    kredytobiorcy do spłaty rat kredytu;

    o w przypadku całkowitej spłaty kredytu lub jego części przed upływem terminu spłaty
    określonego w umowie kredytu, kwota kredytu
[...]
    czego w przypadku wzrostu tego kursu kwota kredytu do spłaty będzie proporcjonalnie
    wyższa, natomiast w przypadku spadku tego kursu
    kwota kredytu do spłaty będzie proporcjonalnie niższa w stosunku do uruchomionej
    kwoty kredytu.

    2. ryzyko zmiany stopy procentowej związane z zaciągnięciem kredytu o zmiennej stopie
    procentowej i przyjmuję do wiadomości, iż
    skutkiem wzrostu wysokości stopy procentowej jest wzrost wysokości raty kredytu oraz
    kosztów obsługi kredytu, natomiast skutkiem
    obniżenia wysokości stopy procentowej jest zmniejszenie wysokości raty kredytu oraz
    kosztów obsługi kredytu.

    Podpis kredytobiorcy"

  • 2. Data: 2019-10-11 19:44:28
    Temat: Re: Oswiadczenie kredytobiorcy - ryzyka
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 13:03, ąćęłńóśźż pisze:
    > Co myślicie?
    >

    > "Załącznik nr ............... do umowy nr ...............
    > ............... marca 2008
    > Bank ............... ul. ............... ............... ............... ,,zwany
    dalej bankiem"

    > Oświadczenie kredytobiorcy

    przecież takie dokumenty obowiązują już od dawna, ludzie podpisują bez
    czytania, a jak się coś stanie to się tłumaczą, że nie doczytali, było
    im spieszno, język za trudny i nie zrozumieli...

    albo jeszcze lepsze: doradca nam kazał to podpisać

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/