  • 1. Data: 2019-04-08 18:57:54
    Temat: Kantor Alior i karta wielowalutowa
    Od: szsz <s...@a...pl>

    coś takiego wprowadzją. wstępnie wygląda interesująco.
    może ktoś zna jakieś strony gdzie te zmiany ktoś "prześwietlił"?

    m.

  • 2. Data: 2019-04-08 19:15:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Chyba alior wprowadza, a nie kantor.
    Skąd to info?

  • 3. Data: 2019-04-08 21:57:57
    Temat: Re: Kantor Alior i karta wielowalutowa
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 18:57:55 UTC+2 użytkownik szsz napisał:
    > coś takiego wprowadzją. wstępnie wygląda interesująco.
    > może ktoś zna jakieś strony gdzie te zmiany ktoś "prześwietlił"?
    >
    > m.

    Tak dotyczy to KANTORU od 8.06.
    Co CIEKAWE z regulaminu i cennika wynika za karta wielowalutowa mozna bedzie
    placic w PL w zlotowkach, jak zwykla karta bez przewalutowan. Obciazane bedzie
    konto pln. To tyle z pierwszych spostrzeżeń, aha podstawowe konto bedzie w euro a nie
    jak dotychczas dolar /przewalutowalie/
    Niestety utrzymano 1 wyplate w mcu bezplatna
    To tyle na szybko

  • 4. Data: 2019-04-08 22:37:50
    Od: g...@g...com

    W PL wyplaty w bankomacie beda bezplatne bez limitu, 1 wyplata dot.zagranicy
    Kantor staje sie podstawowym kontem, nie trzeba Aliora.
    To konkurencja dla Revoluta - boli 1 wyplata !! Mozna podpiac karte z innego
    banku.
    Tak trzymac tylko te wyplaty za granica 1, choc przy wyplatach ponad 100 euro
    to i tak kantor jest LEPSZY od Revoluta !

  • 5. Data: 2019-04-09 08:02:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kurtałka, ale SKĄD (link) to info?

  • 6. Data: 2019-04-09 08:22:28
    Od: g...@g...com

    Strona kantoru na dole dokumentacja, sa nowe regulaminy i taryfy od 8.06.
    Informuja o tym rowniez na maila
    Kantor czuje na karku oddech Revoluta he he

  • 7. Data: 2019-04-09 09:04:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Rzeczywiście, tak to opisali że trzeba 3 razy przeczytać.
    Wygląda nieźle, ale...
    Głównym rachunkiem jest EUR.
    I tylko w jego ciężar idzie po kursie MC, jeśli nie masz na koncie wystarczającej
    ilości waluty transakcji.
    Ale jak brakuje również euro, to obciąży PLN po kursie aliora - więc pułapka.

    I wątpię, że ze złotówkami będzie tak miło, powiedzą, że się pomylili.

    Zapomnieli też do TOiP dopisać rachunków w nowych walutach.

    Hmm, dla nowych regulamin obowiązuje od wczoraj, dla starych od 8 czerwca.
    Czyli jako stary nie mogę jeszcze zamówić wielowalutowej?
    A nowy już może?
    Czy dopiero w ofercie od czerwca?
    Ciekawe, jak będzie wyglądać?
    Oczywiście nie byłoby żadnym problemem udostępnić tą funkcjonalność dla obecnych kart
    do konta EUR - ale dla aliora na 99% będzie.

    Ale ogólnie wolę jednak N26.
    Alior wciąż ściemnia.

  • 8. Data: 2019-04-09 09:59:17
    Od: g...@g...com

    Niestety filozofia banku sie nie zmienila - doić nieswiadomych !
    Co z tego za dodam karte jak przewalutuje 2 razy.
    Ta funkcjonalnosc jest bez wartosci - lepszy Revolut
    Waluta podstawowa euro - to problemy z doladowaniem trzeba przewalutowac.
    Nic nie zmienili podejscia - doic !

  • 9. Data: 2019-04-09 12:57:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nie ma co lamentować, nie ma też się co podniecać.
    Jest to krok w dobrym kierunku - ale wciąż krok po polu minowym i trzeba uważać.

    Na pewno ta karta wielowalutowa bardzo ułatwi korzystanie z kart kantoru - wystarczy
    mieć jedną do płatności w dowolnej walucie (choć raczej nie PLN - nie sądzę bowiem,
    by PLN do "walut" zaliczali - jakąś tu dygresję miałem napisać, ale z głowy mi
    wyleciała :( ).

    Do tego dochodzi brak konieczności zakupu innych walut niż EUR - choć to już kosztuje
    wg kursu MC.

    Skucha z tym ew. obciążaniem rachunku w PLN - przydałoby się móc to zablokować w inny
    sposób, niż czyszcząc konto.

    Zadziwia mnie jednak ten bełkot (paragraf 27, punkt 8):
    "W przypadku transakcji w trybie offline (bez udziału systemu bankowego), autoryzacja
    odbywa się wyłącznie z salda Rachunku głównego Karty Wielowalutowej. W takim wypadku
    przed rozliczeniem operacji saldo Rachunku głównego nie jest pomniejszane o kwotę
    blokady."
    Co to może znaczyć?
    Że jeśli nie będzie on-line, to MC rozliczy się z aliorem w euro?
    To implikowałoby drugą ciekawostkę, czyli zmianę waluty rozliczeniowej alior<->mc z
    usd na eur (ciekawostką jest to, że oba banki dojnej zmiany to chyba te dwa jedyne,
    które się z mc jeszcze rozliczają w usd).

    Porównując z N26:
    - N26 pozwala płacić w PL z kosztem po kursie MC - jak będzie z aliorem, nie wiadomo,
    - alior pozwala na płatność w 22 walutach bez prowizji MC - ale najpierw trzeba je
    kupić (z prowizją IKA) lub mieć skądinąd,
    - N26 - 5 bezpłatnych wypłat w strefie euro miesięcznie,
    - alior - 1 bezpłatna wypłata na świecie miesięcznie.

    Reasumując, ja chcę i jedno (N26 mam) i drugie (wielowalutowa będzie dostępna "jak
    będzie").

    Dodatkowo N26 ma program poleceń - po wydaniu kartą 15 euro polecający dostanie 15
    euro, a polecony 10 euro - teraz to już pewna informacja (choć byłem przekonany, że
    do tej pory polecany dostawał 15 euro).
    O, cool, nie zaglądałem dawno, a tutaj 15 euro z jednego polecenia (inicjały AK -
    dzięki :) już na koncie, a z drugiego (RS - też dzięki :) w "pending".

    Jakby ktoś jeszcze chciał, to proszę zakładać z linka:
    https://n26.com/r/dawidr0508
    albo wpisać od razu w apce kod dawidr0508

  • 10. Data: 2019-04-09 13:02:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A, i jeszcze jedna przewaga karty N26 - w strefie euro nie grozi DCC.
    Na aliorową niestety trzeba uważać na całym świecie.