  • 1. Data: 2021-07-28 10:38:12
    Temat: Nękanie
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    https://tvn24.pl/biznes/pieniadze/frankowicze-stop-b
    ankowemu-bezprawiu-prosi-o-interwencje-uokik-knf-pro
    kurature-w-sprawie-nekania-kredytobiorcow-przez-bph-
    5159382

  • 2. Data: 2021-07-29 13:07:45
    Temat: Re: Nękanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witrak()" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >https://tvn24.pl/biznes/pieniadze/frankowicze-stop-
    bankowemu-bezprawiu-prosi-o-interwencje-uokik-knf-pr
    okurature-w-sprawie-nekania-kredytobiorcow-przez-bph
    -5159382

    Tylko szkoda, ze tak wsystko w jednej kupie - i nie wiadomo - bank
    nęka płacącego klienta i jego rodzinę,
    czy może nęka glownie nieplacących, ktorzy moze skierowali juz pozew
    do sadu, a może tylko przestali splacac.

    A może w ogole wiekszosc tych telefonow to z innego zrodla, mnie tez
    często "nękają" ...

    Ale najciekawszy ten wykres na koncu - wartosc kredytow frankowych.
    Jak myslicie - spada, bo sie niektore splacily calkowicie, czy spada,
    bo uwzglednia cześć pozostałą ... a w razie uniewaznienia może sie
    zacząć znow liczyc początkowa ... a jak jeszcze sądy zaczną literalnie
    stosować przepisy o przedawnieniu roszczeń, to w ogole moze byc
    kiepsko ...

    J.

  • 3. Data: 2021-07-30 15:15:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak to rozumiesz?

    -----

  • 4. Data: 2021-07-30 22:39:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.07.2021 o 15:15, ąćęłńóśźż pisze:

    > Jak to rozumiesz?

    Pytanie nie do mnie, ale chyba wiem, o co chodzi. Spotkałem się z takim
    poglądem, że po formalnym uznaniu umowy pomiędzy klientem a bankiem za
    naruszającą prawo, bank mógłby dochodzić zwrotu kapitału na podstawie
    bezpodstawnego wzbogacenia. Bo umowa jest nieważna. Tyle, ze od chwili
    owego potencjalnego bezpodstawnego wzbogacenia do chwili obecnej
    przeważnie upłynęło tytle czasu, że roszczenia się przedawniły.

    Z drugiej strony klientowi przysługuje żądanie zwrotu wpłaconych do
    banku pieniędzy co najmniej za okres do upływu przedawnienia. Bo w końcu
    wpłacił je bez umowy, bo tę uchylono. Ów okres przerwało wniesienie
    powództwa, czyli można żądać zwrotu za kilka lat wstecz. Te roszczenia
    się nie przedawniły.

    Nie podejmuję się jednoznacznie stwierdzić, na ile jest to poprawny
    pogląd, ale rozumowanie nie wydaje się niedorzeczne. Nie wydaje mi się
    również, by dało się tu zastosować "zasady współżycia społecznego".

    Przy czym oczywiście nie chodzi o sytuacje, w której sąd w zamian za
    wadliwie zawartą umowę orzeka jakieś inne jej brzmienie, bo też o takich
    sytuacjach słyszałem.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-07-31 07:44:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    To BANKSTERKA przecież.

  • 6. Data: 2021-07-31 07:44:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-29-lipca-2021 o 13:07, J.F. pisze:
    > czy może nęka glownie nieplacących, ktorzy moze skierowali juz pozew
    > do sadu, a może tylko przestali splacac.

    To jest jakieś USPRAWIEDLIWIENIE?

    Jesteś BANKSTEREM? ;-)