  • 1. Data: 2014-08-15 09:30:58
    Temat: GB, IB i ping pong - przerwy techniczne
    Od: S <a...@w...pl>

    Coś mi ostatnio podpada Idea Bank. Reklamuje się, że mają ponad 400.000
    klientów. Właśnie wyłączyli na 2 dni swój system bankowości
    elektronicznej, przez co nie można założyć ping-ponga. 3,44zł straty od
    20.000. Nie wiem, ile osób z niego korzysta, ale biorąc pod uwagę
    atrakcyjność oferty (4%) przyjmę, że połowa klientów. Czyli bank zarobił
    sobie na tej przerwie technicznej prawie 700.000zł?

    Jeszcze dalej poszedł Getin. Ci sobie przerwali technicznie 3 dni - cały
    weekend ;-)

    Oczywiście lokaty, które spływają w tym czasie są nie do
    zagospodarowania, co zwiększa straty klientów, a zysk banku. Rozumiem
    przerwy techniczne, bo one się zdarzają w każdym banku, ale aż tak
    długie? Zwykle noc wystarcza. Chyba, iż faktycznie wymieniają cały
    system i będzie zupełnie inny serwis transakcyjny od poniedziałku (co
    też niekoniecznie każe go finansować w ten sposób).

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-08-15 10:55:25
    Temat: Re: GB, IB i ping pong - przerwy techniczne
    Od: "jakson" <j...@e...org>

> [...]
    > klientów. Właśnie wyłączyli na 2 dni swój system bankowości [...]
    > Jeszcze dalej poszedł Getin. Ci sobie przerwali technicznie 3 dni - cały

    Przerwy sa odpowiednio na ponad 2 dni i na ponad 3 dni.
    Pierwszy raz spotykam sie z tak dlugimi przerwami technicznymi - to
    ewidentny brak profesjonalimzu z ich strony.

    - Idea - przerwa na 2d 11h
    "Uprzejmie informujemy, że w dniu 14.08.2014 od godziny 22:00 do godziny
    09:00 dnia 17.08.2014 z uwagi na prace konserwacyjne nastąpi przerwa w
    dostępie do Bankowości Elektronicznej Idea Banku."

    - Open - przerwa na 3d 9h
    "Informujemy, że w związku z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez
    Bank od godz. 22:00 14 sierpnia 2014 r. do godz. 07:00 18 sierpnia 2014 r.,
    system Bankowości Internetowej, Mobilnej oraz usługa IKASA będą
    niedostępne."

    - Getin - przerwa na 3d 9h + brak informacji
    "Przepraszamy, serwis w trakcie aktualizacji." - tylko tyle jest na ich
    stronie.

    Za to na facebooku jest informacja (choc powinna byc na stronie tego
    dziadoskiego banku):
    "Przypominamy, że od 14 sierpnia od godz. 22:00 do 18 sierpnia do godz.
    7:00. nastąpi przerwa w dostępie do Bankowości Internetowej, Telefonicznej i
    Mobilnej z uwagi na planowane prace systemowe."

  • 3. Data: 2014-08-15 11:00:10
    Od: Marek <c...@d...pl>

    W dniu 2014-08-15 09:30, S pisze:
    > przez co nie można założyć ping-ponga. 3,44zł straty od 20.000. Nie
    > wiem, ile osób z niego korzysta, ale biorąc pod uwagę atrakcyjność
    > oferty (4%) przyjmę, że połowa klientów.

    Również odbiłem się od strony z informacją o braku możliwości dostępu
    i również nie mogłem "zagrać" w ping-ponga. Wiem, że dwóch znajomych
    również w to "gra". Może jakiś wspólny protest lub reklamacja tytułem
    utraconych odsetek. Jeżeli z historii rachunku widać, że "gracz" jest
    hazardzistą zapewne nie będą mogli go olać.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-08-15 12:05:10
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-08-15 11:00, Marek pisze:

> [...]
    > utraconych odsetek. Jeżeli z historii rachunku widać, że "gracz" jest
    > hazardzistą zapewne nie będą mogli go olać.

