  • 1. Data: 2002-01-02 13:56:54
    Temat: Odp: Placenie karta kredytowa - skad taka niechec?
    Od: "Bogdan Kwietniak" <b...@k...net.pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca <_...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a0pknv$ej3$...@n...onet.pl...

    > Najnormalniej. Specjalna opcja w POS-ie p.t. TIP.

    Z tego wynika, ze mozna tak sobie nabic w zasadzie dowolna kwote.
    Jak ja nie dopisze, to kelner zrobi to za mnie? ;)

    BogdanKa

  • 2. Data: 2002-01-02 14:31:58
    Temat: Re: Placenie karta kredytowa - skad taka niechec?
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Bogdan Kwietniak <b...@k...net.pl> wrote:

    > Z tego wynika, ze mozna tak sobie nabic w zasadzie dowolna kwote.
    > Jak ja nie dopisze, to kelner zrobi to za mnie? ;)

    To reklamujesz transakcję i knajpa musi pokazać slip-a z Twoim podpisem
    i kwotą.
    Dlatego, jeżeli nie chcesz dawać napiwku, to przekreślaj napiwek i
    wpisuj niepowiększoną kwotę.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 3. Data: 2002-01-02 14:42:21
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Dlatego, jeżeli nie chcesz dawać napiwku, to przekreślaj napiwek i
    > wpisuj niepowiększoną kwotę.

    dokladnie
    a tak na marginesie znam knajpy gdzie kelnerzy od razu daja z przekreslonym
    miejscem na napiwki - kazdy sie domysli napewno dlaczego:-)

    ania

  • 4. Data: 2002-01-02 14:54:45
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ania <a...@e...pl_#@!%> wrote:
    > dokladnie
    > a tak na marginesie znam knajpy gdzie kelnerzy od razu daja z przekreslonym
    > miejscem na napiwki - kazdy sie domysli napewno dlaczego:-)

    Nie chcą napiwków?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 5. Data: 2002-01-02 17:52:13
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 2 Jan 2002 14:31:58 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    >To reklamujesz transakcję i knajpa musi pokazać slip-a z Twoim podpisem
    >i kwotą.
    >Dlatego, jeżeli nie chcesz dawać napiwku, to przekreślaj napiwek i
    >wpisuj niepowiększoną kwotę.

    Dodatkowo jeszcze gdzies czytalem (chyba w instrukcji POSa), ze
    napiwek nie moze przekroczyc 30 % (chyba) kwoty rachunku. Tylko nie
    wiem czy to ograniczenie Polcardu czy jakies globalne regulacje.

    A BTW to jak powinna wygladac procedura rozdzielania miedzy
    pracownikow napiwka z kart? Bo jakos nie widze sensownego sposobu,
    zeby akurat ta osoba ktorej chcialem napiwek dac dostala wlasnie moj w
    takiej wysokosci jak podalem, co najwyzej rowne dzielenie miedzy
    wszytkich.
    A ze w praktyce pewnie wogle tych napiwkow nie dostaja to inna sprawa.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 6. Data: 2002-01-02 20:43:54
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > Nie chcą napiwków?
    chca, ale gotowka.
    z karty zwykle g... maja :-(.

    pozdrawiam

    romek

  • 7. Data: 2002-01-02 20:50:02
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

> [...]
    > zeby akurat ta osoba ktorej chcialem napiwek dac dostala wlasnie moj w
    > takiej wysokosci jak podalem, co najwyzej rowne dzielenie miedzy
    procedura jest _bardzo_ prosta (przykladowa):
    - rachunek ma "wlasciciela" (kelnera ktory go prowadzi)
    - platnosc podlaczona jest pod rachunek.
    - tip jest elementem rachunku.
    czy to przechodzi przez komputer, czy przez reczne rozliczenie
    wszystkie dane sa.

    > A ze w praktyce pewnie wogle tych napiwkow nie dostaja to inna sprawa.
    dokladnie.
    jesli pieniadze trafia do szefa knajpy, to juz ich nie ma ;-)
    zdazalo mi sie dawac napiwki i probowac dawac jesli placilem karta -
    ale jesli place karta, to pytam kelnera, czy on dostanie ten napiwek.
    Tylko raz (hotel GROMADA, ale nie pamietam ktory, nie w W-wie) kelner
    potwierdzil, ze taki napiwek do niego trafi. zwykle robi smutna mine
    po takim pytaniu, na co ja tez robie smutna :-)

    pozdrawiam

    romek

  • 8. Data: 2002-01-03 09:03:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman Kubik <W...@p...com.pl> wrote:
    > chca, ale gotowka.
    > z karty zwykle g... maja :-(.

    To naprawdę ich problem. Niech dogadają się z własnym pracodawcą. Nie po
    to mam kartę, żeby gotówkę nosić.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313