  • 1. Data: 2019-02-24 02:00:06
    Temat: GooglePay a HCE
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    Czy jest jakaś korzyść (dla użytkownika) z używania googlepay
    jeśli jego bank obsługuje technologie HCE
    i również umożliwia płacenie telefonem ?
    W telefonie można przecież ustawić domyślną kartę którą ma być
    zrealizowana płatność, jeśli jest ich kilka.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-02-24 09:22:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Niewielu ma taki dylemat i wybór - ja tylko w santanderze, może też w getoucie i
    aliorze jest, o ile mają "własne" HCE.

    Do pykania słuchawką - kwestia tego, czyjej apce bardziej ufasz, są też różnice w
    używaniu - w santim trzeba odblokować, w GP wystarczy wybudzić.
    I jeszcze wyciąg - token z GP podszywa się pod plastik i transakcje są wymieszane na
    wyciągu, z apki ma osobny numer i osobny "rozdział" na wyciągu.

    A, i apkowego MC trzeba zarejestrować w priceless specials - klik w ST lub telefon
    (dwa razy dostałem za to po 1600 punktów), oraz potem [ołączyć konta - też jeden
    telefon.

  • 3. Data: 2019-02-24 09:41:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, GP to też możliwość szybkich płatności kartą w necie, czego apki nie dają.

  • 4. Data: 2019-02-24 09:42:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, GP to też możliwość szybkich płatności kartą w necie, czego apki nie dają.

  • 5. Data: 2019-02-24 22:33:49
    Temat: Re: GooglePay a HCE
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    > Niewielu ma taki dylemat i wybór - ja tylko w santanderze, może też w getoucie i
    aliorze jest, o ile mają "własne" HCE.

    Ja mam po kolei mBąka, IKO, ING, Milka, EB, i Santiego :)

    Na dokładkę - GP oraz Szajsung_Pay... który raczej jest martwy u nas

    No i jakoś brak mi motywacji do podpinania kart pod GP

    Pozdro

  • 6. Data: 2019-02-25 13:38:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 22:33:49 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
    aliorze jest, o ile mają "własne" HCE.

    > Ja mam po kolei mBąka, IKO, ING, Milka, EB, i Santiego :)
    >
    > No i jakoś brak mi motywacji do podpinania kart pod GP

    Logo SzajsungPay gdzieś mi się ostatnio rzuciło w oczy na naklejce na drzwiach, a już
    sądziłem, że to totalnie umarło jeszcze przed wprowadzeniem.

    Co do tych banków to:
    - mBąk ma tylko GP - choć jak to oni, musieli coś odwalić i kartę w GP rejestruje się
    przez ich apkę - choć chyba nie próbowałem, czy nie da się bezpośrednio w GP. Ma to
    taki ciekawy efekt uboczny, że jak w oranżadzie mają 15 kwietnia wyłączyć apkę, to ma
    też przestać działać GP dla oranżadowych kart - choć może to tylko taka ściema i po
    prostu rozwiązali umowę z googlem,
    - IKO ma tylko własne HCE (i to z wymaganiem fizycznej karty),
    - ING ma GP tylko dla debetówek visa - a i chyba mają coś własnego, bo mi się apka
    ing wyświetla na liście "dotknij i zapłać" - ale czy to działa to nie wiem, może to
    tylko zaszłość, np. z czasów kart SIMcentric - bo i oranżada do tej pory mi się na
    tej liście wyświetla, a jakiś czas temu był jezscze mBąk (też mieli SIMcentric),
    - milek ma tylko własne HCE,
    - EB ma GP tylko dla kredytówek visa, ale nie wiem, czy ma własne HCE.

    Więc wybór, czy używać własnego HCE banku czy GP masz tylko w santanderze.
    Chyba że chodziło Ci o to, czy w ogóle lepsze jest "własne" (z banku A) czy GP (z
    banku B)?

  • 7. Data: 2019-02-25 20:37:12
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    > - EB ma GP tylko dla kredytówek visa, ale nie wiem, czy ma własne HCE.

    IMO ma dla debetówki - dodatkowej karty wirtualnej
    - bo miałem raczej jeszcze przed wejsciem GP

    > Więc wybór, czy używać własnego HCE banku czy GP masz tylko w santanderze.
    > Chyba że chodziło Ci o to, czy w ogóle lepsze jest "własne" (z banku A) czy GP (z
    banku B)?

    Raczej nie używam - łatwiej machnąć kartą no i mniejsze
    prawdopodobieństwo że wypadnie z reki w sklepie i się potłucze.
    Ale bywa że np. zaglądam na stołówkę, a portfel mam w pokoju w biurze
    i wtedy się przydaje ;)