  • 1. Data: 2020-08-03 18:47:41
    Temat: G-Pay a VISA (w Getinbanku)
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Czy ktoś coś wie na temat niemożności podpinania kart kredytowych VISA pod Google
    Pay?
    W szczególności zaś kart wystawionych przez Getinbank?

    A jeśli już, to czy obiło się komuś o uszy, że nie można też podpinać niektorych kart
    Mastercard (być może tyko z Getinbanku)?

    Zdarzyło mi się odesłanie celem weryfikacji kredytówki VISA z G-Pay do banku (podali
    grzecznie telefon) a konsultant zaserwował mi powyższą informację, osłabiając mnie
    mocno...

    witrak()

  • 2. Data: 2020-08-03 19:22:53
    Temat: Re: G-Pay a VISA (w Getinbanku)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 sierpnia 2020 18:47:43 UTC+2 użytkownik witrak() napisał:
> [...]
    >
    > A jeśli już, to czy obiło się komuś o uszy, że nie można też podpinać niektorych
    kart Mastercard (być może tyko z Getinbanku)?

    https://support.google.com/pay/answer/7352136?visit_
    id=637320713851612271-2285272380&p=banklist&rd=1

    Generalnie każdy bank ma swoje zasady, niektóre dziwaczne.
    I nie jest tak, że nie można visy czy mc, ale bywa, że dany bank pozwala tylko visę
    (do niedawna ing - i to tylko debetowe), inny tylko mc (citi).
    A bywa jeszcze dziwniej - np. mille w g-pay ma karty tylkoz danego eurobanku, zaś
    "swoje" ma jedynie we własnej apce.
    Może być też tak uniwersalnie jak w santander, że można mieć i w g-pay i we własnej
    apce - i są pewne różnice w płaceniu.

    Zaś getout wg tej listy:
    "Karty debetowe i kredytowe, których numer zaczyna się od cyfr:
    516831
    557537
    536366
    520084
    516832
    522829"
    więc siłą rzeczy tylko MC - i to pewnie nie wszystkie.
    I nawet nie wszystkie z tych - mam debetówkę z idei/lion's z takim początkowym
    numerem, na karcie napis, że wydana przez getout (sic!) - i nie można dodać.

  • 3. Data: 2020-08-05 01:35:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Monday, August 3, 2020 at 7:22:57 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    numerem, na karcie napis, że wydana przez getout (sic!) - i nie można dodać.

    Dziękuję. Mnie jednak najbardziej interesuje, czy to dlatego, że Getout tak chce, czy
    też ma to jakieś realne uzasadnienie. Bo jak to pierwsze, to jest to skandal i
    dyskryminacja.
    Z opisu pod podanym przez Ciebie linkiem wynika jasno, że tak właśnie jest: "Your
    bank decides if its cards will work with Google Pay. Banks may restrict certain or
    all of its cards from making mobile payments."

    Zatem słusznie złożyłem skargę - nigdzie Getout nie podaje, że nie chce pozwolić
    posiadaczom kart VISA na korzystanie z płatności przez G-pay.

    Może gdyby każdy posiadacz getoutowej VISy zgłaszał skargę...

    witrak()

  • 4. Data: 2020-08-05 11:16:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.08.2020 o 01:35, witrak() pisze:

> [...]
    posiadaczom kart VISA na korzystanie z płatności przez G-pay.

    > Może gdyby każdy posiadacz getoutowej VISy zgłaszał skargę...

    Ale przecież mnóstwo banków nie pozwala - na ogół te, które mają własną
    aplikację...

    MJ

  • 5. Data: 2020-08-05 21:18:45
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Wednesday, August 5, 2020 at 11:16:41 AM UTC+2, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    posiadaczom kart VISA na korzystanie z płatności przez G-pay.

    > Ale przecież mnóstwo banków nie pozwala - na ogół te, które mają własną

    I co z tego? Getout *pozwala, ale tylko niektórym* posiadaczom kart VISA. Na tym
    polega dyskryminacja. Gdyby nie pozwalał żadnemu klientowi i jasno to mówił - to
    byłoby OK.

    witrak()