  • 1. Data: 2020-02-05 06:14:32
    Temat: Mille -- gra w karty...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Qpuję to i owo na AliExpress...
    Jeden z przewodów nie dotarł...
    Sprzedawca odmówił zwrotu, Aliexpress interweniował,
    forsa wróciła... Na debetówkę... Łatwo domyślić się,
    że to była jedyna transakcja tą kartą tamtego miesiąca -- a potrzeba
    choćby jednej transakcji debetówką, by karta była za free, wyjmowanie
    makulatury ze ściany było za free itd...

    To była moja jedyna transakcja z ALiExpress opłacona debetówką Millego!
    Wszystkie inne (może i ze 20) opłaciłem kredytówkami, którymi wyrabiam
    miesięcznie nie 1, nie 5 (zwalana z opłat 5), ale znacznie więcej transakcji...
    (nie będąc mocnym w liczeniu, wolę celować w 7 razy niż zapłacić tylko 4...)
    Do jedynki i do zera zwykle liczę nieźle -- więc debetówką zwykle płacę tylko
    jeden raz w miesiącu, i raczej niewiele. Przewód wspomniany wyżej kosztował
    577 groszy...

    BTW... Zauważyłem, że jeśli coś jest zbyt tanie na AliExpress -- niekoniecznie
    dociera do mnie... Przewód była fajny (może dam link) i kosztował tylko 577 groszy...

    -=-

    Zgodnie z daną mi kiedyś obietnicą -- Mille uznaje też taką zapłatę za
    zwalniającą z opłat, która powróciła... Obaczę, czy Mille dotrzyma słowa...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 2. Data: 2020-02-05 12:27:18
    Temat: Re: Mille -- gra w karty...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 5 lutego 2020 06:15:00 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Zgodnie z daną mi kiedyś obietnicą -- Mille uznaje też taką zapłatę za
    > zwalniającą z opłat, która powróciła... Obaczę, czy Mille dotrzyma słowa...

    A nie udało się tak, że płatność była jeszcze w styczniu, a zwrot już w lutym?
    Banki nie "kojarzą" ze sobą transakcji płatności i zwrotu, jedynie liczą za dany
    okres czasu. Więc w lutym zapłać na wszelki wypadek dwa razy (raz jedna bułka czy
    banan w kasie samoobsługowej w biedronku i drugi raz to samo ;)
    Ja milka właśnie zamknąłem - nie chcieli dać trzeci raz moneybacku za pozostanie,
    może po prostu skończyli tą promocję :(
    Na razie na pół roku mam citka - a potem pewnie trzeba będzie do milka wrócić, żeby
    mieć kartę do wszystkich bankomatów.
    Przynajmniej zyskam znów na rok ubezpieczenie.

  • 3. Data: 2020-02-05 21:13:13
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Ja milka właśnie zamknąłem - nie chcieli dać trzeci raz moneybacku za pozostanie,
    może po prostu skończyli tą promocję :(

    Mnie proponowali bezwarunkową bezpłatność na rok ... olałem ;)

    > Na razie na pół roku mam citka - a potem pewnie trzeba będzie do milka wrócić, żeby
    mieć kartę do wszystkich bankomatów.
    > Przynajmniej zyskam znów na rok ubezpieczenie.

    Oj tam, nie tylko Milek ma bankomaty za free
    a gdy skasują program "codziennie zyskuje" przejęty z EB
    to też im pewnie zrobię pa-pa, na razie wypłacają

  • 4. Data: 2020-02-06 01:03:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" f...@g...co

> [...]

    : A nie udało się tak, że płatność była jeszcze w styczniu, a zwrot już w lutym?

    Jest tak, ale ponoć nawet wtedy, gdyby zwrot był w tym samym miesiącu -- byłoby OK.

    : Banki nie "kojarzą" ze sobą transakcji płatności i zwrotu, jedynie liczą
    : za dany okres czasu. Więc w lutym zapłać na wszelki wypadek dwa razy (raz

    Mogę raz jeszcze zapłacić temu samemu sprzedawcy -- przewód przywędrował,
    o czym poinformowałem sprzedawcę. Niestety moja zła ocena nadal pokutuje...
    Tak kończy się dyskutowanie z kupującym...

    : jedna bułka czy banan w kasie

    Banany tuczą!

    : samoobsługowej w biedronku i drugi raz to samo ;)

    W Białymstoku nie widziałem samoobsługowej Biedronki.

    : Ja milka właśnie zamknąłem - nie chcieli dać trzeci raz moneybacku
    : za pozostanie, może po prostu skończyli tą promocję :(

    Ile dawali tego MB?

    : Na razie na pół roku mam citka - a potem pewnie trzeba będzie
    : do milka wrócić, żeby mieć kartę do wszystkich bankomatów.

    IMO wszystkie bankomaty za free to obecnie zwyczaj.

  • 5. Data: 2020-02-06 23:32:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e3b5800$0$17346$6...@n...neostrada.pl

    > Mogę raz jeszcze zapłacić temu samemu sprzedawcy -- przewód przywędrował,
    > o czym poinformowałem sprzedawcę. Niestety moja zła ocena nadal pokutuje...
    > Tak kończy się dyskutowanie z kupującym...

    https://pl.aliexpress.com/item/32807967428.html

    Kolor (czerwony czy niebieski) nie jest skorelowany ze stanem naładowania
    akumulatora.
    Sprawdziłem to na 4 różnych telefonach -- z dużymi akumulatorami i z małymi. Choć
    kolor
    LEDki nie informuje o naładowaniu, chcę zapłacić 5,77 pln, o czym poinformowałem
    sprzedawcę.

    Odnoszę wrażenie, iż z Chińczykami łatwiej rozmawiać niż z Polakami.
    (choćby z firmą spod Trzech Lip -- FCN)

    -=-

    Siak czy tak -- Polacy w parlamencie mieli RPetru jako przedstawiciela producentów.
    [500+ nie podwoiło liczby narodzin w Polsce, więc RPetru wyleciał z parlamentu jako
    fałszywy prorok -- IMO słusznie! po co komu fałszywe proroctwa!]
    - Kto teraz reprezentuje producentów w polskim parlamencie?
    - Dlaczego przewody produkowane z polskiej miedzi importowane są do Polski z Chin?
    (nie można produkować tych przewodów w Polsce i eksportować...?)
    - Czym płacimy za te przewody?
    - surową miedzią?
    - jabłkami?
    - ekonomiczną ;) myślą techniczną?
    (typu -- ,,tanio sprzedać i drogo odkupić''?)
    - ilu ludzi w Polsce znalazłoby pracę:
    - bezpośrednio w produkcji tychże przewodów?
    - w projektowaniu tychże przewodów?
    - w opracowywaniu obróbki miedzi i czy izolacji?
    - w eksportowaniu tychże przewodów?
    (także do Chin czy Azji w ogóle!)

    Nie twierdzę, iż ,,przeniesienie'' produkcji tychże przewodów
    z Chin do Polski podwoiłoby liczbę urodzin w Polsce, lecz
    twierdzę, iż ,,przeniesienie'' produkcji masy towarów z Chin
    do Polski znacząco podwyższyłoby liczbę urodzin w Polsce...
    [i ułatwiłoby waloryzację 500+]

    --