Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2003-11-27 17:39:43
Temat:Nr banku - jaki to bank? pilne
Od:nosty <n...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o pomoc.
Chcialem wyslac z banku przelew do USA (polecenie wyplaty za granice)
do osoby prywatnej.
Wszystko pieknie, tyle ze od tej osoby dostalem 5-cyfrowy nr konta i
10 cyfrowy NUMER BANKU w formacie:

50-xxxx/xxxx

a nie dostalem nazwy banku.

Pani w PKO SA zrobila wielkie oczy i stwierdzila ze nie wie co to za
numer, nie moze nigdzie teraz sprawdzic ale zapyta gdzies tam jutro no
i nie moze przyjac przelewu oczywiscie...

Ktos wie moze czy taki numer wystarczy do zidentyfikowania banku i jak
to zrobic?

dzieki wielkie - dla mnie to czarna magia :(
--
nosty

2. Data: 2003-11-27 18:23:59
Temat:Re: Nr banku - jaki to bank? pilne
Od:"blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nosty"
> Wszystko pieknie, tyle ze od tej osoby dostalem 5-cyfrowy nr konta i
> 10 cyfrowy NUMER BANKU w formacie:
>
> 50-xxxx/xxxx

może google cos powie jak podasz ten numer i USA
*** blad ***

3. Data: 2003-11-28 08:20:45
Od:"darsoon" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
granice)
> do osoby prywatnej.
> Wszystko pieknie, tyle ze od tej osoby dostalem 5-cyfrowy nr konta i

Witam,

IMO powinienes skontaktowac sie z osoba, która ma dostac te pieniadze
i zapytac sie jej
jeszcze raz o numer banku i rachunku. Dobrze by bylo gdybys uzyskal
jeszcze kod SWIFT
i nazwe jego banku.

Ogólnie moge tylko powiedziec, ze w USA istnieja conajmniej 3 systemy
clearingowe.
Kazdy bank ma w nim swój numer, po którym mozna go zidentyfikowac.
1. Fedwire Routing Number - 9 cyfr. (na fakturach czasem okresla sie
ten system jako jako ABA,
Routing Number lub FW). Zapis: FW123456789
2. CHIPS Universal Identifier - 6 cyfr. Zapis: CH123456
3. CHIPS Participant Identifier - 4 cyfry. Zapis: CP1234

Podany przez Ciebie format banku nie pasuje do zadnego z powyzszych.
Moze pomyliles sie przy pisaniu tej wiadomosci? Napisales: "5-cyfrowy
nr konta
i 10 cyfrowy NUMER BANKU w formacie: 50-xxxx/xxxx"
Nie moge sie dopatrzyc w tym formacie tych liczb: 5 i 10. Jest na
poczatku 50 i dalej 8 x-ów.

AFAIK nie istnieja zadne ogólnie obowiazujace zasady odnosnie liczby
znaków,
z których sklada sie rachunek.

>Pani w PKO SA zrobila wielkie oczy i stwierdzila ze nie wie co to za
>numer, nie moze nigdzie teraz sprawdzic ale zapyta gdzies tam jutro
no
>i nie moze przyjac przelewu oczywiscie...

Niezbyt precyzyjnie okresliles nazwe banku - PKO SA. Jest PKO BP SA i
Pekao SA.
Jezeli masz na mysli ten pierwszy, to _mozesz_ zlozyc zlecenie
wykonania polecenia wyplaty
a pracownik _powinien_ je przyjac. Warunki przyjecia zlecenia okresla
Regulamin "Polecenia
wyplaty w obrocie dewizowym" a konkretnie Rozdzial 2 paragraf 14.1.
Musisz sie jednak liczyc z tym, ze jezeli podasz nieprawidlowe dane,
przelew moze byc zwrócony
lub beda przeprowadzane reklamacje, oczywiscie na twój koszt (a tanie
to nie jest).

Darsoon

4. Data: 2003-11-28 17:36:11
Od:nosty <n...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Nov 2003 09:20:45 +0100, "darsoon" <d...@o...pl> wrote:

>granice)
>
>Witam,
>
>IMO powinienes skontaktowac sie z osoba, ktora ma dostac te pieniadze
>i zapytac sie jej
>jeszcze raz o numer banku i rachunku. Dobrze by bylo gdybys uzyskal
>jeszcze kod SWIFT
>i nazwe jego banku.
>
>Ogolnie moge tylko powiedziec, ze w USA istnieja conajmniej 3 systemy
>clearingowe.
[ciach]

_Pieknie_ dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.
Nr banku mial format xx-xxxx/xxxx czyli 10 cyfr.
ta 50- na poczatku rzeczywscie niepotrzebnie zmylilem. Nr konta mial 5
cyfr: xxxxx.
Moze Amerykanin kiepsko sie znal i wyslal mi zly numer.
Dowiedzialem sie o nazwe banku co i tak niewiele dalo :)
Pisze o tym w innym poscie "kasa do USA - PARANOJA"

po tygodniu walki z bankami i pocztami widze ze musze sie jeszcze
sporo nauczyc ;)

nosty