  • 11. Data: 2018-11-09 13:41:18
    Temat: Re: Karta walutowa
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 13:05:30 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    fajnie, bo obawiam się, że ta karta ma dwie waluty rozliczeniowe - PLN (dla
    transakcji w PLN) i EUR (dla walut innych niż PLN).

    > Zapewne jakoś tak to jest ujęte i wtedy PLN jest pewnym rodzajem wyjątku
    > wśród innych walut.

    Tak, jak sądziłem - operacje w PLN są osobną kategorią i będzie przeliczenie PLN->EUR
    po kursie banku - tyle że nie w pełni złodziejskim, a pół-złodziejskim, bo dla
    klientów premium zmniejszają spread o połowę - czyli z kosztu 3,5% (kosztu, nie
    spreadu, bo ten to ok. 7% - zależy oczywiście jak liczyć) robi się koszt 1,7%.

  • 12. Data: 2018-11-09 13:43:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Od przedwczoraj nowa opcja - N26.
    Licencja niemiecka, darmowe konto w EUR z debetówką MC, 5 wypłat z bankomatu na
    miesiąc.
    Jak przyjrzę się opcjom zasilania to dam znać - oczywiście chodzi o różnicę 5zł a 0zł
    za przelew, bo można SEPA - a kartą polskiego banku, oprócz walutowych, nie będzie
    się opłacać.

  • 13. Data: 2018-11-12 12:47:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    https://kantor.aliorbank.pl - a nie "dużego" aliora).
    > Za darmo rachunki, debetówka, jedna wypłata z bankomatu na miesiąc.
    > Do tego kurs EUR->PLN w granicach najlepszego - masz tam też konto w PLN, możesz
    wymieniać i przelewami płacić rachunki oraz spłacać KK. Za darmo też obsługa kasowa w
    oddziałach aliora (ale nie wszystkie mają kasę).
    > Wady - brak debetówki PLN oraz brak kożliwości założenia konta wspólnego.
    >
    > Drugie - citi priority, bezpłatne przy 30k depozytu (może być równowartość w euro)
    lub 5k wpływu na miesiąc, jeśli masz u nich KK (a to żaden problem).
    > Konto EUR też za darmo, debetówkę przełączasz między kontami - niestety trzeba
    ręcznie. Bankomaty w PL za darmo, są też citkowe z możliwością wypłaty euro
    (prawdziwej, a nie ten kant euronetu).

    > I jeszcze ostatnio testuję bgż. Konto "premium" bezpłatne przy 7,5k wpływu
    (wliczają też euro) na miesiąc, "złota" (ale nie żarówiasta, bardziej brązowa)
    debetówka przełączana między kontami PLN i EUR, przy płatności z konta EUR również
    wszystkie inne waluty po kursie MC bez prowizji (nie wiem, jak z PLN, ale i tak jest
    lepszy niż alior i citek, gdzie trzeba uważać). Darmowe wszystkie bankomaty i kasa i
    jeszcze ubezpieczenie assistance (domowy + lekarz) oraz przelewy SEPA.
    > Jest to francuski bank, więc ma swoją specyfikę - warto spróbować, poszerza to
    horyzonty. Zresztą do nich i tak Cię raiffi sprzedał ;P

    > Tak czy siak kantor aliora się przyda do wymian - chyba że wyjdzie trik z wypłatą z
    bankomatu PLN z konta EUR po kursie MC.

    Dzięki za informacje.
    Zainteresuję się przyszłosciowo tym Aliorem.
    Na razie jednak wznowili mi starą kartę, więc temat się oddala.
    (źle zrozumiałem otrzymany od banku komunikat)

  • 14. Data: 2018-11-12 20:13:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Spójrz jeszcze na N26 - z ich kartą nie grozi DCC w strefie euro, lepszy jest niż
    IKA.