  • 11. Data: 2018-03-30 10:52:17
    Temat: Re: Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 29 marca 2018 18:02:04 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    opłat, zakładasz kliknięciem w ST.
    kup w IKA i przelej za darmo do citka.

    > Jesteś lepszy od Google/Facebook - wszystko o mnie wiesz :).
    >
    > Jak będę miał potrzebę to tak zrobię, ale średnia moich wyjazdów za
    > granicę to 1 na 10 lat (dopisz do bazy wiedzy, zanim RODO zabroni).

    Hmm, ale taki eksperyment to będzie już naprawdę na siłę, bo mimo wszystko łatwiej
    znaleźć oddział aliora niż citka - i to jeszcze taki z bankomatem EUR/USD.
    Bo tutaj tylko niewielka przewaga citka nad aliorem w sensie, że citek to bankomat a
    alior kasa - bo te bankomaty citka są wewnątrz oddziału i dostępne tylko w godzinach
    pracy. Więc również dobrze można w citku z kasy wypłacić - też jest za darmo (o ile
    oczywiście konta walutowe zaliczają się w citi do "kont osobistych" - pewnie tak, bo
    osobnej TOiP do walutowych nie znalazłem).
    A ta niewielka przewaga to taka, że citek poprzenosił (przynajmnie w DC) oddziały do
    tzw. galerii i przez to są czynne do 21 - a aliora zwykle do 18, jeśli nie tylko do
    17.

    A rzeczywiście może się zdarzyć tak, że citek będzie bliżej - ja tak mam, dwa aliory
    mam w zasięgu marszu od domu, ale do citka - mimo że w "galerii" jednak bliżej.

    Bardziej możliwość wypłaty w citku przyda się przy takim scenariuszu:
    - kupujesz przed wyjazdem euro w IKA,
    - część wypłacasz jeszcze w PL,
    - resztę zostawiasz do ew. płatności kartą - czy to w IKA czy w citku - lub ew.
    wypłat w bankomatach za granicą - tutaj już się opłaca przelać do citka, bo dowolna
    liczba wypłat za darmo, a w IKA tylko jedna,
    - poza tym jeśli jedziesz poza strefę euro (ale nie do USA ani do GB) to w citku nie
    zerżną, jak podłączysz do konta w euro, a w IKA musisz mieć kartę i konto dolarowe -
    więc w citku jednak wygodniej,
    - a po powrocie zostaje trochę euro - które akurat potrzebujesz wymienić na złotówki
    - a przelew z citka do IKA kosztuje jednak 5zł - więc wypłacasz w citku, wpłacasz w
    aliorze i sprzedajesz po kursie IKA, a nie citka ;>

    Ufff, kombinacja - ale pewne informacje na pewno użyteczne.

  • 12. Data: 2018-03-30 11:30:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jakson" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Jak najtaniej wypłacić USD i EUR z kont walutowych w T-Mobile Usługi
    >Bankowe?
    >W lato 2017 przelewałem USD i EUR między TMUB a Alior Kantor bez
    >żadnych opłat.
    >Dziś chciałem przelać USD z TMUB do Alior Kantor i:
    >- normalny SHA - 30zł (wygląda, że kantor nie pobierze opłaty za
    >przyjęcie przelewu)
    >- normalny OUR - 70zł
    >- wypłata w kasie innego banku (o ile inny bank to realizuje) 5zł +
    >ew. koszty tego innego banku

    A jakby tak zalozyc konto walutowe w Aliorze ?
    Nie ma tam jakiejs opcji "przelew wewnetrzny w banku" ?

    >Zamiana USD na PLN nie wchodzi w grę - TMUB ma kurs kupna o ok. 15gr
    >niższy niż kantor, czyli na $1000 jestem ~150zł w plecy, czyli nawet
    >OUR wyjdzie taniej.

    A do walutomatu/cinkciarza itp przelac sie da ?

    J.

  • 13. Data: 2018-03-30 11:51:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 29 marca 2018 23:01:08 UTC+2 użytkownik Glaukon napisał:

    > Dzisiaj był o tym artykuł u Samcika. Nie tylko za złotówki, bez problemu
    > można również kupić euro za euro - dla przykładu 100 euro kosztuje 117 euro :)

    Coś mi ten artykuł wygląda na kryptoreklamę ING - że tacy wspaniali i zwrócili
    wszystko.
    Sama cena jest na maxa - o ile wypłata z obcego bankomatu kosztuje w ING 3%, razy 3%
    narzutu na sprzedaży walut w ING, to na kurs euronetu zostaje narzut 10% - więc przy
    dzisiejszym 4,20 w NBP byłoby ponad 4,62 - o tyle to ich nie podejrzewałem, ale może
    się szczególnie w tym akurat bankomacie wydziczyli, bo to na lotnisku - a tam kursy w
    kantorach złodziejskie. Ale że poznaniaka nabrali ;>
    Z resztą sam post rozpoczynający ten wątek jest tak naiwny, że można go podejrzewać o
    celową dezinformację i wpuszczanie w maliny.

