  • 1. Data: 2007-09-30 19:57:31
    Temat: Inwestowanie kasy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Hej
    Mam nadzieje ze nie jest to az tak wielki OT.
    Otóz chciałbym zainwestowac troche kasy. Poniewaz nie mam o tym zielonego
    pojecia, chciałbym zapytac was jak sie do tego zabrac. Wszedzie wokolo
    słysze same pozytywne opinie o funduszach inwestycyjnych, jako ze korzystam
    z mbanku, to mógłbym sobie próbnie cos takiego uruchomic. Niemniej jako
    laik byłbym wdzieczny za wskazanie podstawowych informacji jak sie do tego
    praktycznie zabrac. A moze nalezałoby udac sie do jakiegos doradzcy
    finansowego?

  • 2. Data: 2007-09-30 20:40:16
    Temat: Re: Inwestowanie kasy
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2007 19:57:31 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wklepał(-a):

    http://www.fundusze.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze
    /abc/

  • 3. Data: 2007-10-01 04:24:17
    Od: "ser" <s...@s...org>

    Obawiam się że ceny akcji będą się mocno wahać przez najbliższe 5 lat z
    tendencją stałego opadania ich cen. Ryzyko jest bardzo duże. Chcesz osiągnać
    5% rocznie więcej niż dają obligacje państwowe i ko kilku miesiącach okazuje
    się że, wskutek wahania kursu akcji, aktualna ich wartość wskazuje na stratę
    np 50% i czasek trzeba kilku lat żeby wartość akcji wróciła do poprzedniej.
    Jeśli wybierzesz pieniądze wcześniej, to dużo stracisz. Radziłbym teraz nie
    kupować akcji.

  • 4. Data: 2007-10-01 10:33:53
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    ser wrote:
    > Obawiam się że ceny akcji będą się mocno wahać przez najbliższe 5 lat z
    > tendencją stałego opadania ich cen.

    A skąd takie przewidywania, bo bessa nie trwa zwykle 5lat?

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|
    .- _______________________________ -

  • 5. Data: 2007-10-01 11:37:44
    Od: "ser" <s...@s...org>

    W związku z nadchodzącą falą w grudniu 2012.
    http://quantumfuture.net/pl/falaindeks.htm
    Już od tej chwili będą narastać klęski żywiołowe aż do momentu gdy większość
    ludzi zauważy że sytuacja zaczyna być niebezpieczna. W tym roku mieliśmy
    kilkadziesiąt razy więcej trzęsień ziemi niz w zeszłych latach plus
    nadzwyczajne ocieplenie klimatu, któe nie jest spowodowane emisją CO2 tylko
    zakłóceniami pola magnetycznego Ziemi przez czoło nadchodzącej fali. Nie
    bójcie się. Nikt nie zginie w grudniu 2012. Nastąpi tylko zmiana praw fizyki
    i w związku z tym będzie trochę zamieszania. Ponieważ zamieszanie to zacznie
    się w okolicy 2009, radziłbym wtedy kupić trochę konserw, bo panika może
    spowodować upadek przemysłu.

    Aha, rząd wie o wszystkim ale będzie ukrywać to tak długo ile da radę. W
    poprzednich latach ludzie którzy wiedzieli o tym byli po prostu mordowani
    przez służby tajne wynajmowane przez agencje rządowe, jednak teraz tyle
    ludzi się o tym dowiedziało że w ten sposób nie są w stanie zapobiec
    rozpowszechnianiu informacji. Obecnie stosuje się inne techniki jak
    zaprzeczanie i wyśmiewanie.

    Nie ma powodu żeby nie żyć teraz normalnie tak jak się żyło wcześniej,
    należy tylko wybroć odpowiedni moment, żeby kupić trochę konserw i wody
    butelkowanej, która wytrzyma ze dwa lata. Można też kupić kaszę i ryż bo one
    wytrzymają dłużej. Po grudniu 2012 to jedzenie nie przyda się bo zmieni się
    metabolizm. Chodzi tylko o dotrwanie do 2012 bo panika może spowodować braki
    w zaopatrzeniu.

    Oczywiście macie prawo w to nie wierzyć ale obserwujcie dalszy wzrost
    kataklizmów i ocieplenie jakie nastąpią w kolejnych dwóch latach i wtedy
    zawsze możecie zrobić trochę zapasów jedzenia.

    Dlatego właśnie nie widzę teraz sensu oszczędzania. Można z powodzeniem
    wydawać nadmiar oszczędności. Opłacalne jest branie kredytu na 30 lat, gdyż
    i tak nie trzeba go będzie spłacać.

    Być może należę do grupy tych którzy mają pomóc reszcie przetrwać ten okres.
    ONI nie informują nas o tym, gdyż wszystko robią w nocy gdy się śpi (CE-IV
    sam to przeżyłem).

  • 6. Data: 2007-10-01 12:11:53
    Od: yayco <y...@n...pl>

    ser pisze:
> [...]
    >
    > Być może należę do grupy tych którzy mają pomóc reszcie przetrwać ten
    > okres. ONI nie informują nas o tym, gdyż wszystko robią w nocy gdy się

    Chyba nie zrozumiałem: sprzedajesz wodę mineralną, czy konserwy?

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 7. Data: 2007-10-01 12:42:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail y...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Chyba nie zrozumiałem: sprzedajesz wodę mineralną, czy konserwy?

    hehehe
    dokładnie o tym samym pomyslałem, ze brakuje tylko podpisu - "sprzedawca z
    twojego osiedlowego sklepiku".

    "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 8. Data: 2007-10-01 14:17:09
    Od: "PatronX" <p...@w...pl>

    > A moze nalezałoby udac sie do jakiegos doradzcy
    > finansowego?

    Proponuję albo skorzystać z pomocy doradców:
    http://finanse.netwaluta.pl/doradcyfinansowi/

    Albo kupić książkę i nauczyc się samodzielnego inwestowania:
    http://zlotemysli.pl/netwaluta.php?c=4main&idEbook=2
    62

    Ja osobiście inwestuję w fundusze inwestycyjne. W najbliższym czasie
    zamierzam spróbować szczęścia na giełdzie.

    --
    PatronX