  • 1. Data: 2002-11-07 20:11:24
    Temat: Kredyt dla starszej osoby -- doradźcie.
    Od: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>

    Jeden mój krewniak się dał wpuścić w kredyt u lichwiarza. Ponieważ
    spłacanie go wraz z jakimiś horrendalnymi odsetkami okazało się być
    ponad jego siły, rodzina szuka jakiegoś wyjścia z sytuacji. Matka owego
    krewniaka chce na poczet spłaty lichwy zaciągnąć kredyt. Tyle, że a)
    jest osobą koło 60, na rencie (inna sprawa, że dość pokaźnej, natomiast
    ma pewną ilość pozaciąganych kredytów ratalnych na jakieś tam pralki czy
    lodówki). Posiada własne mieszkanie, które mogłoby służyć jako zastaw
    hipoteczny.

    I doradźcie, proszę, co można takiej osobie zasugerować? Czy istnieje
    bank, który udzieli 30k kredytu pod hipotekę rencistce? (Multi odpada,
    tutaj plany finansowe zaczynają się od 80tys.) Czy też wchodzą w grę
    jakieś inne możliwości? Kredyt ma być z krótkotrwałym terminem spłat
    tak, by raty były nie mniejsze niż 2-3k miesięcznie.

    Dzięki, pozdrawiam
    Asia

  • 2. Data: 2002-11-07 23:05:56
    Temat: Re: Kredyt dla starszej osoby -- doradźcie.
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl> writes:

> [...]
    > jakieś inne możliwości? Kredyt ma być z krótkotrwałym terminem spłat
    > tak, by raty były nie mniejsze niż 2-3k miesięcznie.

    Mozna sprobowac pozyczke hipoteczna w PKOBP - do wysokosci 60%
    wartosci nieruchomosci, w wymaganych dokumentach jest wariant
    "emerytura/renta", wiec przynajmniej teoretycznie emerytom tez daja.

    Z ta wysokoscia rat tylko sie obawiam, ze rata 3k miesiecznie wymaga
    udokumentowania przychodow w wysokosci jakichs 5k plus wysokosc rat za
    pralke. Ma ta osoba tyle renty?

    MJ

  • 3. Data: 2002-11-08 10:48:44
    Od: "robson" <m...@N...gazeta.pl>

    Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl> napisał(a):

    > Jeden mój krewniak się dał wpuścić w kredyt u lichwiarza. Ponieważ
    > spłacanie go wraz z jakimiś horrendalnymi odsetkami okazało się być
    > ponad jego siły, rodzina szuka jakiegoś wyjścia z sytuacji.
    a sprawdziłaś w umowie jakie są warunki wcześniejszej spłaty kredytu, czy
    warto wcześniej zapłacic, bo takie firmy zabezpieczają się przed taką
    możliwością, że staje się ona mało opłacalna.