    Oczywiście złożyłem reklamację. Zobaczymy czy uwzględnią. Kasa de facto
    jest u nich bez możliwości ruszenia, zatem nie widzę powodu, dla którego
    mieliby odmówić wypłaty odsetek.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-08-15 13:27:15
    Od: "jakson" <j...@e...org>

  • 6. Data: 2014-08-15 16:23:39
    Od: S <a...@w...pl>

    No i już mi odpowiedzieli, że niestety, ale przerwa techniczna będzie na
    mój koszt. Czyli odsetek nie oddadzą. Zobaczymy w niedzielę czy zmiany w
    systemie bankowości są adekwatne do tak długiej przerwy czy to tylko
    sposób na podreperowanie budżetu.

  • 7. Data: 2014-08-15 20:47:12
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Fri, 15 Aug 2014 16:23:39 +0200, S napisał(a):

> [...]
    > mój koszt. Czyli odsetek nie oddadzą. Zobaczymy w niedzielę czy zmiany w
    > systemie bankowości są adekwatne do tak długiej przerwy czy to tylko

    "Open Online to połączenie przedsiębiorczego i innowacyjnego podejścia do
    finansów z wygodą i bezpieczeństwem. Cenimy sobie Twoją niezależność i
    komfort. Korzystając z naszego intuicyjnego panelu WWW, możesz zarządzać
    swoimi finansami osobistymi, nie wychodząc z domu."

    --
    jg

  • 8. Data: 2014-08-15 21:31:38
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    jakson wrote:

> [...]

    [...]

> [...]
    > 7:00. nastąpi przerwa w dostępie do Bankowości Internetowej, Telefonicznej
    > i Mobilnej z uwagi na planowane prace systemowe."

    Czy ktoś może korzysta z kart płatniczych Getin Bank? Ogólnie na infolinii
    otrzymałem jakąś mglistą informację, że wszelkie operacje na kartach są
    wykonywane w trybie offline - w związku z tymi pracami technicznymi.

    Ogólnie moja karta działa zbliżeniowo i nie było nigdy problemu z operacjami
    offline. A dzisiaj dostaje odmowy - zarówno na zbliżeniówki powyżej 50 PLN,
    jak również na operacjach niezbliżeniowych też na ponad 50 PLN. Terminale
    żądają PIN a później się pojawia komunikat, że nie ma możliwości realizacji
    operacji, ale to nie jest typowa odmowa na brak środków tylko coś innego.

    W banku na infolinii nie są w stanie podać środków dostępnych na karcie,
    nie są w stanie sprawdzić operacji na karcie - mówią że karty chodzą dzisiaj
    w offline.

    A jeżeli całość przez ponad 3 doby chodzi w offline, to ja dziękuję. To jak
    ludzie narobią operacji ponad środki, to się Getin w poniedziałek obudzi z
    ujemnymi depozytami. Ciekawie by było jakby się tak rzeczywiście stało.

    --
    Wysłane z pola.

  • 9. Data: 2014-08-18 16:15:56
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "jakson" <j...@e...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > 7:00. nastąpi przerwa w dostępie do Bankowości Internetowej, Telefonicznej
    > Mobilnej z uwagi na planowane prace systemowe."

    Informacja o przerwie była na pewno na stronie banku, nie pamiętam
    z jakim wyprzedzeniem ale była, zdaje się na stronie logowania.
    Panowie, walczycie o max 1,77zł/dzień... W ostateczności było
    założyć na 3 dni, też są chyba w ofercie.

    GO/Open teraz bedą miały wspólny dostęp więc "trwają prace"...
    W Getinie wyganiają użytkowników ze starego, niezłego interfejsu
    GB24 do nowego, takiego jak w GO/Open czyli dużo gorszego.
    Datę zamknięcia starego przesuwano kilkakrotnie,
    31.07 -> 18.08 -> 1.09 W czasie "przerwy" zamknąć się nie udało.
    W Idei na szczęście interfejs inny (ale spróbujcie np. usunąć
    z informacji z banku stare reklamy z przed roku...) ale jak widać
    są wspólne przerwy - niepokojące, grozi to ujednoliceniem...

    Arek

  • 10. Data: 2014-08-18 16:18:58
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]
    > Panowie, walczycie o max 1,77zł/dzień... W ostateczności było
    > założyć na 3 dni, też są chyba w ofercie.

    Pomyliłem się, na chwilę minimum jednak na 7 dni.

    Arek