  • 11. Data: 2018-01-09 13:49:57
    Temat: Re: Nest, czy jest się czegoś obawiać?
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.01.2018 Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał/a:

    > W t-mobile karta Euro była kiedyś darmowa, potem wprowadzili 10zł za
    > wydanie/wznowienie. Chyba tak jest nadal, ale pewności nie mam.

    Nadal. Ale w Alior Kantor jest za friko.
    Wadą jest tylko 1 darmowa wypłata z bankomatu.
    Ale do płatności ok- korzystałem bez problemu w niemieckim Lidlu,
    Realu czy Kauflandzie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 12. Data: 2018-01-09 13:52:19
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.01.2018 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Wadą jest tylko 1 darmowa wypłata z bankomatu.

    Oczywiście jedna darmowa w miesiącu, każda kolejna 9 zł.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 13. Data: 2018-01-09 15:16:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-09, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Później zajrzałem do regulaminu i w nim wyczytałem coś dokładnie odwrotnego.
    >
    > Jak będę szukał darmowej karty w Euro to rozważę Nest Bank i wzięcie
    > jako pierwszej karty w Euro.

    Myślę, że można przyjać w każdym banku zasadę iż:
    - jeśli przychodzi zapytanie autoryzacyjne, które przekracza limit, to zostanie
    odrzucone
    - jeśli przychodzi zapytanie obciążające, to zostanie przyjęte i powstanie debet

    I nie znam banku, którego karty działałyby inaczej. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 14. Data: 2018-01-09 15:24:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmmm, z tego, co czytałem o kartach visa electron i (chyba) maestro, to tym różnią
    się one od "zwykłych" visa debit i mc debit ("zwykłych" - niezwykłych, zwykłe to one
    są bodajże tylko w PL, gdzie nie ma krajowego systemu direct debit, w normalnych
    krajach prawie nie występują - jedynie we Francji visa wyparła rodzimą carte bleue i
    może jeszcze UK i/lub Irlandia), że autoryzacja wymagana jest przy każdej transakcji.
    Co oczywiście sprowadza niemal do 0 prawdopodobieństwo przyjścia obciążenia, do
    którego nie było blokady autoryzacyjnej - ale jeśli by przyszło, to klient ma
    podstawę do reklamacji.
    Ale w polskich bankach o visa electron czy maestro już bardzo trudno, nawet nie wiem,
    czy gdziekolwiek można dostać - wszystkie przeszły na jakąś formę - wypukłą czy
    płaską - visa debit i/lub mc debit.

  • 15. Data: 2018-01-09 15:58:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > - jeśli przychodzi zapytanie obciążające, to zostanie przyjęte i powstanie debet
    >
    > I nie znam banku, którego karty działałyby inaczej. :)

    Raczej chodziło o to, czy karta dla transakcji zbliżeniowej poniżej 50zł
    wymusi wysłanie zapytania autoryzacyjnego.
    W Orange twierdzą, że ich karta tak ma. W m_Banku to potwierdzili
    (zapytałem o kartę Orange).
    Ale nie doszedłem do etapu: Sprawdzam.
    P.G.

  • 16. Data: 2018-01-09 16:00:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-09, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > (zapytałem o kartę Orange).
    > Ale nie doszedłem do etapu: Sprawdzam.

    W automatach Mennicy Wrocławskiej też?
    Tam chyba nawet nie ma PIN pada :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2018-01-09 16:03:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Jan 2018 13:39:41 +0100, Borneq napisał(a):

    > To duży minus. PayU nie uwzględnia tego banku?

    No nie. Z tydzień temu kupowałem jakiś drobiazg na Allegro i musiałem
    użyć karty.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2018-01-09 16:25:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W automatach Mennicy Wrocławskiej też?
    > Tam chyba nawet nie ma PIN pada :)

    A o to nie spytałem :)
    P.G.

  • 19. Data: 2018-01-09 18:06:03
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-09, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > A o to nie spytałem :)

    https://www.urbancard.pl/pl/article/show/category,2,
    id,134-.html

    "Automaty akceptują karty stykowe i zbliżeniowe, nie wymagają od
    użytkowników podania numeru PIN. Jest to nowatorskie rozwiązanie,
    którego nie zastosowało dotychczas żadne polskie miasto.
    Jednocześnie dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów kwotę
    zakupu ograniczono do 50 zł. Technologia zastosowana we Wrocławiu
    została opracowana przy współpracy firm VISA i Mastercard. Co ważne
    dla pasażerów, przy płatności kartą nie jest pobierana żadna prowizja
    od kupującego. Oznacza to, że cena biletów jest zgodna z taryfami
    miejskimi."

    Co ważne, jest to IMHO bezpieczniejsze niż klepanie PINu w tramwaju
    pełnym ludzi, ale chodzi o zasadę - i dla stykowych i bezstykowych
    się da nie wołać o PIN. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2018-01-09 18:16:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Ale w polskich bankach o visa electron czy maestro już bardzo trudno,
    >nawet nie wiem, czy gdziekolwiek można dostać - wszystkie przeszły na
    >jakąś formę - wypukłą czy płaską - visa debit i/lub mc debit.

    Bo w tym burdel jest. Na karcie "electron" jest lub nie, w nazwie i
    umowie jest lub nie, na chipie jest numer aplikacji od electrona lub
    inny, i wszystko niezalezne od siebie :)
    Visa sama sie chyba z tego wycofuje.

    J.