  • 1. Data: 2003-11-27 17:39:43
    Temat: Nr banku - jaki to bank? pilne
    Od: nosty <n...@a...net.pl>

    Prosze o pomoc.
    Chcialem wyslac z banku przelew do USA (polecenie wyplaty za granice)
    do osoby prywatnej.
    Wszystko pieknie, tyle ze od tej osoby dostalem 5-cyfrowy nr konta i
    10 cyfrowy NUMER BANKU w formacie:

    50-xxxx/xxxx

    a nie dostalem nazwy banku.

    Pani w PKO SA zrobila wielkie oczy i stwierdzila ze nie wie co to za
    numer, nie moze nigdzie teraz sprawdzic ale zapyta gdzies tam jutro no
    i nie moze przyjac przelewu oczywiscie...

    Ktos wie moze czy taki numer wystarczy do zidentyfikowania banku i jak
    to zrobic?

    dzieki wielkie - dla mnie to czarna magia :(
    --
    nosty

  • 2. Data: 2003-11-27 18:23:59
    Temat: Re: Nr banku - jaki to bank? pilne
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "nosty"
    > Wszystko pieknie, tyle ze od tej osoby dostalem 5-cyfrowy nr konta i
    > 10 cyfrowy NUMER BANKU w formacie:
    >
    > 50-xxxx/xxxx

    może google cos powie jak podasz ten numer i USA
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-11-28 08:20:45
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

> [...]
    granice)
    > do osoby prywatnej.
    > Wszystko pieknie, tyle ze od tej osoby dostalem 5-cyfrowy nr konta i

    Witam,

    IMO powinienes skontaktowac sie z osoba, która ma dostac te pieniadze
    i zapytac sie jej
    jeszcze raz o numer banku i rachunku. Dobrze by bylo gdybys uzyskal
    jeszcze kod SWIFT
    i nazwe jego banku.

    Ogólnie moge tylko powiedziec, ze w USA istnieja conajmniej 3 systemy
    clearingowe.
    Kazdy bank ma w nim swój numer, po którym mozna go zidentyfikowac.
    1. Fedwire Routing Number - 9 cyfr. (na fakturach czasem okresla sie
    ten system jako jako ABA,
    Routing Number lub FW). Zapis: FW123456789
    2. CHIPS Universal Identifier - 6 cyfr. Zapis: CH123456
    3. CHIPS Participant Identifier - 4 cyfry. Zapis: CP1234

    Podany przez Ciebie format banku nie pasuje do zadnego z powyzszych.
    Moze pomyliles sie przy pisaniu tej wiadomosci? Napisales: "5-cyfrowy
    nr konta
    i 10 cyfrowy NUMER BANKU w formacie: 50-xxxx/xxxx"
    Nie moge sie dopatrzyc w tym formacie tych liczb: 5 i 10. Jest na
    poczatku 50 i dalej 8 x-ów.

    AFAIK nie istnieja zadne ogólnie obowiazujace zasady odnosnie liczby
    znaków,
    z których sklada sie rachunek.

    >Pani w PKO SA zrobila wielkie oczy i stwierdzila ze nie wie co to za
    >numer, nie moze nigdzie teraz sprawdzic ale zapyta gdzies tam jutro
    no
    >i nie moze przyjac przelewu oczywiscie...

    Niezbyt precyzyjnie okresliles nazwe banku - PKO SA. Jest PKO BP SA i
    Pekao SA.
    Jezeli masz na mysli ten pierwszy, to _mozesz_ zlozyc zlecenie
    wykonania polecenia wyplaty
    a pracownik _powinien_ je przyjac. Warunki przyjecia zlecenia okresla
    Regulamin "Polecenia
    wyplaty w obrocie dewizowym" a konkretnie Rozdzial 2 paragraf 14.1.
    Musisz sie jednak liczyc z tym, ze jezeli podasz nieprawidlowe dane,
    przelew moze byc zwrócony
    lub beda przeprowadzane reklamacje, oczywiscie na twój koszt (a tanie
    to nie jest).

    Darsoon

  • 4. Data: 2003-11-28 17:36:11
    Od: nosty <n...@a...net.pl>

    On Fri, 28 Nov 2003 09:20:45 +0100, "darsoon" <d...@o...pl> wrote:

    >granice)
    >
    >Witam,
    >
    >IMO powinienes skontaktowac sie z osoba, ktora ma dostac te pieniadze
    >i zapytac sie jej
    >jeszcze raz o numer banku i rachunku. Dobrze by bylo gdybys uzyskal
    >jeszcze kod SWIFT
    >i nazwe jego banku.
    >
    >Ogolnie moge tylko powiedziec, ze w USA istnieja conajmniej 3 systemy
    >clearingowe.
    [ciach]

    _Pieknie_ dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.
    Nr banku mial format xx-xxxx/xxxx czyli 10 cyfr.
    ta 50- na poczatku rzeczywscie niepotrzebnie zmylilem. Nr konta mial 5
    cyfr: xxxxx.
    Moze Amerykanin kiepsko sie znal i wyslal mi zly numer.
    Dowiedzialem sie o nazwe banku co i tak niewiele dalo :)
    Pisze o tym w innym poscie "kasa do USA - PARANOJA"

    po tygodniu walki z bankami i pocztami widze ze musze sie jeszcze
    sporo nauczyc ;)

    pozdrawiam
    --
    nosty