  • 11. Data: 2020-01-14 05:50:07
    Temat: Re: Obligacje skarbowe i ankieta MIFID
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Niezależnie od ankiety obligacje są jakoś zagrożone,
    >bo zawsze może znaleźć u nas zastosowanie model cypryjski
    >jak banki w PL będą zagrożone.
    >Jak ludzie zaczną wyciągać gotówkę z powodu obnażenia finansów
    >państwowych
    >lub z innych powodów, to żaden bank w PL tego nie przetrzyma i PKO BP
    >też się będzie jakoś ratował.
    >A że dofinansowanie naszego systemu z systemów UE będzie wymagało
    >uzgodnień działań wewnętrznych w PL z instytucjami finansowymi Unii,
    >to rządzący zwalą winę na unię i suweren to łyknie.

    Nie myl rzadowych/panstwowych obligacji z bankami komercyjnymi, nawet
    tymi "panstwowymi".

    System co prawda podobny, ale jakby oddzielny.

    P.S. PKO BP chwali sie rekordowym zyskiem ... a gielda jakos
    umiarkowanie reaguje.
    Duzo frankowiczow, duzo :-)

    J.

  • 12. Data: 2020-01-14 06:04:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Mon, 13 Jan 2020 15:21:08 +0100, J.F. napisał(a):

    >Jakoś sobie nie przypominam, ale Alzhaimer atakuje, więc głowy dawał
    >nie
    >będę.

    Google znajduej cos o ankiecie z 2011r, wiec to dawno moglo byc.

    Nowsze
    https://www.bm.pkobp.pl/o-nas/aktualnosci/obowiazek-
    wypelnienia-ankiety-mifid-oraz-zawarcia-umowy-ppz-pr
    zy-skladaniu-dyspozycji-nabycia-lub-zbycia-instrumen
    tow-finansowych-w-tym-obligacji-skarbowych/

    ale przeciez wiadomo, ze PKOBP Unii sie klanial nie bedzie :-)

    >Mam tylko nadzieję, że brak wypełnionej ankiety nie skutkuje
    >konfiskatą
    >obligacji, żeby Mateusz Krzywousty mógł się pochwalić zrównoważonym
    >budżetem.

    No nie, konfiskata nie .. ale Alzheimer sugeruje, ze nalezy twoj
    majatek przekazac do ZUS, zeby ten nim zarzadzal :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-01-14 07:14:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-14 o 05:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie myl rzadowych/panstwowych obligacji z bankami komercyjnymi, nawet
    > tymi "panstwowymi".

    Podawałem raczej mechanizm niż konkretne rozwiązanie.
    Jakoś mnie specjalnie nie uspokaja fakt, że gwarantem tych
    papierów jest Państwo - zwłaszcza tak zarządzane.

  • 14. Data: 2020-01-14 10:15:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 07:15:02 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Podawałem raczej mechanizm niż konkretne rozwiązanie.
    > Jakoś mnie specjalnie nie uspokaja fakt, że gwarantem tych
    > papierów jest Państwo - zwłaszcza tak zarządzane.

    Jest tak samo gwarantem złotówek - zrobiłeś coś z tym?

  • 15. Data: 2020-01-14 13:02:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 13 Jan 2020 21:28:59 +0100, cef napisał(a):

    > Jak ludzie zaczną wyciągać gotówkę z powodu obnażenia finansów państwowych
    > lub z innych powodów, to żaden bank w PL tego nie przetrzyma i PKO BP
    > też się będzie jakoś ratował.

    Czasy idą takie, że najlepiej kupić dolary albo euro i zakopać w ogródku,
    którego akurat nie posiadam.
    Pocieszam się, że w Afganistanie i Syrii ludzie mają zupełnie inne
    problemy, więc nie ma co narzekać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2020-01-14 16:56:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Jest tak samo gwarantem złotówek - zrobiłeś coś z tym?

    Z walutą to trochę inna sytuacja, ale tak - zrobiłem coś z tym.
    Od wielu lat zarabiam w euro :-)
    Rozważam obecnie założenia konta w Niemczech, zeby nie transferować
    nawet tej waluty. 10 lat temu szukałem informacji o ryzyku przy zakupie
    obligacji
    (w tym skarbowych), bo była konieczność w miarę pewnego (jedynie ochrona
    kapitału)
    przetrzymania większej kwoty. I dziś widzę, że nadal praktycznie nie
    przyjmuje się do wiadomości tego ryzyka.
    Taka niewypłacalność jest prawie niemożliwa, bo musiałoby zbankrutować
    Państwo,
    ale jak patrzę jak obecny rząd przełamuje kolejne bariery w gospodarce,
    w finansach,
    w sądownictwie, to dostrzegam scenariusze, które wcale nie muszą
    oznaczać, że Państwo zbankrutowało
    a obligacji skarbowych nie da się wykupić.
    Może będzie opłata przekształceniowa przy wykupie (nazwą to pewnie
    funduszem solidarnościowym) albo wymyślą coś innego.

