  • 11. Data: 2018-01-31 17:07:01
    Temat: Re: Gdzie zaparkować oszczędności?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A dużo ten limit obniżyli bez dostarczania papierów? Bo to dość cenna informacja
    dla prowadzących DG czy właścicieli spółek, którzy by KK w citku bez zbędnych
    problemów chcieli.
    > Aha, i co w końcu musiałeś im dać, poza oświadczeniami? Pewnie skan/xero dowodu - a
    czy coś jeszcze?
    > Podczas rozmowy telefonicznej precyzowałeś źródło dochodów, czy było tylko o sumie?

    Jeśli uważasz, że komuś się może przydać to napiszę, ale wtedy
    (czerwiec/lipiec) już coś o tym pisałem.
    Od KK Citi skutecznie odstraszała mnie lista wymaganych dokumentów.
    Promocja 400zł do wydania w morele.net skłoniła mnie do spróbowania.

    Najpierw poszedłem do oddziału pogadać. Tam gość zgodził się ze mną, że
    skoro sp.j. to musimy sobie przecież jakoś z firmowego na prywatne
    przelewać i te przelewy powinny wystarczyć za potwierdzenie dochodów,
    ale niestety w oddziale nie da się skorzystać z promocji.

    Dlatego wypełniłem zgłoszenie.
    Jak pani do mnie zadzwoniła to dała się przekonać, że powinno wystarczyć.
    Wysłałem:
    - PITa i UPO (nadpłata więc nie było przelewu podatku)
    - potwierdzenia wszystkich przelewów z firmy do mnie za 3 miesiące,
    - potwierdzenia przelewów do ZUSu (płacone z osobistego konta),
    Nie zgodziłem się wysyłać skanu dowodu mailem - zaszedłem do oddziału
    aby sobie zeskanowali (naiwnie zakładam, że nie wysyłają tego mailami).

    Po kilku dniach, że przyznają mi limit 17k, ale brakuje im listy
    wszystkich transakcji z konta z którego płacimy zaliczki na podatek za 3
    miesiące, albo zaświadczenia z US o nie zaleganiu.

    Ja: Nie będę latał do US z powodu głupiej KK i słyszałem, że lista
    kontaktów handlowych jest jedną ze składowych wartości firmy a jako
    jeden z 6 wspólników to musiałbym chyba dostać zgodę od pozostałych na
    ujawnianie takich informacji. Konto obsługuje wspólnik w Pile (ja jestem
    w Gdańsku) i nie będę mu przecież głowy zawracał bo mi się zachciało KK.
    W związku z tym z przykrością rezygnuję z karty.

    Po kilku dniach napisali, że obniżą limit do 14k i mi ją dadzą.
    No i mam.
    P.G.
    P.S.
    Przypuszczam, że mam bardzo dużo punktów w BIK, co mogło mieć wpływ na
    decyzję.

  • 12. Data: 2018-01-31 17:16:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >Najpierw poszedłem do oddziału pogadać. Tam gość zgodził się ze mną,
    >że skoro sp.j. to musimy sobie przecież jakoś z firmowego na prywatne

    No wlasnie, sp.j, a w przypadku etatu wystarczy im pdf wyciagiem z
    konta - bardzo krotka lista :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-01-31 18:12:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-31 o 17:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
    t...

    > No wlasnie, sp.j, a w przypadku etatu wystarczy im pdf wyciagiem z konta
    > - bardzo krotka lista :-)

    Podobno Polska ma być przyjazna przedsiębiorcom :(
    P.G.

  • 14. Data: 2018-01-31 21:38:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Jan 2018 18:12:05 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Podobno Polska ma być przyjazna przedsiębiorcom :(

    Ale przeciez to amerykanski bank :-)

    J.

  • 15. Data: 2018-02-03 18:48:11
    Od: xxx <k...@o...pl>

    W dniu 2018-01-31 o 09:52, Bolko pisze:
    > W lutym wpadnie mi trochę gotówki, tak ok 50 kzł.
    > Gdzieś jakieś tablety albo wisienki rozdają?
    > Albo lepszy procent?
    > Mam konto w milienium i bzwbk.

    Kupić dolara i franka na rok.

    ---
    Avast.

  • 16. Data: 2018-02-03 19:49:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 18:48:11 +0100, xxx napisał(a):

    > Kupić dolara i franka na rok.

    Mowisz, ze zlotowka tak spadnie ?
    A jak sie umocni ?

    A jak bedzie wojna w Korei ? Zloto kupic :-)

    J.

  • 17. Data: 2018-02-04 16:27:16
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]

    Z dolarem nie wiadomo, Trump chce silnego dolara... w przyszłości,
    Mnuchin (sekretarz skarbu) cieszy się z osłabienia.

    > Mowisz, ze zlotowka tak spadnie ?
    > A jak sie umocni ?

    Rok temu było w zasadzie pewne: EUR/USD pójdzie do góry.
    Jednyme obok wojny z terroryzmem co Trump i Merkel po spotkaniu stwierdzili
    zgodnie to że dolar jest za mocny do euro.
    PLN bardziej podąża za EUR niż USD. Plus odreagowanie przesadnej (właściwie
    przedwczesnej) reakcji na zmianę rządów.
    Teoretycznie dopiero za ok. 1,5-2 lata powinny przyjść negatywne dla
    złotówki skutki złej zmiany (znanej też jako "dobra").
    Co wcześniej - nie mam zdania, jakiś mały spadek.

    Można poszukać czegoś opartego na LIBOR-ze USD (chwilowo ok. 1,75%).
    Chyba CA ma coś takiego ale jakieś dziwne wymogi dopłat.

    > A jak bedzie wojna w Korei ? Zloto kupic :-)

    Zapewne wzrosną i dolar i złoto, bo normalnie chodzą w przeciwne strony.

    Arek