  • 21. Data: 2019-09-21 22:57:18
    Temat: Re: Nadchodzi nowe
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Sep 2019 04:13:06 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > I pewnie za niedługo nie będzie chętnego który by dał złotówkę za ten bank

    Sugerujesz, że znowu wprowadzi się kolejną ustawę typu "banki na G mają
    spełniać takie wymagania jak wymienione niżej"?

  • 22. Data: 2019-09-21 22:57:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Sep 2019 04:15:15 -0700 (PDT), w
    <d...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale nie tylko płacisz złotówkę - dostajesz też 2mld z BFG.

    I zatrudniasz właściwych, tzw. dobrych ludzi.

  • 23. Data: 2019-09-22 01:37:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1nv4fk1xs173q$....@4...net

    > mbank ?

    Miałem na swej myśli Getin i/lub Ideę.

    > Raczej nie pojdzie.

    (; Chyba, że za jakiś czas. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 24. Data: 2019-09-22 03:07:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> m...@4...com

    > I pewnie za niedługo nie będzie chętnego który by dał złotówkę za ten bank

    : Sugerujesz, że znowu wprowadzi się kolejną ustawę typu "banki
    : na G mają spełniać takie wymagania jak wymienione niżej"?

    Gdy PiS była w opozycji, w TV Trwam wystąpiła pani -- zapewne
    profesor, której nazwiska nie pamiętam, która powiedziała coś
    na kształt -- ,,do tej pory nikomu na świecie nie udało się
    udomowienie banków''. ('udomowienie' czy 'oswojenie')

    IMO niektóre ;) banki (na G i podobne -- będące na celowniku tego
    i owego) tak zostaną dociśnięte do ściany, że wyjdą z tego docisku
    mądrzejsze i silniejsze, gdyż wzmocnione wykształconymi (w efekcie
    tegoż docisku) czymś na kształt zdrowego dystansu czy zdrowej
    bariery/granicy/osłony... Jakiejś substancji ;) ochronnej,
    zabezpieczającej te (i inne) banki...

    Bankierzy to (jak widzę -- ale może widzę źle) ludzie mądrzy,
    roztropni, choć dowcipni. ;) Walka z takimi ludźmi nie jest
    łatwa i zazwyczaj ;) kończy się zwycięstwem tychże ludzi.

    Nie twierdzę, że banki zawsze mają rację, że nigdy nie czynią
    nikomu przykrości (żeby nie napisać -- krzywdy) że są święte
    do przesady, ale IMO ogólnie banki nie są złe do przesady,
    a tak właśnie są nierzadko ukazywane.

    -=-

    Banki na G i na M mają chyba dużo kredytów frankowych, przez
    co są zagrożone, ale IMO nie padną w najbliższych latach
    (także pod naporem ewentualnych rozstrzygnięć sądowych),
    lecz wzmocnią się...

    Franki poszły w górę, nieruchomości poszły w dół -- w tym
    IMO nie ma winy banków, ale sytuacja frankowiczów stała się
    trudna, przez co frankowicze próbują różnych dróg ulżenia
    sobie, w tym i szukania dziury w całym, czyli podważania
    dobrowolnie zawartych umów pod byle pretekstem...

    -=-

    Aby było jasne -- nie bronię złych banków, lecz zauważam, że
    IMO ani bank na G, ani bank na M nie spowodowały załamania się
    rynku nieruchomości czy wzrostu wartości franka szwajcarskiego
    względem innych walut, w tym i złotówki.

    Nieruchomości ponoć od dawna znów zyskują mocno na swej wartości,
    zaś frank...

    - nie ma dnia, bym nie czytał o nadciągającej wojnie
    światowej -- wzmacniającej wartość franka szwajcarskiego
    względem innych walut

    - dziwna wojna domowa toczona w Polsce osłabia złotówkę
    mimo wzrostu (ponoć niemal szalonego wzrostu) PKB

    - oficjalna inflacja nie wymyka się spod kontroli, ale
    IMO rzeczywista jest znacznie wyższa od tej oficjalnej,
    na co złożyło się sporo czynników -- nie tylko 500+ itp.

    Iran i Rosja -- ponoć do tej pory nikomu nie udało się
    podbicie ani Iranu, ani Rosji, choć chętni próbowali...
    Przez IMO niezbyt rozważną politykę Merkel i Obamy Putin
    wszedł w ścisłe sojusze z Iranem i Syrią, przez co stał
    się twardym przeciwnikiem (żeby nie napisać -- wrogiem)
    Izraela i USA oraz NATO, do którego należy ,,pół świata'',
    w tym i niemal cała zachodnia Europa oraz Polska...

    Z prywatnej wojny Rinata o węgiel i podział władzy
    nad światem mamy teraz konflikt światowej rangi!

    IMO należało:
    - uszanować wybór krymskiego parlamentu i wezwać
    zachodnią Ukrainę do pokojowego oddania Krymu
    Putinowi

    - wysłać na Krym obserwatorów i mediatorów
    nadzorujących i przejmowanie Krymu, i życie
    na Krymie po aneksji

    - na wschód i południe Ukrainy wysłać najpierw
    wojska Putina -- bo były gotowe pod ręką;
    następnie dogadać się w ONZ i te wojska
    przesprajować błękitem z jednoczesnym
    podmienianiem kontyngentami zachodnimi,
    w tym i ukraińskimi tak, by utrzymać/wzmocnić
    przewidywany podział nastrojów, po czym przeprowadzić
    wolne wybory z uszanowaniem decyzji mieszkańców wschodu
    i południa Ukrainy...

