  • 1. Data: 2014-04-22 23:36:41
    Temat: IKE
    Od: niko <k...@b...net>

    Witam

    Z powodu malejącej atrakcyjności oferty IKE-obligacje postanowiłem
    przeanalizować aktualne oferty IKE (banki, DM). Wyniki mojej analizy znajdują
    się na http://blackue.net/opracowania/ike/ike.html

    Uwagi mile widziane.

    Pozdrawiam
    niko

  • 2. Data: 2014-04-23 02:11:19
    Temat: Re: IKE
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Tue, 22 Apr 2014 23:36:41 +0200
    niko <k...@b...net> wrote:

> [...]
    >
    > Z powodu malejącej atrakcyjności oferty IKE-obligacje postanowiłem
    > przeanalizować aktualne oferty IKE (banki, DM). Wyniki mojej analizy

    Na tym tle dosc ciekawa oferte ma SK bank:

    http://skbank.pl/pl/oferty/dla_ciebie/rachunki_oszcz
    ednosciowe/ike-270.html

    Lp. Rodzaj rachunku Oprocentowanie zmienne
    1. Indywidualne Konto Emerytalne 6,40 %

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2014-04-23 19:18:12
    Od: niko <k...@b...net>

    On 23.04.2014 02:11, Tomasz Chmielewski wrote:>
    > Na tym tle dosc ciekawa oferte ma SK bank:
    >
    > http://skbank.pl/pl/oferty/dla_ciebie/rachunki_oszcz
    ednosciowe/ike-270.html

    > Lp. Rodzaj rachunku Oprocentowanie zmienne
    > 1. Indywidualne Konto Emerytalne 6,40 %

    Dziękuję za wiadomość. Zaktualizowałem tabelkę i opracowanie.

    Szkoda, że oferty BS są tak bardzo rozproszone.

    Pozdrawiam

    Jan Mayen

  • 4. Data: 2014-04-23 21:47:05
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "niko" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    Dziękuję za wiadomość. Zaktualizowałem tabelkę i opracowanie.

    Szkoda, że oferty BS są tak bardzo rozproszone.
    -----------------------
    Chyba jedyna oferta bankowego IKE warta zainteresowania, inne ktore podales
    w tabeli ponizej 3% nie maja sensu, gdyz zwykle lokaty mozna poszukac na
    3,6-3,7%, ktore po podatku dadza ok 3% netto.

  • 5. Data: 2014-04-23 22:33:02
    Od: niko <k...@b...net>

    On 23.04.2014 21:47, Krzysztof wrote:> Chyba jedyna oferta bankowego IKE warta
    zainteresowania, inne ktore podales w
    > tabeli ponizej 3% nie maja sensu, gdyz zwykle lokaty mozna poszukac na 3,6-3,7%,
    > ktore po podatku dadza ok 3% netto.

    Na to wygląda. W sumie dwie oferty Millenium (4%/0,81=4,9%) i SKb (6,4/0,81=7,9%).

    W pewnym momencie przy odnawianiu obligacji zauważyłem, że to się robi bez sensu
    gdy obniżyli marże z 3 na 1,5%.

    Tak myślę albo jeden z tych banków. Tylko SKb mi osobiście nie po drodze bo
    najbliżej 300km ;] ale...

    I też tak myślę nad obligacjami korp...

    JM

  • 6. Data: 2014-04-23 22:52:07
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    I też tak myślę nad obligacjami korp...

    ----------------
    To juz zupelnie inna bajka i inne ryzyko..., dla operujacych duza gotowka,
    ktorzy moga zroznicowac posiadane obligacje korporacyjne ma to sens. Moim
    zdaniem dla indywidualnych- jest to obarczone duzym ryzykiem, bo wystarczy
    jedna 'wtopa' na kapitale i bedziesz mial mniej niz na lokatach bankowych.
    Obligacje korporacyjne duzych przedsiebiorst np Orlenu chyba na ok. 5% sa
    porownywalne z lokatami bankowymi. np w SKB na 36-m dostanie jeszcze ok. 6%
    nie ponoszac ryzyka przy kwotach gwarantowanych przez BFG. Zeby to mialo
    sens trzeba szukac firm gorzej postrzeganych przez rynek, ktore beda dawac
    co najmniej 7%, ale i tak moim zdaniem nie da sie tego stosowac jako
    alternatywe dla lokat, tylko w przypadku posiadania wiekszego kapitalu, jako
    dywersyfikacje swoich inwestycji.

  • 7. Data: 2014-04-23 23:39:29
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > I też tak myślę nad obligacjami korp...
    >
    > JM

    mam od 2 lat, na początku było ok. 11% w skali roku, teraz jakieś 7-8%,
    zyski wypłacane co kwartał

    kupiłem w formie UFK, bo jakoś nie czułem się na siłach aby kupić na IPO
    lub coś wybrać na catalyst...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2014-04-25 09:56:59
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 02:11:19 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    > Na tym tle dosc ciekawa oferte ma SK bank:
    > http://skbank.pl/pl/oferty/dla_ciebie/rachunki_oszcz
    ednosciowe/ike-270.html
    > Lp. Rodzaj rachunku Oprocentowanie zmienne
    > 1. Indywidualne Konto Emerytalne 6,40 %
    Tylko płatne, 2 PLN/miesiąc. No i kapitalizacja roczna.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 9. Data: 2014-05-02 09:53:15
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 23:39:29 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    >
    > zyski wypłacane co kwartał
    >

    > kupiłem w formie UFK, bo jakoś nie czułem się na siłach aby kupić na IPO

    A jak tu wyglądają gwarancje?
    Jak korporacje splajtują traci się wszystko?