  • 11. Data: 2019-02-05 15:09:45
    Temat: Re: Kosztowna pomyłka
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Tomaszek <t...@o...pl> writes:

    > Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd? Ciekawe...

    Może być. W końcu po coś są te rozważania o UX i innych takich.

    KJ

    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

  • 12. Data: 2019-02-05 18:59:43
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Próbowałem reklamować. Odpowiedzieli, że przelewu nie da się cofnąć,
    > został wykonany zgodnie z moim zleceniem.
    > Tak naprawdę, to sam nie wiem, dlaczego jeszcze w tym banku mam konto. I
    > to w zasadzie główne! Chyba tylko z powodu Kantoru Aliora. Ale teraz
    > przyszedł Revolut, więc już nawet ten pretekst odpadł. Dzisiejsze
    > stracone 50 zł zdopingowało mnie do wyniesienia się z tego banku. ;)

    Nie próbuj, tylko reklamuj. Złóż oficjalną reklamację zachowując
    wszelkie wymogi formalne. I reklamuj nie stratę, a nieprawidłowe
    działanie serwisu www. Jeśli możesz, zasymuluj podobną sytuację i
    zilustruj to albo filmem, albo wieloma zrzutami ekranu wszystkich
    kroków. Nigdzie nie jest napisane, że konto docelowe musi być ustawione
    po ustawieniu źródłowego, a nie przed.

    Ja się wyniosłem TMobile, bo mnie ten fioletowy kolor drażnił okrutnie.

    --
    Grzexs

  • 13. Data: 2019-02-05 20:08:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-05 o 14:16, Liwiusz pisze:

    > Może być współwina banku i użytkownika. Ale to takie luźne dywagacje,
    > wątkotwórca musiałby pokazać na jakimś nagraniu jak to w rzeczywistości
    > wyglądają te samowolne zmiany, bo opierać się na jego wiarygodności nie
    > ma co.

    Pewnie. Bo wiarygodność i uczciwość "instytucji zaufania publicznego"
    zobowiązuje? ;-)
    Na wyłudzenia i oszustwa są paragrafy. Będą się tłumaczyć błędem systemu.
    A tymczasem lista wyboru reagująca na kręcenie scrolem myszki gdy kursor
    jest gdzie indziej spełnia znamiona zamierzonego, świadomego działania...

  • 14. Data: 2019-02-06 09:27:21
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-02-05 o 18:59, Grzexs pisze:

    > Nie próbuj, tylko reklamuj.

    Napisałem.
    Namówiłeś mnie. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 15. Data: 2019-02-08 12:48:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-02-06 o 09:27, Akarm pisze:

    > Napisałem.

    Reklamacji nie mogą uznać, albowiem wszystkie przelewy wykonane zostały
    prawidłowo.
    Pani odpisująca skrzętnie pominęła fakt zamiany ustawionego przeze mnie
    rachunku docelowego na walutowy.
    Dodatkowo, w tym samym piśmie, poprosiła o sprecyzowanie, które rachunki
    walutowe chcę zamknąć. Bo napisałem zupełnie niezrozumiale dla
    pracowników banku, że proszę o likwidację wszystkich rachunków
    walutowych. :D
    Czy w bankach pracują wyłącznie debile? ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 16. Data: 2019-02-08 13:04:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Popierdółki chyba jakoś inwestują w kretynizm, mi tak CA odpisało na reklamację, że
    wszystko mi opadło i już siły kopać się z koniem nie miałem. Więc sądzę, że jest w
    tym jakaś metoda.

    Poproś o rozwiązanie umowy, to zrozumieją, chyba że jednak złotówkowe chcesz
    zostawić, wtedy trzeba im numery zamykanych kont wypisać.
    Dyspozycja powinna być jednoznaczna, bo przecież PLN to też waluta, nie? ;>

    Z p.r.h.n. pamiętam historię, jak to plus nie chciał zablokować wszystkich numerów
    premium z danego zakresu i kazali podawać po jednym, które numery chce się
    zablokować. Dostali 10000 maili z jednym numerem w każdym - zadziałało.

    Albo napisz jeszcze reklamację do reklamacji i każ się odnieść do tego podmieniania
    rachunków. Wskaż wyraźnie, że to jest problem, a nie to, że przelewy były źle
    wykonane.
    I nie zapomnij dopisać wzmianki o Rzeczniku Finansowym i UOKiK.

