  • 21. Data: 2019-04-14 15:39:33
    Temat: Re: Kantor Alior i karta wielowalutowa
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-14 o 13:58, xbartx pisze:

    > Kupowałem w dolarach i płaciłem kartą USD Alior kantor ale mimo, że na
    > maila dostawałem info, że kupiłem coś z 5,73$ to PP sobie to oczywiście
    > dla mojego dobra przeliczał na PLN a kantor Alior to znowu na USD. Jako,
    > że jedni i drudzy z dobrych kursów nie słyną to z 5 dolarów robiło się
    > lekko 7 jak nie lepiej. Reklamację nic nie pomogły, mimo że miałem maila
    > i przy kupowaniu widziałem kwotę w USD to obciążenie było w PLN.

    Wszystko zależy od ustawienia sposobu zapłaty.
    Kiedyś, bardzo dawno temu, można było sobie ustawić po chyba(?) tylko
    jednym kliknięciu. Zmienił się interfejs i zmianie uległ sposób
    dostawanie się do potrzebnych funkcji.

    > Z ustawieniem karty na USD tak jak napisałeś naszukałem się we
    > wszystkich możliwych miejscach i jakiś pan konsultant mi to przestawił,
    > po czy przy trzeciej transakcji się to cudownie znowu przestawiło (samo
    > oczywiście!) na PLN. I to było dla mnie, jak to mawiają Anglosasi "tu
    > macz".

    Samo nie mogło się przestawić. Musiałeś wybrać jakąś "najlepszą" :D
    opcję w trakcie podchodzenia do zapłaty. Najlepiej jest albo ustawić na
    sztywno (teraz tylko przez telefon) walutę rozliczania karty (czyli
    odpowiednio każdą kartę z Kantoru Aliora) albo ustawić samemu w serwisie
    transakcyjnym obciążenie w walucie sprzedawcy (nie wystawcy karty) dla
    kart Revolut, Curve.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 22. Data: 2019-04-14 23:15:48
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 4/14/19 3:39 PM, Akarm wrote:

> [...]
    > odpowiednio każdą kartę z Kantoru Aliora) albo ustawić samemu w serwisie
    > transakcyjnym obciążenie w walucie sprzedawcy (nie wystawcy karty) dla

    Z tego co pamiętam to nic nie grzebałem przy PP ale mogę się mylić.
    Pamiętam, że jak szukałem jak przestawić kartę z PLN na USD i klikałem w
    różne link z poradników to skakałem między nową stroną a starą, pamiętam
    że to był jeden wielki bajzel. Na infolinii to dopiero chyba 2 osoba
    wiedziała o co mi chodzi, na maile to w ogóle nawet nie odpisywali mimo,
    że wysyłałem zapytanie z ich strony. Dla mnie PP+ebay przestały istnieć
    ale jak wspomniałem zbiegło się to też z tym że moje kupowanie
    ograniczyło się praktycznie do jedzenia ;)

    Xenocide

  • 23. Data: 2019-04-15 09:23:44
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-14 o 23:15, xbartx pisze:

> [...]
    > ale jak wspomniałem zbiegło się to też z tym że moje kupowanie
    > ograniczyło się praktycznie do jedzenia ;)

    Cały czas jest bajzel. Wczoraj dodawałem Curve - mimo wcześniej
    zapisanego sposobu, teraz (w jeszcze nowszym systemie) nie mogłem
    znaleźć potrzebnych opcji. Ale po wielu próbach znalazłem i opisałem w
    odpowiednim poście tutaj.
    Jeśli nic nie kupujesz poza Polską, to faktycznie PayPal nie ma sensu.
    Ja jestem biedny, nie stać mnie na Allegro. Kupuję na eBay, Amazon, w
    chińskich sklepach, więc dla mnie PayPal jest koniecznością.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 24. Data: 2019-04-16 22:45:31
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 4/15/19 9:23 AM, Akarm wrote:

    > Cały czas jest bajzel.

    No w to akurat nie wątpię i to się już raczej nie zmieni.

    > Jeśli nic nie kupujesz poza Polską, to faktycznie PayPal nie ma sensu.
    > Ja jestem biedny, nie stać mnie na Allegro. Kupuję na eBay, Amazon, w
    > chińskich sklepach, więc dla mnie PayPal jest koniecznością.

    Też nie jestem bogaty ale jak czegoś szukam od czasu do czasu to olx
    albo czasami ceneo ale też czasami allegro, no zawsze tam gdzie jest
    sensowna cena. Jednak jak wspomniałem wyleczyłem się z kupowania tak
    samo jak z posiadania kilku/kilkunastu kart i/lub kont bankowych ;)
    Chińczykom nie nabijam licznika, bo i tak im już cały świat nabija. Z
    tego co wiem nawet w chińskich sklepach jest już do wyboru prócz PP inna
    opcja płatności a skoro dosyć dobrze działa "charge back" to nie ma co
    PP nabijać licznika, bo według mnie to monopol i do tego marnej jakości
    z bajzlem w bonusie.

    Xenocide