  • 1. Data: 2018-01-29 15:41:06
    Temat: Konto tanie dla seniora
    Od: s...@g...com

    Witam.

    Czy aktualnie istnieje w jakims popularnym banku konto dla osoby starszej która chce
    po prostu mieć je za darmo, miec mozliwośc wyjęcia emerytury z bankomatu i przyjęcia
    jakiegos przelewu od czasu do czasu?

    Większość ROR-ów jakie przeglądnąłem ma wymaganie ze za karte placi sie 5-8pln jesli
    sie nie przepusci przez system 300-500pln.

    Niby dac sie da zrobić ale jednak nie zawsze tyle ta osoba karta zapłaci.

    Czy jest jakies konto które spełnia takie niewygórowane wymagania czy po prostu
    trzeba sie pogodzić z tym paruzłotywym podatkiem kartowym?

    Pozdrawiam.
    Lukasz.

  • 2. Data: 2018-01-29 15:53:16
    Temat: Re: Konto tanie dla seniora
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jeśli nic się nie pojawiło, to, pomijając ew. promocje, są 4 takie oferty:
    - orange finanse - wszystko za darmo, konto, karta, wszystkie bankomaty. Zakładasz
    przez kuriera albo w salonie orange (jeśli trafisz na "subiekta", który to potrafi -
    żona trafiła i jeszcze dostała złotówkę na start ;). Tak naprawdę jest to mBank,
    tylko tańszy - nie trzeba mieć telefonu w orange (ale jak masz to są jeszcze bonusy)
    i nie ma żadnych innych ograniczeń. Do tego konto oszczędnościowe na 1,8%, tylko
    trzeba złożyć wniosek. Jedyny minus w przypadku osoby starszej to brak możliwości
    ustanowienia pełnomocnictwa. U mnie przetestowane jako konto dla teściowej, sam też
    mam (dla bezpłatnej KD z darmowymi wszystkimi bankomatami).
    - nest bank - też wszystko za darmo. Zakładasz w placówce, przelewem albo przez
    kuriera. Jakoś to działa, ale bank ogólnie dużo mniejszy niż mBank (oczywiście nie
    gloryfikując mBąka, bo to bank jak bank, ale przynajmniej nie popierdółka).
    - idea bank - też wszystko za darmo, ale mimo wszystko to klon.
    - getout - najgorszy z klonów, wspomniany tylko z obowiązku.

  • 3. Data: 2018-01-29 15:56:54
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 15:53:18 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:
> [...]
    > - idea bank - też wszystko za darmo, ale mimo wszystko to klon.
    > - getout - najgorszy z klonów, wspomniany tylko z obowiązku.

    No to słabo.
    Bo klonów w okolicy to za bardzo nie ma, mialem nadzieję że coś w dużych bankach
    przeoczyłem (ing, wbk, pko itp...).

  • 4. Data: 2018-01-29 16:37:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 15:56:55 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Bo klonów w okolicy to za bardzo nie ma, mialem nadzieję że coś w dużych bankach
    przeoczyłem (ing, wbk, pko itp...).

    Hmm, a mBąk to klon? Tzn. oranżada to nawet nie klon, a wręcz oddział mBąka.
    Chyba że nie lubisz.

    Ale rzeczywiście przeoczyłem - do pewnego stopnia - wbk - "konto jakie chcę" można
    mieć za darmo, a do niego kartę bankomatową - ale to naprawdę jest tylko bankomatowa
    i tylko do bankomatów wbk, płacić nią nie można.
    Konto zakładasz od ręki w oddziale, ew. kurier lub przelew - ale kartę bankomatową
    można zamówić TYLKO w oddziale.

    W oranżadzie zupełny brak obsługi kasowej - ale za to wszystkie bankomaty bezpłatne.
    W wbk obsługa kasowa jest, ale płatna.

    Z dużych banków z małymi wymaganiami jeszcze ew. zobacz millenium - tam konto z kartą
    bezpłatne (chyba) przy 1000zł wpływu i 1 transakcji kartą miesięcznie. Ale nie wiem,
    jak z obsługą kasową ani które bankomaty za darmo - być może tylko własne.
    A w pko - tyle że w "internetowym" oddziale inteligo - trzeba kartą zapłacić
    100zł/mc, ale za to ma się wtedy bezpłatną obsługę kasową w oddziałach pko.
    Zakładanie tylko przez kuriera. Bezpłatne bankomaty pko i (chyba wciąż) wbk.

  • 5. Data: 2018-01-29 18:33:56
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2018-01-29 o 15:56, s...@g...com pisze:

    > No to słabo.
    > Bo klonów w okolicy to za bardzo nie ma, mialem nadzieję że coś w dużych bankach
    przeoczyłem (ing, wbk, pko itp...).

    Envelo Bank.
    Znaczy - Bank Pocztowy.
    Warunek darmowości - wpływ 1000zł na miesiąc (może być zwykły przelew)
    Wszystkie bankomaty w kraju i za granicą darmowe.

    Inteligo (PKO BP)
    Warunek darmowości - 100 zł obrotu kartą na miesiąc.
    Darmowe bankomaty PKP BP i BZWBK.

    Sławek

  • 6. Data: 2018-01-29 21:37:09
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    >
    > Czy jest jakies konto które spełnia takie niewygórowane wymagania czy po prostu
    trzeba sie pogodzić z tym paruzłotywym podatkiem kartowym?

    Taką stronę kiedyś zrobiłem: http://telefix.ugu.pl/banki.htm - w miarę
    aktualna, może ci się przyda.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2018-01-29 21:58:04
    Od: "Zocha" <Z...@Z...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Taką stronę kiedyś zrobiłem: http://telefix.ugu.pl/banki.htm - w miarę aktualna,
    może ci się
    > przyda.

    WOW! Zaimponowałeś mi nie tylko tym, że taką stronę zrobiłeś,
    ale i tym, że ją tutaj udostępniłeś. Szacun.

    Pozwolę więc sobie zapytać czy masz może podobne zestawienie
    odnośnie prowadzenia kont w walutach obcych (USD, Euro, Funt)
    lub wiesz gdzie takie informacje można by znaleźć.

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 8. Data: 2018-01-29 23:55:37
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    > odnośnie prowadzenia kont w walutach obcych (USD, Euro, Funt)
    > lub wiesz gdzie takie informacje można by znaleźć.

    Niestety, akurat waluty nie interesują mnie. Nie jestem taki wspaniały,
    jak przypuszczasz.

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2018-01-30 01:13:49
    Od: "Zocha" <Z...@Z...pl>

    może ci się
    >>> przyda.

    > Niestety, akurat waluty nie interesują mnie. Nie jestem taki wspaniały, jak
    przypuszczasz.

    Trudno, ale wspaniały jesteś. :-)

    Może ktoś inny na grupie wie gdzie takie dane mogą być ?

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 10. Data: 2018-01-30 09:09:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Jan 2018 01:13:49 +0100, Zocha napisał(a):

    > Może ktoś inny na grupie wie gdzie takie dane mogą być ?

    Zajrzyj na rekinfinansow.pl, sporo informacji o kontach. Może nawet o
    walutowych słówko znajdziesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.