    Ale to nie jest przypadłość wyłącznie popierdółek.
    "Jakość" mLinii jest legendarna, trzy razy zadzwonisz - masz szansę na trzy różne
    odpowiedzi.
    Ale i w milku w toku korespondencji wewnętrznej drugi "konsultant" potrafił napisać
    co innego niż pierwszy, potem ten pierwszy za drugiego przepraszał - ale i sam nie
    był omnibusem, bo dzięki niemu udało mi się uniknąć opłaty z TOiP...
    W santanderze - pierwszy raz infolinia kazała mi szukać rozwiązania poruszonej sprawy
    wyłącznie w oddziale (bo infolinia to centrala) - oddział zrobił wielkie oczy i mówi,
    że tym się zajmuje centrala - druga infolinia, do której zadzwoniłem z oddziału
    potrafiła się sprawą zająć i pewnie nawet rano oddzwaniała, ale nie zdążyłem odebrać.

  • 17. Data: 2019-02-08 15:36:02
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    wykonane.
    > I nie zapomnij dopisać wzmianki o Rzeczniku Finansowym i UOKiK.

    Od razu odpisałem.
    Wskazałem również, że reklamacja dotyczyła zamiany rachunków, a nie
    niewykonania przelewów.

> [...]
    oddziału potrafiła się sprawą zająć i pewnie nawet rano oddzwaniała, ale nie zdążyłem

    W Santanderze dyrektor oddziału nie chciał się zająć problemem wycieku
    danych, bo nie miałem ze sobą dokumentu tożsamości. Na infolinii
    wyjaśnili mi wszystko. Pani była zdumiona, że do takiej rozmowy ktoś
    mógł chcieć mój Dowód Osobisty. Złożyłem wtedy oficjalnie skargę na
    dyrektora. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 18. Data: 2019-02-10 12:29:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Feb 2019 14:14:47 +0100, w <q3c21a$o9$1@node1.news.atman.pl>, Tomaszek
    <t...@o...pl> napisał(-a):

    > Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd? Ciekawe...

    Nie za bardzo popełnił błąd.
    Ustawił docelowy prawidłowo.
    Ustawił źródłowy prawidłowo.
    Niestety, międzyczasie system samowolnie zmienił docelowy na euro bez wiedzy i
    zgody użytkownika.

  • 19. Data: 2019-02-10 23:41:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomaszek" q3c21a$o9$...@n...news.atman.pl

    > Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd? Ciekawe...

    Parafrazując -- wadą jezdni jest to, że kierowca wjechał w dziurę? ;)

    -=-

    IMO potrzeba samosądu ;) -- najzwyczajniejszej rezygnacji z ,,usług''.

    Można jeszcze zaproponować zwrot kosztów obu przewalutowań,
    ale IMO T-Mobile to trudny bank. (trochę jak Nest)

    -=-

    Szanujący się bank zwróciłby szmal (lub cofnął przelew),
    przeprosiłby, podziękowałby za cenną uwagę i poprawiłby
    interfejs.

    Swego czasu zwróciłem uwagę na podobną sytuację w Multi.
    (chyba narzucone ,,podświetlenie'' wyboru rachunku,
    skutkujące przypadkową/niechcianą zmianą rachunku
    w efekcie ruchu kółka myszki)

    Usłyszałem coś w rodzaju -- ,,przy zlecaniu przelewu
    potrzebne jest pełne skupienie''.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    Postscriptum -- właśnie 64W10 przygotował się do wrześniowej aktualizacji. ;)
    Ciekawe, czy wstanie po restarcie. 32W10 zaktualizował się do 1809 bez
    najmniejszych trudności bardzo dawno w wielu miejscach. Jeszcze tylko
    parę tygodni i marcowa aktualizacja?

  • 20. Data: 2019-02-11 07:50:15

    Z wiedzą, bo było widać na ekranie, lecz użytkownik nie zauważył, ze zawartość listy
    rozwijanej w jednowierszowym okienku sam się przewinęła.
    BTW czy nie było kolejnego ekranu już bez opcji wyboru z treścią do potwierdzenia?
    Miałem podobne przygody, nie pamiętam banku i może się zorientowałem, a generalnie
    zmiana poprzedniego pola przy zmianie kolejnego jest nagminna (np. IKA i PP).

    -----