    From: Dentarg <d...@i...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Konto bankowe zmarłej osoby ...
    Date: Wed, 07 Apr 2004 21:44:08 +0200

    Mam mały kłopot, a raczej moja mama go ma.

    Mój ojciec zmarł ponad pół roku temu, i przy załatwianiu wszystkich
    formalności z tym związanych pojawił się też problem zamknięcia kont
    bankowych. Niestety nie do końca zostało to dopilnowane, wynika to też
    z tego, że moja mama nie orientowała(uje) się dokładnie w tym jakie
    konta miał ojciec, i nie była nawet w stanie ich wszystkich zamknąć.
    Druga rzecz, to że gdy chciała zamknąć konto związane z działalnością
    gospodarczą ojca, to w banku doradzili, żeby jeszcze tego nie robić,
    bo konto było jeszcze co jakiś czas zasilane pieniędzmi za zaległe
    faktury. Przy okazji nie zostało też zlikwidowanie konto osobiste
    (superkonto w PKO BP) i wczoraj przyszedl mily list, że jest zaległość
    (ok 10 PLN). Mama udała się do banku z aktem zgonu wyjaśnić tą sprawę,
    a na miejscu okazało się, że zaległość jest większa - ponad 35 PLN.
    Nieoficjalnie wiemy, że na koncie związanym z działalnością
    gospodarczą jest kwota conajmniej 10 razy większa (były powiadomienia
    by SMS o wpływach na konto). Oba konta są nadal aktywne, nie posiadamy
    nic oprócz wyciągów z kont (umów nie ma :(). Spadek po ojcu został
    przyjęty przez mamę z dobrodziejstwem inwentarza.

    Co w takiej sytuacji ? Trzeba zapłacić te 35 z własnej kieszeni ? (a
    dodać trzeba, że zaległość ta dość szybko rośnie, bo są naliczane
    jakieś karne odsetki i co miesiąc opłata za prowadzenie konta). Da się
    jakoś uregulować tą zaległość z drugiego konta ? Co z pieniędzmi
    zgromadzonymi na koncie firmowym ? Ktoś przerabiał już taką sytuację ?
    Niby można mieć, żal do banku o takie zachowanie, w takiej sytuacji,
    ale z drugiej strony, to my nie dopilnowaliśmy do końca formalności, a
    przydałoby się to jak najszybciej załatwić. Czy jest sens przepychać
    się z bankiem czy lepiej od razu oddać kase i zapomnieć ?
    W banku mamie sugerowali, żeby zapłaciła dziś zaległość i zamknęła
    konto, jednak nic dokładnie o procedurze zamknięcia nie powiedzieli,
    trochę się boje, że mogą zamykać wieczność :(.

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com