  • 11. Data: 2018-10-06 14:29:46
    Temat: Re: Jaka lokata bankowa teraz?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-05 o 18:27, Boguś pisze:

> [...]

    1. w banku funduszy się nie kupuje, w "okienku" zawsze są opłaty za nabycie!

    2. obligi korpo są na minusie z powodu getback, ale jak ktoś kupił
    niedawno to wyniki są lepsze

    3. poza tym można nabyć fundusze zakładając konto w firmie doradczej (u
    pośrednika), w pakiecie gratis doradztwo, które zwykle jest dostępne
    jedynie dla klientów assets management

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2018-10-08 12:12:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 5 Oct 2018 18:27:17 +0200, Boguś napisał(a):

    > Fundusze kupowane/zbywane online w firmach zarządzających funduszami są zwykłe bez
    > opłat

    Jest jeszcze opłata "za zarządzanie", która "siedzi" w wycenie jednostek
    udziału, więc oni i tak wyjdą na swoje, nawet jak klient traci.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

  • 13. Data: 2018-10-08 13:41:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Jest jeszcze opłata "za zarządzanie", która "siedzi" w wycenie
    >jednostek
    >udziału, więc oni i tak wyjdą na swoje, nawet jak klient traci.

    Bywa.

    Tak czy inaczej - to nie jest inwestycja krotkoterminowa.

    Niektore mozna kupic i sprzedac na gieldzie, ale to bez gwarancji.

    J.

  • 14. Data: 2018-10-08 19:52:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-08 o 12:12, Olin pisze:

    > Jest jeszcze opłata "za zarządzanie", która "siedzi" w wycenie jednostek
    > udziału, więc oni i tak wyjdą na swoje, nawet jak klient traci.

    to zupełnie naturalne, przecież na kasie z lokat banki też zarabiają

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2018-10-08 19:52:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-08 o 13:41, J.F. pisze:

    > Niektore mozna kupic i sprzedac na gieldzie, ale to bez gwarancji.

    j.u. TFI nie kupuje się na giełdzie, to nie akcje lub obligacje

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2018-10-12 10:28:27
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    > Jest jeszcze opłata "za zarządzanie", która "siedzi" w wycenie jednostek
    > udziału, więc oni i tak wyjdą na swoje, nawet jak klient traci.

    Masz rację. Za zarządzanie na akcjach biorą nawet 3-3.5%.

    ale.. od początku października jest dostęp online do funduszy inPZU gdzie
    kupowanie/zbywanie 0zł a zarządzanie 0.5% (nawet na akcjach, choć może w
    przyszłości wzrosnąć do 1%). Funduszy jest tylko 6 ( i tylko polskie) i są to
    fundusze indexowe.
    Na razie nie warto je kupować bo jest bessa, ale w przyszłości warto na nie
    zwrócić uwagę.

    --
    Boguś