  • 17. Data: 2020-01-14 17:22:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 17:00:02 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Z walutą to trochę inna sytuacja, ale tak - zrobiłem coś z tym.
    > Od wielu lat zarabiam w euro :-)

    Echhh, ciekawe, czy bez emigracji - a na to już chyba jestem za stary - dożyję
    chwili, gdy będę mógł powiedzieć, że zarabiam w euro, tak jak Słowacy, Litwini i inni
    mądrzy Słowanie...

    > Rozważam obecnie założenia konta w Niemczech, zeby nie transferować
    > nawet tej waluty.

    Bardzo dobre uzupełnienie - trzymanie euro w polskim banku mija się z celem.
    Jak zwykle polecam N26 - prawdziwy niemiecki bank, w którym założysz konto przez net
    - w innych musisz się pofatygować do oddziału albo chociaż na niemiecką pocztę (a
    niestety Deutsche Post w PL nie ma, a szkoda).
    Możesz założyć z mojego polecenia z linku:
    https://n26.com/r/dawidr0508

> [...]
    > Może będzie opłata przekształceniowa przy wykupie (nazwą to pewnie
    > funduszem solidarnościowym) albo wymyślą coś innego.

    E tam, nic nie trzeba wymyślać nowego, wystarczy spojrzeć na wariant wenezuelski,
    dzięki któremu obligacjami w boliwarach można się podetrzeć (a to, że taki posiadacz
    zedrze sobie przy okazji zadek, będzie dodatkową karą za głupotę).
    To samo stanie się z polskimi - osiągają już oprocentowanie absurdalne, więc gdy
    trzeba będzie je wykupić, złotówka padnie na pysk, a wraz z nią znikną jak sen złoty
    oszczędności trzymane w złotówkach, tak jak już dwa razy było z oszczędnościami w
    rublach.
    Jedyną obroną przed taką scenariuszem było euro - vide Grecja - a teraz nikt już nas
    do strefy euro nie przyjmie, nie ma głupich :(
    Jeszcze ew. państwo mogłoby zbankrutować, jakby prezes NBP był naprawdę niezależny. A
    z takim prorokiem, jak obecnie - i zapewne jeszcze na następną kadencję -
    zbankrutować czy też zbiednieć mogą tylko obywatele.

  • 18. Data: 2020-01-14 18:41:24
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2020-01-10 o 18:28, Arek pisze:

    > Na początku jaka sytuacja rodzinna, zawód, wykształcenie, wyskość
    > i źródła dochodów, ile zostaje... to raczej do zdolności kredytowej
    > - bez sensu gdy klient chce przeciwnie - pieniądze przechować. Lub
    > wyłudzenie wrażliwych danych. Są opcie "pomiń"/"odmowa odpowiedzi" ale
    > czy wtedy nie odmówią sprzedaży?
    >
    > Arek

    NIE mogą odmówić sprzedaży, ale jak klientowi wyjdzie z ankiety, że to
    opcja zupełnie nie dla niego, to musi podpisać oświadczenie, że pomimo
    nieodpowiedniego profilu inwestycyjnego mimo wszystko chce to nabyć...i
    wtedy może już wszystko

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 19. Data: 2020-01-14 23:14:23
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-13 o 21:28, cef pisze:

> [...]
    > A że dofinansowanie naszego systemu z systemów UE będzie wymagało
    > uzgodnień działań wewnętrznych w PL z instytucjami finansowymi Unii, to

    W GW był artykuł (niestety nie cały, ale dostępu nie wykupię), że NBP
    ostatnio (chyba) wyprzedaje nasze, polskie złoto, żeby zapełnić dziurę
    budżetową.

    --
    animka

  • 20. Data: 2020-01-14 23:27:16
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    A z takim prorokiem, jak obecnie - i zapewne jeszcze na następną kadencję -
    zbankrutować czy też zbiednieć mogą tylko obywatele.

    Moja bratanica (jej ojciec jest starszy ode mnie o 16 lat), która
    mieszka w Nancy kiedyś mi powiedziała, że ludzie płaczą przez to euro,
    bo mają dużo mniej niż mieli przed euro.

    --
    animka