  • 11. Data: 2018-06-30 14:26:21
    Temat: Re: Opaski płatnicze w mBanku
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 29 Jun 2018 17:27:00 +0200, w <5b364fc7$0$687$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    > Ale to jest coraz czestsze.
    > Simplicity tez jest krajowe, inteligo juz zapowiada zmiany

    Ja mam wciąż 0%, ale to już problem strzyżonych owieczek co tam sobie
    wybierają.

  • 12. Data: 2018-06-30 21:11:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2018 14:22:34 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2018-06-26, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > No mBank ma niby dedykowaną kartę do takich rzeczy jak zakupy zagraniczne:
    > https://www.mbank.pl/oferta-indywidualna-intensive/k
    arty-do-konta/karta-debetowa-visa-swiat-intensive/

    Tylko kosztuje 10zl/mc, wiec zwroci sie dopiero po wydaniu ~2000 zl
    a jeszcze trzeba konto Intensive, i pilnowac, zeby 7000 zl na niego
    wplynelo, bo skasuja 50zl..

    Co prawda w obecnej promocji dadza zarobic wiecej, ale potem co -
    zamykac konto ? Czy zmienic na inny typ ...

    Ale to chyba nowy produkt ... czyzby zauwazyli odplyw klientow ?
    Czy taki ukłon wakacyjny ... z perspektywa zwrotu za pol roku :-)

    Zrobiliby 2% prowizji, to by nie musieli szukac nowych klientow :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-06-30 23:30:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 30 Jun 2018 14:22:34 +0200, w
    <s...@p...org>, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > https://www.mbank.pl/oferta-indywidualna-intensive/k
    arty-do-konta/karta-debetowa-visa-swiat-intensive/

    Może, ale po co mi mnożenie bytów?

  • 14. Data: 2018-07-02 01:10:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-06-30 21:11, J.F. pisze:

> [...]
    > Czy taki ukłon wakacyjny ... z perspektywa zwrotu za pol roku :-)
    >
    > Zrobiliby 2% prowizji, to by nie musieli szukac nowych klientow :-)

    Czy ja dobrze widzę, że kursy walut dla tej karty są inne (lepsze?), niż
    mBankowy kurs?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2018-07-02 09:11:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 lipca 2018 01:10:41 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:

    > Czy ja dobrze widzę, że kursy walut dla tej karty są inne (lepsze?), niż
    > mBankowy kurs?

    Zależy gdzie patrzyż.
    Karta jest rozliczana w PLN bez dodatkowej prowizji, czyli tak, jak powinny być
    wszystkie, niestety nie są.
    Waluty przeliczane są wg kursu visa - zdecydowanie lepszego niż mBąkowy. mB rżnie 3%,
    visa 0,4% (przy przeliczaniu na PLN, przy przeliczaniu na EUR tylko 0,2%).
    Ale to płatna karta, trzeba sporo wydać, żeby się zwróciła - a są przecież inne, tak
    samo rozliczane i darmowe, chociażby debetówka z żubra czy visa kredytowa getoutu.

    Zaś co do samych kursów to większość kart visa z polskich banków jest rozliczana w
    PLN (nie dały się żaba i krokodyl i chyba pko), więc waluty wg kursu visa - ale banki
    doliczają prowizje za transakcje zagraniczne (citek nawet za DCC).
    Karty mc rozliczane są w większości w EUR, a EUR->PLN po kursie banku. Ale bywają
    rozliczane w PLN - oraz rozliczane np. w 4 walutach.

  • 16. Data: 2018-07-02 16:34:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >więc waluty wg kursu visa - ale banki doliczają prowizje za
    >transakcje zagraniczne (citek nawet za DCC).

    Żaba (jesli to o o BZ chodzi, juz niedlugo zreszta), co prawda ma kurs
    wlasny, ale dolicza prowizje.
    Niby niska, ale razem z kursem to juz "jak wszyscy".

    Tzn tak bylo rok temu, moglo sie zmienic.

    J.