    Bez wątpienia Putin dążył do sojuszu z Syrią i Iranem, ale
    póki żył w oficjalnej zgodnie z Zachodem, nie mógł tak po
    prostu wejść w te układy. Twarde stanowisko Merkel i Obamy
    spolaryzowało świat -- a mądrzejsi ode mnie twierdzą ,,od
    zawsze'', że taka polaryzacja stanowisk prowadzi zazwyczaj
    do złych rozstrzygnięć...

    -=-

    Węgiel wypali się, Rinat odejdzie w niepamięć -- wojna pozostanie...

    Jakkolwiek silne są USA i Niemcy -- wojna przeciwko: Rosji,
    Iranowi i Syrii nie jest/będzie ani łatwa, ani tania!

    W szranki rzecz jasna wstąpią: różni Palestyńczycy spod znaku
    Hezbollahu; Wenezuela z Kubą itp. dawne amerykańskie satelity
    Moskwy; Korea Północna oraz Chiny itp. dziwne państwa
    azjatyckie; Kurdowie i Turcy w akompaniamencie Państwa
    Islamskiego i Al-Kaidy... W tle zaś będą przygrywali
    ucywilizowani ;) Arabowie z Emiratów czy Arabii Saudyjskiej...
    Indie zapewne powiedzą coś na kształt ,,chwała Buddzie'', bo
    będą mogły nieźle zarobić i wciągnąć do pokojowych_inaczej
    rozmów dawnych swych pobratymców z: Afganistanu, Bangladeszu,
    Birmy, Pakistanu...

    [już wiedzą, że w Birmie czczą Buddę?]

    -=-

    Politycznie nowy kształt Ziemi ;) zapewniony na kolejne
    dziesiątki lat, o ile Ziemia przetrwa te przekształcenia... ;)

    Gdybym był na miejscu Boga -- nie dbałbym przesadnie o Europejczyków,
    lecz dałbym także szansę Azjatom i Afrykańczykom...

    -=-

    Póki co chyba ;) drukarnie euro i dolara amerykańskiego pracują... ;)

    [to chyba dobrze -- praca ponoć zawsze przynosi dobrobyt
    w przeciwieństwie do bezrobocia i marazmu...]

    -=-

    USA są zbyt silne, aby przegrać? Owszem, ale w Europie było kiedyś
    mocarstwo, które upadło po serii wojen -- zbyt częstych, by odtworzyć
    konnicę i zbyt kosztownych, by zubożali obywatele zadbali o swą Ojczyznę...

    -=-

    Lubię banki -- Getin i Millennium.

    [nie lubię banków -- PeKaO i Santander]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2019-09-23 11:51:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >mają
    >spełniać takie wymagania jak wymienione niżej"?

    Po co - te banki sie same podkladaja :-)

    Zreszta tamta ustawa (?) nie mowila ze na G, a w ogole patrzac na dzis
    ... bardzo szluszna byla :-)

    Pozwola jeszcze troch podzialac ... i jak nie bedzie poprawy, to
    przejma lege artis :-)

    J.

  • 26. Data: 2019-09-23 11:53:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2019-09-20, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    [...]
    >Tak, rządy mogą manipulować wagami składników, czy zmieniać skład
    >tego koszyka, ale bez przesady z lokomotywami. :) To już prędzej
    >taniejące AGD, komputery, usługi telekomunikacyjne (łatwo dostępne
    >pakiety no-limit), taniejące łącza internetowe itp.

    Podobno to nowe AGD krocej pracuje ... a to rzad moze uwzglednic jak
    mu wygodnie :)

    J.

  • 27. Data: 2019-09-23 12:13:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 10:26:33 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > A jak wygląda/ł koszyk w latach 2016-9?
    https://finanse.wp.pl/koszyk-jaroslawa-kaczynskiego-
    porownalismy-ceny-z-2011-i-2019-roku-642734640378841
    7a
    ;)

  • 28. Data: 2019-09-23 12:49:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Sep 2019 11:51:45 +0200, w
    <5d88964f$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Po co - te banki sie same podkladaja :-)
    >
    > Zreszta tamta ustawa (?) nie mowila ze na G, a w ogole patrzac na dzis

    Tamta ustawa wprowadzała regułę, której przypadkiem tylko bank na G nie
    spełniał.

  • 29. Data: 2019-09-23 15:34:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-09-20 o 14:06, Olin pisze:

    > W grudniu 1970 byłem za mały, żeby ogarniać rzeczywistość
    > społeczno-polityczną, ale internety powiadają, że dowcipami o lokomotywach
    > to tylko suweren dworował sobie z tow. Wiesława.

    Pamiętam, że niby była wypowiedź w takim sensie: "To nieprawda,
    towarzysze, że wszystko podrożało bo np. lokomotywy staniały".
    Nigdy nie dochodziłem czy to prawda, czy tylko dowcip.
    Z tamtych czasów pamiętam też dowcip: "Czym się różni socjalizm od
    samolotu?"
    P.G.

  • 30. Data: 2019-09-23 17:32:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    ><5d88964f$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

    >Tamta ustawa wprowadzała regułę, której przypadkiem tylko bank na G

    Hm
    https://www.rp.pl/Banki/311189987-KNF-dociskala-Geti
    n-Noble-Bank.html

    Wiec z jednej strony wprowadzala, ale nie tylko G to dotyczylo.
    I wrecz jak pisza - jakby pod ochrona komisji bank byl ... i slusznie,
    trzeba wyciagnac dodatkowy miliard od LCz, zanim mu sie bank zabierze
    :-)

    A wzrost ryzyka kredytow frankowych ... no zobacz, dwa lata minely, a
    wzrost okazuje sie bardzo zasadny :-)

    J.