  • 11. Data: 2018-06-19 14:52:54
    Temat: Re: Kantor Alior - jaka karta do zakupów na AliExpress
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 01:55:21 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:
    > Planuję zamówić sobie kartę do Kantoru Aliora. Jaką byście polecali do
    > zakupów (m.in.) na AliExpress? Czy lepiej rozliczaną w USD i zakupy na
    > Ali robiąc mając podaną cenę w $, czy może lepiej kartę z walutą EUR i
    > ustawić sobie w Ali wyświetlanie w cenach towarów kwot w euro?

    1usd dzisiaj na ali kosztuje 3,76zł
    1euro- 4,33zł

  • 12. Data: 2018-06-19 14:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Sporo kupuje na aliexpres płacąc albo przez Payu albo przelewy24.
    >Losowo wybieram bo kusy mają zawsze takie same. I raczej to nie są
    >kursy narzucane przez Payu czy Przelewy24 a są to kursy
    >Aliexpres(przedmiot który dzisiaj kupiłem za 29,9USD po zmianie
    >waluty w aliespres na pln kosztuje 112,5zł)
    >Czyli dzisiaj 1usd kosztuje 3,76zł na ali
    >Kilka już razy sprawdzałem czy jest sens bawić się w płatności
    >walutowe karta i wyszło tak jak i dzisiaj ze sensu nie ma.

    Ale ...
    -jesli Ali przelicza sam po dobrym kursie, to moze wystarczy karta
    zlotowkowa,
    -tylko sie upewnic, czy bank mimo wszystko nie doliczy prowizji

    J.

  • 13. Data: 2018-06-19 15:11:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 14:56:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale ...
    > -jesli Ali przelicza sam po dobrym kursie, to moze wystarczy karta
    > zlotowkowa,
    > -tylko sie upewnic, czy bank mimo wszystko nie doliczy prowizji

    Jak w ali ustawisz walutę pln to nie bardzo ma podstawe coś tam doliczać
    Czasami tez płaciłem na ali swoją debetówka(ceny na ali w dolarach) ale nie zwróciłem
    uwagi jakie wtedy kursy wychodziły
    Ale mam- 24go kwietnia- 33,05usd cena- z karty zeszło 115,78zł

  • 14. Data: 2018-06-19 15:52:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 15:11:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ale mam- 24go kwietnia- 33,05usd cena- z karty zeszło 115,78zł

    Korekta- 26-go kwietnia

  • 15. Data: 2018-06-19 16:00:34
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-06-19 15:11, Kris pisze:

> [...]
    zwróciłem uwagi jakie wtedy kursy wychodziły
    > Ale mam- 24go kwietnia- 33,05usd cena- z karty zeszło 115,78zł

    No to trzeba będzie przetestować - przestawić na PLN i zobaczyć na jaką
    kwotę będzie faktycznie obciążenie, bo tak, jak pisałem Amazon za zakup
    w PLN zaproponował mi kwotę 118 złotych, a z karty zeszło 117,81 złotych
    (czy coś koło tego), więc jakoś tam też po swojemu przeliczają, według
    własnych kursów.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 16. Data: 2018-06-20 15:55:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-06-19 14:23, Liwiusz pisze:

    > Różnica teraz była 0,4-0,5%.
    > Czy warto Aliora, to już zależy od sumy. Ja mam Aliora, więc pewnie bym
    > skorzystał, bo dlaczego nie.

    Przełączyłem na złotówki w AliExpress i faktycznie, obciążenia rachunku
    do transakcji kartą PLN mam na kwoty w wysokości podanej przez Ali,
    ale... wkurzające jest to, że gdy otwieram strony produktów i mam
    ustawione PLN to po otworzeniu strony towaru w innej zakładce Ali
    automatycznie przestawia walutę na USD i trzeba znowu ręcznie
    przełączać. A poza tym nawet gdy mamy ustawione złotówki jako walutę
    zakupu to przy produktach pokrewnych i rekomendowanych nadal kwoty są
    podawane w USD, więc ciągłe przełączanie i porównywanie cen, by znaleźć
    taki sam produkt taniej jest uciążliwe. Tak więc warto rozejrzeć się za
    kartą rozliczaną w USD.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 17. Data: 2018-06-20 16:15:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 czerwca 2018 15:55:12 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:
> [...]
    > podawane w USD, więc ciągłe przełączanie i porównywanie cen, by znaleźć
    > taki sam produkt taniej jest uciążliwe. Tak więc warto rozejrzeć się za

    A dlaczego takimi kombinacjami utrudniasz sobie życie;)
    Szukaj, porównuj, wybieraj mając ceny w usd a przed samym zakupem zmień na pln jeśli
    chcesz płacąc kartą aby była obciążona w pln. Bo jeśli płacisz korzystając z szybkich
    przelewów przez Payu lub przelewy24 to nie ma znaczenia jaka walutę masz ustawione
    kupując towar

  • 18. Data: 2018-06-20 16:27:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 20 Jun 2018 15:55:10 +0200, w <pgdmbv$o7u$1@node2.news.atman.pl>, Krystek
    <s...@k...art.pl> napisał(-a):

> [...]
    > podawane w USD, więc ciągłe przełączanie i porównywanie cen, by znaleźć
    > taki sam produkt taniej jest uciążliwe. Tak więc warto rozejrzeć się za

    Mam kartę rozliczaną po kursie średnim, więć chyba nie ma sensu specjalnie
    cudować.

  • 19. Data: 2018-06-20 18:45:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-19 o 14:56, J.F. pisze:

    > Ale ...
    > -jesli Ali przelicza sam po dobrym kursie, to moze wystarczy karta
    > zlotowkowa,
    > -tylko sie upewnic, czy bank mimo wszystko nie doliczy prowizji

    Nie doliczy, sprawdzone.
    Sprawdziłem sobie teraz cenę z przesyłką do Polski widelca rowerowego na
    Aliexpress: 89,05 $ lub 337,29 zł.
    Za 89,05 $ zapłaciłbym w Alior Kantor 333,13 zł. Jak widać, różnica
    wynosi tylko 4,16 zł, czyli nie jest zbyt duża. Płacąc cenę podaną w
    złotych dopłaca się jakieś 1,25%.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 20. Data: 2018-06-20 23:25:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-06-20 18:45, Akarm pisze:

> [...]
    > Za 89,05 $ zapłaciłbym w Alior Kantor 333,13 zł. Jak widać, różnica
    > wynosi tylko 4,16 zł, czyli nie jest zbyt duża. Płacąc cenę podaną w

    O, dzięki. Chciałem sprawdzać na przykładzie jakiegoś towaru za 1$ jak
    Ali przeliczy to na złotówki po zmianie waluty w serwisie dla tego
    przykładowego towaru. Ale jeśli jest tak, jak piszesz to w sumie jeszcze
    ujdzie, gdy płaci się kartą rozliczaną w PLN za towar wyceniony w
    polskiej walucie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/