  • 11. Data: 2019-04-09 20:45:24
    Temat: Re: Kantor Alior i karta wielowalutowa
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A, i jeszcze jedna przewaga karty N26 - w strefie euro nie grozi DCC.
    > Na aliorową niestety trzeba uważać na całym świecie.

    oj trzeba bo się można nieźle naciąć!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2019-04-09 20:54:58
    Od: szsz <s...@a...pl>

    W dniu 2019-04-09 o 20:45, RobertS pisze:

    > oj trzeba bo się można nieźle naciąć!

    no ale jezeli karta wielowalutowa bedzie domyślnie podpieta pod konto w
    euro to chyba w strefie euro nic nam nie grozi?

    czy czegos nie kumam? :-)

    m.

  • 13. Data: 2019-04-09 21:03:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-04-09 o 20:54, szsz pisze:

    > no ale jezeli karta wielowalutowa bedzie domyślnie podpieta pod konto w
    > euro to chyba w strefie euro nic nam nie grozi?
    >
    > czy czegos nie kumam? :-)
    >
    > m.

    jak wybierzesz DCC przy płatności to z EUR zrobią PLN i następnie znowu
    EUR, 2x przewalutowanie

    z DCC trzeba zawsze uważać

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2019-04-09 21:11:19
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 4/9/19 8:02 AM, Dawid Rutkowski wrote:
    > Kurtałka, ale SKĄD (link) to info?

    Na maila wysłali info o zmianach w regulaminie i w TOiP.

    Xenocide

  • 15. Data: 2019-04-10 12:55:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-04-09 o 20:54, szsz pisze:

    > czy czegos nie kumam? :-)

    Z tego co na grupie wyczytałem (nie bywam za granicą) to nie kumasz :)

    O ile się nie mylę to jak płacisz gdzieś kartą to przyjmujący opłatę
    (nie człowiek, a system) wie, że karta jest z Polski, ale nie wie, że
    jest przypięta do Euro.
    Więc kombinuje tak: "Dla mnie lepiej jak ja Cię oskubię na
    przewalutowaniu niż twój bank, a dla Ciebie pewnie żadna różnica." więc
    proponuje przewalutowanie.
    Z tego co ludzie piszą to podobno przyjmujący opłatę (tym razem człowiek
    nie system) potrafi to zaakceptować nie spytawszy się Ciebie o zgodę.
    P.G.

  • 16. Data: 2019-04-10 15:25:49
    Od: ń <k...@t...sie>

    Z Paypalem to trzeba za każdym razem walczyć ocierając pot z czoła i łażąc po
    drabinkach menu :-(

    -----

  • 17. Data: 2019-04-12 22:43:55
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 4/10/19 3:25 PM, ń wrote:
    > Z Paypalem to trzeba za każdym razem walczyć ocierając pot z czoła i
    > łażąc po drabinkach menu :-(

    Kiedyś to rzeczywiście byli monopolistą ale teraz? Usunąłem dobre kilka
    lat temu konto i ani razu od tej pory nie korzystałem. Fakt, że
    praktycznie przestałem kupować zagranicą ale nawet jak widzę PayPal to
    wybieram coś innego a jak nie ma innej opcji to nie kupuję - tak mi
    zaleźli za skórę ;)

    Xenocide

  • 18. Data: 2019-04-13 15:53:04
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-12 o 22:43, xbartx pisze:

> [...]
    > praktycznie przestałem kupować zagranicą ale nawet jak widzę PayPal to
    > wybieram coś innego a jak nie ma innej opcji to nie kupuję - tak mi

    Na eBay bez PayPal nic nie zdziałasz. W sklepach chińskich też PayPal
    jest konieczny.
    A jak PayPal mógł zaleźć za skórę? :D
    Mnie nie przeszkadzają nawet niepełnosprawni umysłowo w obsłudze.
    Poszukałem i udało mi się ustawić zapłatę w walucie sprzedającego. Po
    zmianach tę opcję mocno ukryli, a konsultanci podawali mi cały czas
    poprzednie rozwiązanie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 19. Data: 2019-04-13 15:53:44
    Od: ń <k...@t...sie>

    Mam wręcz odwrotne uczucia, gdyż płatność Paypalem kilka razy uratowała mi skórę przy
    nierzetelnych sprzedawcach na całkiem
    konkretne kwoty.
    Np. redcoon.de nie dostarczył towaru nie bo nie (zapewne kierowca ukradł, a było to
    konkretne gabarytowo i ciężarowo AGD) i kilka
    dni rżnęli głupa w swoim własnym procesie reklamacyjnym, a gdy tylko zgłosiłem
    reklamację do PP to za kilkanaście minut miałem i
    pieniądze i przeprosiny.

    -----

  • 20. Data: 2019-04-14 13:58:13
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 4/13/19 3:53 PM, Akarm wrote:

> [...]
    > Poszukałem i udało mi się ustawić zapłatę w walucie sprzedającego. Po
    > zmianach tę opcję mocno ukryli, a konsultanci podawali mi cały czas

    Jak dla mnie ebay+PP to jedno z gorszy "kombo" jakie znam. Kiedyś w erze
    przed chińskim sklepami i chińskim allegro koledze dosyć dużo kupowałem
    na ebay właśnie od chińczyków. Były to drobne kwoty typu kilka $ czasami
    kilkanaście. Któregoś razu, podczas kupowania, przez nieuwagę klikając
    'next' czy tam 'buy' zgodziłem się na połączenie konta ebay z PP.
    Kupowałem w dolarach i płaciłem kartą USD Alior kantor ale mimo, że na
    maila dostawałem info, że kupiłem coś z 5,73$ to PP sobie to oczywiście
    dla mojego dobra przeliczał na PLN a kantor Alior to znowu na USD. Jako,
    że jedni i drudzy z dobrych kursów nie słyną to z 5 dolarów robiło się
    lekko 7 jak nie lepiej. Reklamację nic nie pomogły, mimo że miałem maila
    i przy kupowaniu widziałem kwotę w USD to obciążenie było w PLN.
    Z ustawieniem karty na USD tak jak napisałeś naszukałem się we
    wszystkich możliwych miejscach i jakiś pan konsultant mi to przestawił,
    po czy przy trzeciej transakcji się to cudownie znowu przestawiło (samo
    oczywiście!) na PLN. I to było dla mnie, jak to mawiają Anglosasi "tu macz".

    Xenocide