  • 14. Data: 2018-03-30 16:34:03
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-03-29, jakson <j...@g...com> wrote:

    [...]

    > Zamiana USD na PLN nie wchodzi w grę - TMUB ma kurs kupna o ok. 15gr niższy niż
    kantor, czyli na $1000 jestem ~150zł w plecy, czyli nawet OUR wyjdzie taniej.

    Jeśli ten przelew na IKA faktycznie kosztuje, to w alternatywie...

    Dorobić jakieś darmowe debetówki się da?
    Bo ew. przelew debetówką na Revolut, a tam już chyba masz dość sensowne kursy
    na dowolne pary walutowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2018-03-31 10:14:27
    Od: szsz <s...@a...pl>

    W dniu 2018-03-31 o 12:06, jakson pisze:

    > A kiedy przelewałeś? Bo jeszcze rok temu w lato też miałem za darmo.
    > Nie wiem czy to ma wpływ, ale pod koniec 2017 zmieniłem konto z Premium na Freemium
    (bo używane było coraz rzadziej).

    ja od zawsze mam freemium i tez w ub. roku mialem za darmo w obie
    strony; (pazdziernik, listopad) przelewalem euro i usd

    m.

  • 16. Data: 2018-03-31 12:06:33
    Od: jakson <j...@g...com>

  • 17. Data: 2018-03-31 12:32:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]

    > Nie wiem czy to ma wpływ, ale pod koniec 2017 zmieniłem konto z Premium na Freemium

    Konto Freemium mam od dłuższego czasu, czyli od przymusowej,
    automatycznej zmiany. A konta walutowe czyściłem pod koniec ubiegłego
    roku, październik - listopad. Nie przypuszczam, żeby w ostatnim czasie
    coś się zmieniło. Przelewy do kantoru nadal powinny być bez opłat.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 18. Data: 2018-03-31 19:44:03
    Od: Bolek <b...@l...com>

    W dniu 2018-03-29 o 10:59, jakson pisze:

    > W lato 2017 przelewałem USD i EUR między TMUB a Alior Kantor bez żadnych opłat.

    ... i nadal możesz to robić bez przewalutowania. Wystarczy wybrać
    "Przelew krajowy" a nie zagraniczny.

    --
    Bolek

  • 19. Data: 2018-04-03 13:02:09
    Od: jakson <j...@g...com>

    > W lato 2017 przelewałem USD i EUR między TMUB a Alior Kantor bez żadnych opłat.

    Okazało się, że nadal można przelać za darmo walutę z TMUB do Alior Kantor - używając
    przelewów krajowych.
    Używając szablonów (którymi jeszcze rok temu realizowałem przelewy za darmo)
    pojawiała się opłata (30zł za USD, 5zł za EUR), gdyż owe szablony były szablonami
    przelewów międzynarodowych.
    Czy w międzyczasie bank zmienił mi w szablonach przelewów walutowych typ z krajowego
    na międzynarodowy, czy zmienił się cennik/regulamin TMBU - Nie wiem.

    PS Dziękuję wszystkim za rady, zwłaszcza o tych polskich bankomatach wypłacających
    EUR :)

  • 20. Data: 2018-04-03 16:40:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Hmm, ale taki eksperyment to będzie już naprawdę na siłę, bo mimo wszystko łatwiej
    znaleźć oddział aliora niż citka - i to jeszcze taki z bankomatem EUR/USD.

    Raz wypłacałem Euro w Aliorze ze 2 lata temu. Się okazało, że oddziałów
    z kasą walutową mniej niż kiedyś. Byłem chyba 7-y w kolejce i zeszło coś
    koło godziny (byłoby krócej, gdyby nie jeden klient z walizką pieniędzy).
    A bankomat Euro w Citku zauważyłem niedawno, kolejki do niego nie było -
    stąd podejrzenie, że to może być (do sprawdzenia) lepsza opcja.
    P.G.