  • 11. Data: 2018-02-28 09:23:18
    Temat: Re: Jak to jest z tymi przelewami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5a9653e2$0$589$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-02-28 o 05:10, J.F. pisze:

    >No właśnie.
    >Świat idzie do przodu. O światłowody się potknąć teraz można ;-)
    >Komputery kilkaset procent szybsze a przelewy taczkami wożą.
    >Może UE by się tym zajęła. Romingi pogoniła, z odkurzaczami i
    >ładowarkami walczy. Może coś w tym temacie? ;-)

    Ale po co sie ma zajmowac, skoro mozna.
    Za drobna oplata.

    No chyba, zeby tak popatrzec w to darmowe unijne konto ... czy tam
    dopuszcza sie ze darmowe przelewy beda ... wolne ?

    J.

  • 12. Data: 2018-03-01 10:49:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Feb 2018 08:01:53 +0100, z <...@...pl> wrote:
    > Komputery kilkaset procent szybsze a przelewy taczkami wożą.
    > Może UE by się tym zajęła. Romingi pogoniła, z odkurzaczami i
    > ładowarkami walczy. Może coś w tym temacie? ;-)

    To nie problem z komputerami ale bardziej z procedurami. Przelew
    klasyczny międzybankowy (elixir) musi przejść przez krajową izbę
    rozliczeniową KIR, który rozksiegowuje przelewy między bankami
    (notabene kir ma podobno najbardziej zaawansowany klaster HA w
    Polsce).
    Przelew może do niej wyjść zgrupowany tylko tzw sesjami, których dany
    bank ma 3 -4 dziennie .
    Zanim zostanie zakwalifikowany do paczki wyjściowej musi jeszcze
    przejsc przez flirty antyfraudowe wyłapujące podejrzane transakcje,
    tutaj różne banki stosują różne metody (od olewania tego do
    nadgorlwosci), co czasem może opóźnić, np. paczka wyjściowa jest
    cyfrowo podpisana przez odpowiedniego naczelnika odpowiedzialnego za
    ten proces (jak ten klucz jest/był używany to opowieść na inną
    historię z gatunku straszno i smieszno).

    --
    Marek

  • 13. Data: 2018-03-01 11:31:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...

> [...]
    >Polsce).
    >Przelew może do niej wyjść zgrupowany tylko tzw sesjami, których dany

    Owszem, KIR ma sesje ... ale przeciez nie musi.
    Sa przeciez szybkie przelewy, wiec sie da.

    J.

  • 14. Data: 2018-03-01 13:15:57
    Od: t...@p...pl

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 21:06:19 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > Jak to jest że w dobie blockchain, przelewów błyskawicznych, płatności
    > PayU istnieje coś takiego jak przelew zwykły i którego drogę liczy się
    > dniami.

    Jak to jest że w dobie taksówek ludziom chce się korzystać z autobusów?
    Może Unia Europejska zajełaby sie tym, doprowadziłaby do ruiny wszystkie
    przedsiębiorstwa PKS i wszystkie busy a zostawiła tylko taksówki?

    Ale by wtedy było super!

    A tak poważnie, to jest dobrze, a nawet lepiej... Te kilka godzin można
    przeżyć, a jak się komuś spieszy to sobie zapłaci 5zł i ma natychmiastowo.

  • 15. Data: 2018-03-01 13:49:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-02-27, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Czy to trochę nie wstyd? Jakie są faktyczne przeszkody techniczne/prawne
    > bo wiadomo że mentalno-finansową jest zarobek banku który obraca darmową
    > kasą i na niej zarabia.

    Ten argument jest kompletnie nielogiczny.

    Nawet jeśli przyjąc że "zarabia", to przy przelewach realizowanych
    błyskawicznie zarabiałby po prostu nie na przelewach które "mają wyjść",
    a na tych które przyszły.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2018-03-01 14:09:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik turkowski napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >wszystkie
    >przedsiębiorstwa PKS i wszystkie busy a zostawiła tylko taksówki?

    Telefonami sie zajela.

> [...]
    >można
    >przeżyć, a jak się komuś spieszy to sobie zapłaci 5zł i ma

    Moze i jest to jakis powod, tzn zeby ci, ktorym zalezy, zaplacili i
    sfinansowali KIR,
    ale tak prawde mowiac ... czemu maja obecnie sluzyc te "sesje" ?

    Dawno temu, w czasach papierow i gotowki moze to mialo uzasadnienie,
    ale teraz ... czemu przelew zlecony ma poczekac "do sesji", a nie moze
    od razu pojsc do banku docelowego ?

    J.

  • 17. Data: 2018-03-01 16:24:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Mar 2018 11:31:14 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sa przeciez szybkie przelewy, wiec sie da.

    Mówimy o zwykłym, autora nie stać na szybki elixir.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2018-03-01 17:07:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 16:24, Marek pisze:

    > Mówimy o zwykłym, autora nie stać na szybki elixir.

    Hehehe Czyli się da tylko celowo opóźnia się procedurę liczoną w
    sekundach do _dni_ w celu zarobienia kasiory

    WYBORNE :-)

    A gdzie zapłacony podatek od osiągniętych zysków z nienależnego
    przetrzymywania?

    PS. Nawet zakładając że trzeba jakieś procedury wykonać i mozolnie
    przesyłać, prze4syłać, przesyłać... :-)
    to ogromny skok technologiczny w ostatnich latach tylko ośmiesza
    WOŁOWATOŚĆ tego systemu

    Świat poleciał na Marsa a bankowość dalej wozi banknoty dyliżansami :-)

  • 19. Data: 2018-03-01 17:11:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 14:09, J.F. pisze:

    > Dawno temu, w czasach papierow i gotowki moze to mialo uzasadnienie, ale
    > teraz ... czemu przelew zlecony ma poczekac "do sesji", a nie moze od
    > razu pojsc do banku docelowego ?

    Dobre pytanie. _KLUCZOWE_ Po co jest sesja w epoce światłowodów?

  • 20. Data: 2018-03-01 17:25:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Mówimy o zwykłym, autora nie stać na szybki elixir.

    Ale ja nie o autorze, tylko skoro KIR ma szybkie, to czemu ciagle ma
    te wolne :)

    J.