  • 11. Data: 2019-04-15 23:08:19
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: s...@g...com

    Na jakims wp.pl czytalem ze do FUS.
    Tak czy siak niewielka roznica.

  • 12. Data: 2019-04-15 23:23:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-15, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    [...]

    > Na jakims wp.pl czytalem ze do FUS.

    Masz wybór. Jak przerzucisz do FUS, to nie będziesz płacił "teraz" 15%.

    > Tak czy siak niewielka roznica.

    Między czym a czym? Między OFE a ZUS - zgoda.
    Między OFE a IKE? Ogromna. To drugie możesz zlikwidować, ponosząc
    wyłącznie koszty belki (od zysku).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 13. Data: 2019-04-15 23:26:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Do budżetu. Ale z drugiej strony nie płaciłeś od tych pieniędzy
    > podatku dochodowego (a taki byś zapłacił jakbyś je od razu do
    > ręki dostał w momencie zarobienia).

    Jeśli ktoś zbyt mało zarabiał -- ogarnęła ;) go kwota wolna od podatku.
    Gdy ktoś zarabiał zbyt wiele -- kara za zarabianie była wyższa niż 15%.
    Tu zaś -- każdemu po równo 15%.

    Mnie to akurat niezbyt mocno to interesuje -- ani nie
    mnie po prostu się należy, ani nie oszczędzałem w OFE.

    -=-

    Kiedyś należy napisać -- dlaczego więc nie w najgorszym momencie?

    Żadna władza i żadne wojsko nie ostoi się bez życzliwej/przychylnej
    postawy ludności cywilnej/tubylczej/itp. Rozpadł się ZSSR niemal bez
    wojen zewnętrznych, rozpadła się Jugosławia za sprawą wojen domowych
    i takoż rozpadało się każde państwo (Rzym chociażby) zaś inne nawet
    wielkich wojen domowych nie potrzebowały (PRL WojciechaJ czy niektóre
    inne demoludy) do swego upadku czy rozpadu -- wystarczył upadek gospodarczy.

    III Rzesza także rosła, póki Niemiaszki nie załapały, że wódz prowadzi
    Niemców na zatracenie -- wprawdzie wojny zewnętrzne były przyczyną
    upadku III Rzeszy, ale nastroje społeczne (i bunty wewnątrz armii,
    i nastawienie podbijanej ludności) walnie przyczyniły się do klęski
    narodowych socjalistów.

    Napoleon Bonaparte również wygrywał, póki miał po swej stronie
    tambylców -- po przejściu przez ,,Wrota Smoleńskie'' mógł już
    liczyć tylko na nienawiść... BTW -- sam upadając, przyczynił
    się do powstania Imperium Romanowów, które (a jakże!!) padło
    w akompaniamencie kilku rewolucji i wojny domowej...

    Póki Polacy kochali DTuska -- PO wygrywała w RP, i to miażdżąc opozycję.
    PiS bez poparcia społecznego nie może sprawować władzy -- Polakom po
    prostu :) podobają się te rządy. :)

    [akurat mnie są obojętne]

    Upadek powodowany brakiem poparcia społecznego dotyczy nie tylko
    ,,państw cywilizowanych'' -- także pirackich czy przestępczych...

    [poniekąd jasne, skoro wspomniałem o ZSSR]

    Siłę społeczeństwa stanowią nie żołnierze, nie politycy, nie
    dyplomaci -- lecz... Lecz zwyczajna ludność -- zwykli chłopi,
    robotnicy, proletariusze... ;) Przywódcy wywierają wpływ na
    ludność cywilną -- kształtują ją, lecz (wbrew pozorom)
    bezpośrednio niewiele znaczą.

    [zaraz obudzą się? zwolennicy teorii spiskowej typu -- ,,Netanjahu
    potrzebował sojusznika do wojny przeciwko Iranowi i Syrii, więc
    wybrano PiS''... akurat jestem zwolennikiem tej teorii spiskowej;
    BTW -- Iran należy do tych nielicznych krain, które nie zostały
    zdobyte w ostatnich latach... wojna przeciwko sojuszowi
    Rosja-Iran-Syria może być kosztowna!]

    Malutkie państewka (Monako, Liechtenstein, Watykan) nie zawdzięczają
    swej siły i międzynarodowej pozycji silnej armii, lecz polityce.
    Norwegia (niby wielka jak Polska, lecz liczebnie raczej mała) jest
    jedną z najbogatszych krain świata (niektórzy mówią, że najbogatszą)
    i (jako chyba jedyna z grona państw zrzeszonych w NATO) graniczyła
    latami z ZSRR. Finlandia długo nie dawała się potędze Stalina
    w czasie zimowej wojny... Maleńka Malta nie dała się podbić
    Włochom i Niemcom przez całą II wojnę świętą...

    Te małe narody/społeczności/ludy?... Jak zwał tak zwał...
    Ci ludzie zawdzięczają swą pozycję nie armiom, lecz
    stosownej polityce -- raczej przychylnej swemu społeczeństwu...

    Wreszcie Izrael... Póki wyznawcy judaizmu żyli pomiędzy
    niezbyt im życzliwymi plemionami, ;) byli prześladowani,
    lecz teraz Izrael jest potężnym państwem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-04-15 23:44:35
    Od: m...@g...com

    Rozumiem to tak. OFE z automatu mają być przekształcone w Otwarte Fundusze
    Inwestycyjne (OFI). Nasz dotychczasowy fundusz emerytalny ma przekształcić się w IKE.
    W ten sposób zabezpieczają się przed masową wypłatą i umarzaniem akcji na giełdzie
    (ceny akcji gwałtownie szłyby w dół - krach).
    Jeśli ktoś nie chce tego przekształcenia, a chce, aby środki pojawiły się w ZUSie,
    musi złożyć oświadczenie woli. Bez deklaracji z naszej strony nadal zostajemy z tymi
    resztkami z OFE w tej samej instytucji finansowej co dotychczas. To IKE nie będzie
    tym IKE, które już istnieje na rynku. Czyli niektórzy będą mogli mieć IKE tradycyjne,
    IKZE, PPK u pracodawcy i IKE-OFI. Poprawcie mnie jeśli źle zrozumiałem.

  • 15. Data: 2019-04-15 23:55:33
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 16:23:58 UTC-5 użytkownik Wojciech Bancer
    napisał:
> [...]
    >
    > Między czym a czym? Między OFE a ZUS - zgoda.
    > Między OFE a IKE? Ogromna. To drugie możesz zlikwidować, ponosząc

    Eeee chyba nie. Jak czytam (pobieznie) to pisza ze nie da sie tego ike spieniezyc...

  • 16. Data: 2019-04-16 00:06:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 22:14:35 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5cb4ba9a$0$523$6...@n...neostrada.pl
    > -=-
    > https://www.money.pl/gospodarka/nagrody-w-ministerst
    wach-rekordzista-resort-spraw-zagranicznych-63705193
    75448193a.html

    > Nagrody w MSZ dostało 3142 urzędników, czyli 85 proc.
    > wszystkich zatrudnionych. Średia nagroda wynosiła 7,3 tys.
    > złotych. Jak wylicza Fakt to więcej, niż wynosi roczne
    > świadczenie 500 plus.

    Tylko wiesz:
    -dla urzednikow/pacownikow a nie ministrow/politykow (ha, ha -
    sprawdzic ilu swoich zatrudnili)

    - trzynastka jest w przemysle, w kopalniach 13-tka i 14-tka ... to co
    sie dziwic, ze w ministerstwach tez ...

    -a te 7300 to mi pasuje do sredniej pensji.

    -ale co ta infrastruktura taka oszczedna - minister uznal, ze nie
    zasluzyli, czy sie za malo staral przy budzecie i nie starczylo ?

    J.

  • 17. Data: 2019-04-16 00:27:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Apr 2019 15:53:55 +0200, w
    <71a40a7drmz1.17v6wyikjhshs$.dlg@40tude.net>, Olin <k...@a...w.stopce>
    napisał(-a):

    > Przy czym, ktoś kto zdecyduje się na prywatne konto będzie musiał zapłacić
    > 15 proc. tzw. opłaty przekształceniowej. - Taka opłata jest konieczna, aby
    > IKE nie byłby nadmiernie uprzywilejowane w stosunku do ZUS - mówi
    > Morawiecki
    >
    > Zmiana rządu zakłada podział już odłożonych przez Polaków - 162 mld zł.

    Zbierają na nauczycieli? :D
    Tak, wiem, wiem :P

  • 18. Data: 2019-04-16 10:00:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-15, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    [...]

    > Eeee chyba nie. Jak czytam (pobieznie) to pisza ze nie da sie tego ike
    spieniezyc...

    O ile nie zmienią nic w ustawie (a tego nie zapowiadają), to jak najbardziej się da.
    Dało się od początku istnienia IKE, to nie jest nowy twór.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 19. Data: 2019-04-16 10:14:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-15, m...@g...com <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > na rynku. Czyli niektórzy będą mogli mieć IKE tradycyjne, IKZE, PPK u
    > pracodawcy i IKE-OFI. Poprawcie mnie jeśli źle zrozumiałem.

    Nie można mieć więcej niż 1 IKE w obecnym stanie prawnym, więc nie sądzę.
    Po prostu nastąpi wypłata transferowa z OFE do IKE, chyba że złożysz wniosek
    o wypłatę na subkonto ZUS.

    Każda z opcji ma swoje zady i walety, zależy czy bardziej ufasz
    państwu, czy instytucjom finansowym.

    Z punktu widzenia rządu:
    * transferując OFE do IKE rząd opodatkowuje "teraz" coś co miałby
    opodatkować kiedyś (przy wypłatach emerytur).
    * transferując OFE do ZUS, zasilasz budżet państwa 100% kwoty jaka
    była w OFE, ale ZUS będzie miał Ci więcej do oddania. Z tym, że to
    jakie kwoty decyduje (teoretycznie) wzrost gospodarczy i rządzący
    * całość przyszłych składek będzie trafiać do ZUS

    Tak czy siak rząd zgarnie kasy na tyle by opłacić 5-tkę Kaczyńskiego
    w kolejnym roku. Manewr sprytny nie ma co. Morawiecki dobrze to
    wykombinował :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2019-04-16 10:55:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 17:04:38 +0200, J.F. napisał(a):

    > A co z zyskiem tych IKE ? Nie bedzie juz opodatkowany ?

    Jeśli dobrze zrozumiałem, podatek płaci się ewentualnie teraz przy
    transferze, a potem już nie. Emerytury są opodatkowane, więc sprawiedliwość
    społeczna wymaga tych 15% haraczu przy przenoszeniu środków do IKE.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/